Cauberg Clinic 07
Ik ben terug van de RCC . Leuke ervaring , gestart in de laatste groep (15), maar ik heb ze moeten laten gaan op de Camerig , al wilde Michael Boogerd me nog wel terugbrengen ( hoefde me maar aan de volgbus vast te houden ) , maar ik zei ik wil hem zelf fietsend boven komen . Ik belandde daarna in groep 14 ( o.a. Gerben Lowik ) die we net voor Mheer te pakken hadden . Na de beklimming van de Cauberg ( 3m 16s ) reed GL zo langzaam ( 22 km/u ) dat we met enkele besloten om wat harder naar de finish te rijden. Uiteindelijk 74,31 km in 2u 50 m = 26,3 km/u , de sterke mannen van de groep hadden een veel beter gemiddelde ( ik dacht iets van 28,4 km/u ) . Ik geloof dat de laatste 5 groepen wel door elkaar reden op het laatst. Bij ons in de groep reed een meisje dat net zo snel de berg afreed als dat ze hem op reed. Ik heb uiteindelijk iets van 1036 Hms op de Edge 305. Ik mis wel de eerste km's door hem te vergeten aan te zetten.
De buitenlandse renners zaten zo'n beetje bij de eerste 5 groepen , omdat ze allemaal het vliegtuig nog moesten halen.
Groep 15 had als begeleiders : Tom Leezer , Sebastian Langeveld , Adri van der Poel en in de volgauto Michael Boogerd.
Winnaar Cauberg reed hem in 1 min 45 seconden en volgens hem hadden ze de mat iets naar achteren gelegd , want hij reed hem al eens in 1m 39s. Snelste dame reed hem in 2m 43s , nummer 2 eindigde op 1 sec.
Nog even met een bekende van Stefan Joosten en Kaj 666 ( medevakantievierder dit jaar ) gesproken.
Wel alles met de fiets beklommen , zonder af te stappen , maar het blijven voor een zwaargewicht , rotklimmen als het te steil wordt.
Gastspreker was Jan Douwe Kroeske , maar hij wilde af en toe iets te lollig zijn.
PS Jongste deelnemer was 8 jaar en hij kreeg na afloop een Rabobankpet met handtekening van Erik Breukink
De buitenlandse renners zaten zo'n beetje bij de eerste 5 groepen , omdat ze allemaal het vliegtuig nog moesten halen.
Groep 15 had als begeleiders : Tom Leezer , Sebastian Langeveld , Adri van der Poel en in de volgauto Michael Boogerd.
Winnaar Cauberg reed hem in 1 min 45 seconden en volgens hem hadden ze de mat iets naar achteren gelegd , want hij reed hem al eens in 1m 39s. Snelste dame reed hem in 2m 43s , nummer 2 eindigde op 1 sec.
Nog even met een bekende van Stefan Joosten en Kaj 666 ( medevakantievierder dit jaar ) gesproken.
Wel alles met de fiets beklommen , zonder af te stappen , maar het blijven voor een zwaargewicht , rotklimmen als het te steil wordt.
Gastspreker was Jan Douwe Kroeske , maar hij wilde af en toe iets te lollig zijn.
PS Jongste deelnemer was 8 jaar en hij kreeg na afloop een Rabobankpet met handtekening van Erik Breukink
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Heel compleet verhaal. Weinig van mijn kant aan toe te voegen.
Opvallend vind ik wel dat een groot deel van de deelnemers al meerdere keren heeft meegedaan. Dit ondanks het inschrijfgeld.
Mijn 2e deelname is weer prima bevallen, bij onze groep (14) hielden Gerben Lowik en Rob Harmeling alles goed in de gaten,gaven waar nodig advies en waren makkelijk aanspreekbaar.
De laatste 30 kilometer heb ik in verschillende groepjes gezeten, vooral om niet te lang te hoeven te wachten.
Opvallend vind ik wel dat een groot deel van de deelnemers al meerdere keren heeft meegedaan. Dit ondanks het inschrijfgeld.
Mijn 2e deelname is weer prima bevallen, bij onze groep (14) hielden Gerben Lowik en Rob Harmeling alles goed in de gaten,gaven waar nodig advies en waren makkelijk aanspreekbaar.
De laatste 30 kilometer heb ik in verschillende groepjes gezeten, vooral om niet te lang te hoeven te wachten.
Stevens SCF1-Campa Chorus/Record-Eurus
Planet X Stealth-Campa Chorus-Xentis Mark 1
Planet X Stealth-Campa Chorus-Xentis Mark 1
Ik zat in groep 4 met Pedro Horrilo en Thorwald Veneberg. Pedro niet gezien de hele rit, die had er niet zo veel zin in. Leuke groep waar iedereen aan elkaar gewaagd was (althans, nadat we iemand waren verloren aan een andere groep...). Hele tijd met Thorwald gepraat, ook over de rechtszaak en ik verbaasde me over zijn relaxte houding en het feit dat hij gewoon nog rondfietste. In elk geval meer begrip gekregen voor zijn zaak, hij heeft geen rancuneuze gevoelens en ziet het gewoon als een juridisch conflict. Intelligente kerel en ik hoop dat hij volgend jaar gewoon ergens fietst.
Verder was alles (net als vorig jaar) erg goed geregeld (al was het wel koud) en dit was weer een mooie afsluiting van het seizoen.
Verder was alles (net als vorig jaar) erg goed geregeld (al was het wel koud) en dit was weer een mooie afsluiting van het seizoen.
Se non e vero, e ben trovato.
Ik zat in groep 3 met de groot, Ardila en Flecha. Leuke groep, Bram was een echte gastheer met aandacht voor alles en iedereen.
