Opbouw Cannondale Supersix
Verwacht geen kind, vrouw is arts dus dat soort meuk ligt hier vaker
Anyway, ben vanochtend begonnen de Bianchi onder handen te nemen. SPD-SL pedalen zijn verhuisd naar mijn spinner, de Time RXS pedalen van Eruumpol zijn gemonteerd. Ook heb ik het Ritchey stuur eraf gehaald en vervangen door het Cannondale stuur dat bij de Six kwam. Verder nog nieuwe remblokjes voor en een Tacx Tao vervangen die kapot was. Plus nog een nieuw stuurlintje. De Bianchi is dus weer klaar voor gebruik.
Work in progress
Vervolgens ben ik verder gegaan met de Cannondale. Eerst de bidonhouders gemonteerd. Ik gebruik loctite voor de schroefjes.
Laatste stukje met de momentsleutel (2 Nm)
Vervolgens wilde ik de zadelpen / zadel combinatie gaan monteren...
De onderkant smeer ik in met speciale montagevet voor carbon van Finish Line
En toen kwam ik erachter dat de Toupé stuk was! Dit is al mijn 3e Toupé. Ongelofelijk.
Zat weinig anders op dan een nieuwe te scoren bij de LBS. Heb nu wel de "goedkope" versie genomen en niet de team. Die is dan wel fors zwaarder (157 gr versus 242 gr ) maar voelt ook een stuk steviger aan. De kapotte Toupé ga ik opsturen naar Specialized. Ben benieuwd wat ze ervan denken. Heb natuurlijk geen garantie meer, maar goed.
Toen ik thuiskwam van de LBS lag er ook nog een ander pakje op me te wachten...
Gewogen op 1550 gram excl. snelspanners en velglint / veloplugs.
Wordt vervolgd !
Anyway, ben vanochtend begonnen de Bianchi onder handen te nemen. SPD-SL pedalen zijn verhuisd naar mijn spinner, de Time RXS pedalen van Eruumpol zijn gemonteerd. Ook heb ik het Ritchey stuur eraf gehaald en vervangen door het Cannondale stuur dat bij de Six kwam. Verder nog nieuwe remblokjes voor en een Tacx Tao vervangen die kapot was. Plus nog een nieuw stuurlintje. De Bianchi is dus weer klaar voor gebruik.
Work in progress
Vervolgens ben ik verder gegaan met de Cannondale. Eerst de bidonhouders gemonteerd. Ik gebruik loctite voor de schroefjes.
Laatste stukje met de momentsleutel (2 Nm)
Vervolgens wilde ik de zadelpen / zadel combinatie gaan monteren...
De onderkant smeer ik in met speciale montagevet voor carbon van Finish Line
En toen kwam ik erachter dat de Toupé stuk was! Dit is al mijn 3e Toupé. Ongelofelijk.
Zat weinig anders op dan een nieuwe te scoren bij de LBS. Heb nu wel de "goedkope" versie genomen en niet de team. Die is dan wel fors zwaarder (157 gr versus 242 gr ) maar voelt ook een stuk steviger aan. De kapotte Toupé ga ik opsturen naar Specialized. Ben benieuwd wat ze ervan denken. Heb natuurlijk geen garantie meer, maar goed.
Toen ik thuiskwam van de LBS lag er ook nog een ander pakje op me te wachten...
Gewogen op 1550 gram excl. snelspanners en velglint / veloplugs.
Wordt vervolgd !
@havana: die Reynolds zijn clinchers (gezien de veloplugs?). Full carbon? Mooie wielen, lelijke decals. Kunnen die er makkelijk af?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Zijn idd clinchers. De stickers kunnen eraf, ga ik misschien zo al even doen. De bandjes gingen trouwens redelijk makkelijk om de wielen. Ik heb overigens toch het velglint geïnstalleerd, want de gele veloplugs passen niet... De cassette is een 12-27 (105 serie) en dat heeft er te maken dat ik zondag naar de Eiffel ga.
Het stuur komt van de Bianchi en heb ik proper gemaakt met HG stickerverwijderaar (foto is voor het kuisen).
Het stuur en de boutjes van de stuurpen smeer ik in met witte Shimano montagepasta. Je hoeft hier geen speciale carbonpasta te gebruiken aangezien het een alu op alu verbinding is. Het overtollige vet veeg je weg met een doek.
