Geplaatst: 27 mei 2011 17:03
Verwacht geen kind, vrouw is arts dus dat soort meuk ligt hier vaker
Anyway, ben vanochtend begonnen de Bianchi onder handen te nemen. SPD-SL pedalen zijn verhuisd naar mijn spinner, de Time RXS pedalen van Eruumpol zijn gemonteerd. Ook heb ik het Ritchey stuur eraf gehaald en vervangen door het Cannondale stuur dat bij de Six kwam. Verder nog nieuwe remblokjes voor en een Tacx Tao vervangen die kapot was. Plus nog een nieuw stuurlintje. De Bianchi is dus weer klaar voor gebruik.
Work in progress
Vervolgens ben ik verder gegaan met de Cannondale. Eerst de bidonhouders gemonteerd. Ik gebruik loctite voor de schroefjes.
Laatste stukje met de momentsleutel (2 Nm)
Vervolgens wilde ik de zadelpen / zadel combinatie gaan monteren...
De onderkant smeer ik in met speciale montagevet voor carbon van Finish Line
En toen kwam ik erachter dat de Toupé stuk was! Dit is al mijn 3e Toupé. Ongelofelijk.
Zat weinig anders op dan een nieuwe te scoren bij de LBS. Heb nu wel de "goedkope" versie genomen en niet de team. Die is dan wel fors zwaarder (157 gr versus 242 gr ) maar voelt ook een stuk steviger aan. De kapotte Toupé ga ik opsturen naar Specialized. Ben benieuwd wat ze ervan denken. Heb natuurlijk geen garantie meer, maar goed.
Toen ik thuiskwam van de LBS lag er ook nog een ander pakje op me te wachten...
Gewogen op 1550 gram excl. snelspanners en velglint / veloplugs.
Wordt vervolgd !
Anyway, ben vanochtend begonnen de Bianchi onder handen te nemen. SPD-SL pedalen zijn verhuisd naar mijn spinner, de Time RXS pedalen van Eruumpol zijn gemonteerd. Ook heb ik het Ritchey stuur eraf gehaald en vervangen door het Cannondale stuur dat bij de Six kwam. Verder nog nieuwe remblokjes voor en een Tacx Tao vervangen die kapot was. Plus nog een nieuw stuurlintje. De Bianchi is dus weer klaar voor gebruik.
Work in progress
Vervolgens ben ik verder gegaan met de Cannondale. Eerst de bidonhouders gemonteerd. Ik gebruik loctite voor de schroefjes.
Laatste stukje met de momentsleutel (2 Nm)
Vervolgens wilde ik de zadelpen / zadel combinatie gaan monteren...
De onderkant smeer ik in met speciale montagevet voor carbon van Finish Line
En toen kwam ik erachter dat de Toupé stuk was! Dit is al mijn 3e Toupé. Ongelofelijk.
Zat weinig anders op dan een nieuwe te scoren bij de LBS. Heb nu wel de "goedkope" versie genomen en niet de team. Die is dan wel fors zwaarder (157 gr versus 242 gr ) maar voelt ook een stuk steviger aan. De kapotte Toupé ga ik opsturen naar Specialized. Ben benieuwd wat ze ervan denken. Heb natuurlijk geen garantie meer, maar goed.
Toen ik thuiskwam van de LBS lag er ook nog een ander pakje op me te wachten...
Gewogen op 1550 gram excl. snelspanners en velglint / veloplugs.
Wordt vervolgd !