Het was mijn eerste keer en ik vond het een leuke leerzame dag die tot in de puntjes verzorgd was.
Weet iemand waar je de tijden die gereden zijn op de cauberg kan vinden?
mijn eigen tijd was 2 min en 25 sec, het ging voor mijn gevoel erg goed maar heb geen idee wat deze tijd inhoud.
Misschien kunnen we een topic openen zodat een ieder zijn tijden kan posten.
Het was mijn eerste keer en ik vond het een leuke leerzame dag die tot in de puntjes verzorgd was.
Weet iemand waar je de tijden die gereden zijn op de cauberg kan vinden?
mijn eigen tijd was 2 min en 25 sec, het ging voor mijn gevoel erg goed maar heb geen idee wat deze tijd inhoud.
Misschien kunnen we een topic openen zodat een ieder zijn tijden kan posten.
Hallo allen,
Ik zat in groep 6.
Deze groep werd begeleid door Thomas Dekker en Dennis van Winden. Bij de start bleek dat Evegny Popov en Louis ? (trainer continental ploeg) zich ook bij deze groep hadden aangesloten.
Het tempo lag in het begin wat aan de lage kant en we werden al snel door een van de andere groepen ingehaald. Echter door het wat lagere tempo wel alle beklimmingen vrij makkelijk kunnen doen. Vanaf de verzorging in het wiel van Denis Menchov, Dimitriy Kozontchuk en Evgeny Popov gezeten. Het was wel jammer dat zij alleen met elkaar in hun eigen taal communiceerden. Al met al een zeer geslaagde dag.
Helaas geen officiele tijdnotering omdat de techniek niet wilde meewerken. Door de gegevens van mijn Polar 720i naar mijn PC over te zetten een inschatting gemaakt. Ik kwam ongeveer uit op 2.45.
Groet,
the Har
n.b. Het was voor mij de 2e keer...
Ik zat in groep 6.
Deze groep werd begeleid door Thomas Dekker en Dennis van Winden. Bij de start bleek dat Evegny Popov en Louis ? (trainer continental ploeg) zich ook bij deze groep hadden aangesloten.
Het tempo lag in het begin wat aan de lage kant en we werden al snel door een van de andere groepen ingehaald. Echter door het wat lagere tempo wel alle beklimmingen vrij makkelijk kunnen doen. Vanaf de verzorging in het wiel van Denis Menchov, Dimitriy Kozontchuk en Evgeny Popov gezeten. Het was wel jammer dat zij alleen met elkaar in hun eigen taal communiceerden. Al met al een zeer geslaagde dag.
Helaas geen officiele tijdnotering omdat de techniek niet wilde meewerken. Door de gegevens van mijn Polar 720i naar mijn PC over te zetten een inschatting gemaakt. Ik kwam ongeveer uit op 2.45.
Groet,
the Har
n.b. Het was voor mij de 2e keer...
So far, theHar
Race: Colnago Arte
Trekking: Cannodale T1000
Race: Colnago Arte
Trekking: Cannodale T1000
Zaterdag was ik voor de 2de keer van de partij. Gestart in groep 7 met Koos Moerenhout, Jan Boven, Hennie Kuiper, Boy van Poppel en Maarten Ducrot als deelnemer. Volgens mij hebben we op het laatst nog Ardila uit groep 6 meegenomen.
Leuke dag met leuke gesprekken met de (oud-)renners, lekker fietstempo (zeker niet te hoog) en op de heuveltjes mochten we ons uiteraard lekker uitleven. Wederom een prima organisatie.
De tijden staan inmiddels ook online. Mijn tijd is 2:44, 2de dame, idd op 1 seconde...
Leuke dag met leuke gesprekken met de (oud-)renners, lekker fietstempo (zeker niet te hoog) en op de heuveltjes mochten we ons uiteraard lekker uitleven. Wederom een prima organisatie.
De tijden staan inmiddels ook online. Mijn tijd is 2:44, 2de dame, idd op 1 seconde...
hardrijdster, geen wielrenster
[quote="wolfy"]
De tijden staan inmiddels ook online. Mijn tijd is 2:44, 2de dame, idd op 1 seconde... [/quote]
In de zaal zei ik al " Dat is balen om op 1 sec 2de te worden"
Maar je had altijd nog een betere tijd dan dit zwaargewicht !!
Suzanne ??
De tijden staan inmiddels ook online. Mijn tijd is 2:44, 2de dame, idd op 1 seconde... [/quote]
Suzanne ??
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
[quote="chipo"]is er toevallig nog iemand die de tijden van vorig jaar nog ergens weet te vinden ,ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe mijn tijd toen was.[/quote]
Ik heb wel horen zeggen dat het stukje dat toen gemeten werd korter was.
[quote="Arie39"][quote="chipo"]is er toevallig nog iemand die de tijden van vorig jaar nog ergens weet te vinden ,ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe mijn tijd toen was.[/quote]
[/quote]
ja dat heb ik ook gehoord,maar ik ben toch nieuwsgierig naar mn tijd van vorig jaar, dus is er nog iemand die me daaraan kan helpen???
[/quote]
ja dat heb ik ook gehoord,maar ik ben toch nieuwsgierig naar mn tijd van vorig jaar, dus is er nog iemand die me daaraan kan helpen???
bergop is altijd lekker
[quote="who cares"][quote="wolfy"]
Suzanne ??
[/quote]
Ja, dat ben ik.
En idd balen! Gelukkig geen nachtmerries van gehad en gelukkig was ik ook niet de langzaamste.
Suzanne ??
[/quote]
Ja, dat ben ik.
En idd balen! Gelukkig geen nachtmerries van gehad en gelukkig was ik ook niet de langzaamste.
hardrijdster, geen wielrenster