Alles over vakanties op én met de fiets

Criquielion cyclosportieve 1 september

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 sep 2007 21:59

Zo, ben weer terug!
Missie geslaagd weer een gouden everzwijn, een Sanglier d' Or. :)
Veel forumleden gezien Daniel,girlinred, BikeAddict die bij de eerste 20 is geeindigd, een geweldige prestatie!! Proficiat.
Ook SpEric nog gespot bij de sporthal zat uit te blazen in het gras.
Zelf ook heel tevreden 5.59.34(rèeel) en 6.00.44 , mijn derde snelste tijd en het zevende goud (7 uit 7) Was ook prima weer, alleen de wind had iets minder gemogen, maar een mens moet iets te klagen hebben.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

ivan
Forum-lid

ivan 02 sep 2007 11:03

Zijn er hier nog mensen die de Velomediane hebben gereden ? Ben benieuwd naar jullie reacties.
Heb dit jaar voor het eerst met een 42 vooraan gereden en achteraan 11-23, vorig jaar een 39 vooraan. Beviel me beter dan ik had gedacht. Ik vind de hellingen juist lang genoeg om hiermee vlot boven te komen. In de laatste 20 km is een groep van drie ontstaan, twee Nederlanders en ikzelf, ben 2de geworden in de sprint. 2de plaats algemeen lijkt me niet slecht, wel mijn catogerie gewonnen (cat C).

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 02 sep 2007 12:12

Ja, hier is er nog eentje. Had een 39( 25 staan, wat ik ideaal vind, maar dat zal voor jou wel wat licht zijn. Kreeg van de nummer 2 bij de dames op de Mur nog te horen dat ik mezelf maar moest verwennen met een triple, wat ze na de finish weer introk hahaha.

188e overall, 1e dame, dus ik ben best wel tevreden

Eric en Iban nog veilig thuis gekomen?

~live fast, die young ~

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2007 12:40

@danoontje: Zeg jongedame, vertel er dan ook ff bij wat je in de auto zei over die 27.... ;-)

Heb mijzelf gisteren een beetje gruwelijk op zitten blazen. De eerste 100km had ik een gemiddelde van 32,4 op de Polar staan, daarna ging het lichtje uit... Ben ook bewust een beetje met het dood-of-de-gladiolen-idee gestart, helaas kon ik het tempo niet volhouden tot het einde. Achteraf wel een beetje spijt van, want als ik 1 tandje rustiger had gereden zou ik nog steeds ruimschoots goud hebben gehaald.
Wel een fantastische tocht met leuke ambiance. Dweilbandjes onderweg, veel publiek bij de eerste doorkomst in La Roche, gaaf!! Volgend jaar weer, ik heb iets goed te maken hier!

SpEric en Iban nog bedankt voor het appartement en het lachen vrijdagavond en Girlinred voor het warmhouden ´s nachts ;-)
Less is bore

motta
Forum-lid

motta 02 sep 2007 12:48

ook meegedaan, BikeAddict & Colnagofreak in het voorste starthok gespot dankzij hun forum tenu, in het begin van de wedstrijd heb ik BikeAddict naar voor zien stormen, ik zat zelf teveel in het rood om een praatje te maken. Ik heb lange tijd in de groep achter die van BikeAddict gereden, op de Hodister ging het licht echter uit, uiteindelijk 80ste in 5u24, goed voor 4600 kcal.
Met een 50/39x12-26 op de compact gereden, beviel beter dan de 36 en net doenbaar op de mur die gelukkig in de eerste helft ligt.
Motta

IBAN
Forum-lid

IBAN 02 sep 2007 13:03

Voor mij was het de eerste keer en het ik vond het behoorlijk zwaar. Op 130 km zat ik nog op het goud schema, maar daarna ging het kaarsje langzaam doch zeker uit, waardoor het zilver werd. Wel een leuke sfeer en een mooie omgeving. De Hotelkamer met Daniel1975, Girlinred en Speric was erg gezellig.

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 02 sep 2007 13:04

Was er ook bij. Goed gestart, maar helaas achteraan in 2e startvak, dus 10 minuten goed te maken om naar een snel groepje vooraan te rijden. Over 1e 74 km gem. 34.6km/u, maar na 92 km klapband (in bocht :( ). 10 minuten verloren, ingehaald door iedereen die ik net met veel moeite voorbij was gefietst, kortom de moraal was weg. Nog wel uitgereden en toch goud. Volgend jaar ben ik zeker terug.

Cyclo was goed georganiseerd, bevoorrading stond op de goede plek, water werd aangereikt in flesjes, dus je kon gewoon doorfietsen. Op drukke kruispunten werd verkeer tegengehouden, op gevaarlijke punten stonden vrijwilligers. Enthousiast publiek, behulpzaam, met gevoel voor drama (met als topper de hoornblazers op de Haussire).