De plug en topcap vormen een interessante constructie, ze zitten namelijk aan elkaar met een schroefdraad. De bedoeling is dat de plug ter hoogte van het het onderste boutje van de stuurpen komt. Eerst draai je de plug aan (6 Nm) en vervolgens de topcap. Hiervoor steek je een inbus DOOR de topcap in de plug en vervolgens draai je de topcap op spanning met een inbus die één maat groter is. Slimme constructie wel. Overigens is de NL vertaling in de owner manual een giller (bijna nog erger dan de PADI manual...)
Het afstellen van het zadel doe ik met een waterpas en uiteraard NIET op de montagestandaard. Datzelfde geldt voor de hoek van het stuur.
Zadelhoogte meet ik na langs de zitbuis tot de hart van de trapas
Voorlopig resultaat
Het stuur komt van de Bianchi en heb ik proper gemaakt met HG stickerverwijderaar (foto is voor het kuisen).
Het stuur en de boutjes van de stuurpen smeer ik in met witte Shimano montagepasta. Je hoeft hier geen speciale carbonpasta te gebruiken aangezien het een alu op alu verbinding is. Het overtollige vet veeg je weg met een doek.
De plug en topcap vormen een interessante constructie, ze zitten namelijk aan elkaar met een schroefdraad. De bedoeling is dat de plug ter hoogte van het het onderste boutje van de stuurpen komt. Eerst draai je de plug aan (6 Nm) en vervolgens de topcap. Hiervoor steek je een inbus DOOR de topcap in de plug en vervolgens draai je de topcap op spanning met een inbus die één maat groter is. Slimme constructie wel. Overigens is de NL vertaling in de owner manual een giller (bijna nog erger dan de PADI manual...)
Het afstellen van het zadel doe ik met een waterpas en uiteraard NIET op de montagestandaard. Datzelfde geldt voor de hoek van het stuur.
Zadelhoogte meet ik na langs de zitbuis tot de hart van de trapas
Voorlopig resultaat
mmm, zo in je fiets zijn die decals ineens een stuk minder lelijk. Ik zou het ff niet weten of ik ze eraf zou halen...
Veloplugs zijn er volgens mij in 2 maten (afhankelijk van de diameter van de spaakgaten)
Veloplugs zijn er volgens mij in 2 maten (afhankelijk van de diameter van de spaakgaten)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Klopt, en de medewerker van Reynolds heeft mij verkeerd voorgelicht.....
Ik wil trouwens dat lelijke plaatje nog van de liggende achtervork afhalen maar ik weet niet hoe?
Ik wil trouwens dat lelijke plaatje nog van de liggende achtervork afhalen maar ik weet niet hoe?
Postbode aan de deur.
Vermoeden bevestigd, crankstel zit er niet bij
Vermoeden bevestigd, crankstel zit er niet bij
havana schreef: Ik wil trouwens dat lelijke plaatje nog van de liggende achtervork afhalen
Met je cranks gemonteerd zie er er bijna niks van.
(hij zit er om je frame te beschermen bij tsjeensuk)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
havana schreef:Ik wil trouwens dat lelijke plaatje nog van de liggende achtervork afhalen maar ik weet niet hoe?
Lekker laten zitten. Dat pompje zou mij meer irriteren.
Balen van dat zadel. Ik vind het een erg mooie frameset. Als Cannondale nu eens kiest voor subtielere naamsvermeldingen dan is het echt een plaatje.
Ben benieuwd hoe je het stuur zal bevallen in combinatie met de SRAM-shifters. Die aansluiting is naar mijn mening slecht namelijk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13551
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wel lelijke plaatje bedoel je het chainsuck plaatje?? die zou ik laten zitten als je ketting eraf loopt scheelt dat veel schade.
Wat is de reden dat je veloplugs gebruikt het ziet er wel handig uit.
Mooie bike, ik zou ff met de decals op de wielen gaan rijden eraf kan altijd nog. Misschien een fotoshop voor het effect eerst?
Heb het zelf ook gedaan bij mijn alleen, echter waren dat cube kermis stickers op de citec 3000 wielen. Jouw decal hadden iets ingetogerner gemogen oke, maarja das smaak.
Wat is de reden dat je veloplugs gebruikt het ziet er wel handig uit.
Mooie bike, ik zou ff met de decals op de wielen gaan rijden eraf kan altijd nog. Misschien een fotoshop voor het effect eerst?
Heb het zelf ook gedaan bij mijn alleen, echter waren dat cube kermis stickers op de citec 3000 wielen. Jouw decal hadden iets ingetogerner gemogen oke, maarja das smaak.