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2007 14:40

[quote="Thomas1974"] Enthousiast publiek, behulpzaam, met gevoel voor drama (met als topper de hoornblazers op de Haussire).[/quote] Hahaha, dat was hylarisch ja. Wel goed voor de moraal, toen ik die gasten hoorde wist ik dat het niet ver meer kon zijn.
Less is bore

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 02 sep 2007 16:59

Over die 27? dat het soms vast beter zou zijn, maar gister niet....

Ja jongens jullie ook bedankt voor de fijne nacht..... Volgende keer maar wat langer, wordt het vast gezelliger

Moet ik nog 1 ding kwijt in het kader van de Fietsdiscussies.

De heren Eric en Iban beiden op een cervelo, Daniel die in LBL aardig hard reed op de Scott maar gister op een vrij gave Pina alledrie gister langzamer dan Bike1-addict en deze dame die beiden op een jawel SCOTT reden, toeval??????
~live fast, die young ~

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 02 sep 2007 19:03

@meisje-in-rood: een goed punt snijd je daar aan idd! mooie dingen die Pina's (hoewel ik deze helaasch nog steeds niet gezien heb), maar als het er echt op aan komt... :p Ennuh, gefeli nogmaals!

@Ivan: damn, 2e, goed man. Welk tenue reed jij in dan? Of post straks maar je Criq foto anders. Reed zelf met 39-25, vond dat wel lekker eigenlijk, kon vrij soepel de Mur etc opfietsen, zwaarder had ook wel gekund maar wel met meer moeite (doch ook meer snelheid).

Was zoals velen hier ook mijn eerste deelname aan de Criq. Mocht dankzij wat cyclo-diploma's wel in het eerste startvak starten gelukkig, daar waren ze nogal soepel in (m'n pa kreeg ook zomaar een dossard prioritaire). Stond wel helemaal achteraan in het vak, ff met Daan75 gepraat en gezwaaid naar g-i-r en colnagofreak, zag Speric in het dorp nog even voorbij flitsen. Na het startschot dus als de wiedeweerga naar voren sprinten, de hele klim op het buitenblad de boel voorbij gezeild, bovenaan van groepje naar groepje gehopt totdat we met wat mensen konden aansluiten bij de kopgroep. In die kopgroep ging het op zich wel lekker, de bergjes gleden soepeltjes onder de wielen door en vooral op de Mur voelde ik me wel sterk, moest me inhouden om niet met krachten te smijten daar. In een afdaling een keer even door de berm moeten gaan, de ketting viel daarna van het buitenblad af waarna hij verstrikt in de achterder. kwam te zitten. Moest onderaan die afdaling dus van de fiets, de boel ontstrikken en weer in de achtervolging. Maar gelukkig ook toen weer kunnen aansluiten. Zo rond de 80-90km werden de spieren wel wat stram en moest ik af en toe een gaatje laten bergop. Kreeg dat meestal wel weer dichtgereden in de afdaling maar na zo'n 100km zag ik het niet helemaal meer zitten voorin en maar laten afzakken naar een tweede groepje. Met hun tot aan de meet gereden, de laatste kilometers nog wel wat gestreden en uiteindelijk als 13e over de streep, in 5u05 ofzo.

Na afloop nog bijkletst met Noontje, SpEric, IBAN en Colnagofreak [leuk jullie te ontmoeten!] en kamikazepiloot Daniel-san. Was idd een mooie tocht met een geweldige sfeer, de mensen langs de kant gaven het echt wat extra's, de bandjes waren idd ook lachen, soms nog niet helemaal paraat voor de kopgroep maar goed :).

Kom zeker nog een keer terug hier, lijkt me wel een van de mooiste en leukste tochten in de Benelux. En eens kijken wat we kunnen doen als we de volgende keer wel gaan trainen... ;)

Ohja, nog een foto (TJE) gevonden net op Action Photo team :

Afbeelding

cimecaron
Forum-lid

cimecaron 02 sep 2007 20:11

[quote="motta"]Ik heb lange tijd in de groep achter die van BikeAddict gereden[/quote]

Was dat de groep waarin een Deen viel en iemand met een zwart Fiets.nl shirt veel kopwerk deed ? In die groep zat ik. Zelf gefinished in 5u26.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 02 sep 2007 20:24

[quote="CimeCaron"][quote="motta"]Ik heb lange tijd in de groep achter die van BikeAddict gereden[/quote]

Was dat de groep waarin een Deen viel en iemand met een zwart Fiets.nl veel kopwerk deed ? In die groep zat ik. Zelf gefinished in 5u26.

[/quote]

Allemachtig, wat rijdt iedereen op dit forum hard, zo te zien heb ik achter iedereen aan gereden! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie