Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

hoe titanium frame afmonteren ?

casran
Forum-lid HC

casran 21 jun 2007 16:54

TiesT schreef:Ik vind op elke fiets een wit stuurlint mooi (en geloof me bij moet bijna alles wit) maar op een tita fiets past het om één of andere reden gewoon niet. En tita fiets moet clean en simpel zijn. In mij ogen dus zwarte en simpel ogende componenten. Ik zou dan ook alleen de grote litespeed sticker op het frame laten zitten en de rest eraf halen. Ax daedalus is mooi, maar niet voor deze fiets. Vind die earo vorm niet mooi en zou de keuze dan op een europa laten vallen.

Dat laatste valt mij nu eens niet uit te leggen: je moet perfect zitten op een fiets, dus als je setback nodig hebt dan moet dat maar, en ga je niet voor de lol of het uitzicht een rechte pen steken! Kan idd zo zijn dat de grote kop van de Daedalus niet staat op de Litespeed, dat valt te bezien.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 21 jun 2007 17:17

okay, nog maar eens (ik klink afgezaagd ;-)
maar voor mij is die litespeed mooi met wit, de decals zijn wit, het is een amerikaan, dus amerikaanse wielen (ik weet dat amclassic taiwanees is ma kom), en het moet echt een racefiets zijn, geen toeristen-look! het moet flitsen, opvallen, blinken. Zoiets als deze, ook met witte decals (en door mezelf lichtjes aangepast):
Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 21 jun 2007 18:03

Dat laatste valt mij nu eens niet uit te leggen: je moet perfect zitten op een fiets...

Daarmee is de keuze voor de shifters waarschijnlijk ook gemaakt. Met het verschil tussen Campa en Shimi kan ik me moeilijk voorstellen dat ze beiden even goed in de hand liggen.

Ik zou overigens Campa nemen. Er is waarschijnljik kleurverschil tussen het zilver van shimano en het titanium. Carbon contrasteert mooier en past perfect bij de LW's.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 21 jun 2007 18:22

Gaaf ding die C'dale. Wie behoort deze toe? Heb je het zadel en stuurlint veranderd?
Welke type AMC wielen zijn dat eigenlijk en zijn ze sterk? Zo met die halfhoge velgen en veel spaken ziet het er wel uit als iets wat onder mijn fiets zou passen ;)

daveke
Forum-lid

daveke 23 jun 2007 01:25

Definitief Campa, hier hoort gewoon niets anders op

What about Easton EC90? Als je er toch een SLX vork in steekt, waarom dan ook niet de stuurpen, het stuur en de zadelpen? Lijkt mij ongelofelijk mooi staan

Je wielen, ben ik het roerend mee eens, de cleane look van de LW's zal hier echt een superuitstraling aan geven

Zadel, eventueel een Arione K1? Lijkt me wel iets voor op dat fietsje

Zwart stuurlintje zoals de rest van de kenners hier al zegt,

Ik vind alleen dat nogal lelijke SRM crankstel afbreuk doen aan de voor de rest zo mooie fiets.. maar goed, je reden heb je daarvoor al gegeven en die moeten we dan ook respecteren!

Jagwire kabels? Ofwel de nieuwe Nokon Carbon een optie?

Het zal ongetwijfeld een mooie fiets worden, want smaak heb je zeer zeker!
Science of Performance!

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 23 jun 2007 12:18

Daveke schreef:Definitief Campa, hier hoort gewoon niets anders op

What about Easton EC90? Als je er toch een SLX vork in steekt, waarom dan ook niet de stuurpen, het stuur en de zadelpen? Lijkt mij ongelofelijk mooi staan

Je wielen, ben ik het roerend mee eens, de cleane look van de LW's zal hier echt een superuitstraling aan geven

Overtuigend argument wat Campa betreft...

Enerzijds heb je het over een cleane look van de LW's, maar tegelijkertijd raad je de Easton onderdelen met gekleurde decals aan. IMHO mistaan die Easton onderdelen (met uitzondering van de vork) op dit tita-project. Veel te druk. Decals van de vork zou ik dan ook verwijderen.

nicom
Forum-lid

Gebruikersavatar nicom 23 jun 2007 15:37

Als je voor LW kiest dan zou ik ook voor de rest van de onderdelen voor zwart (carbon) gaan. Wel voor onderdelen met zo min mogelijk decals dus een campa carbon zadelpen zal erg mooi staan en dan is natuurlijk mooiste om voor de rest ook campa te gebruiken
succes met je keuze zal zo wie zo een fraaie fiets worden en dat voor een werkpaard

daveke
Forum-lid

daveke 23 jun 2007 15:56

litespeed schreef:
Daveke schreef:Definitief Campa, hier hoort gewoon niets anders op

Overtuigend argument wat Campa betreft...

Enerzijds heb je het over een cleane look van de LW's, maar tegelijkertijd raad je de Easton onderdelen met gekleurde decals aan. IMHO mistaan die Easton onderdelen (met uitzondering van de vork) op dit tita-project. Veel te druk. Decals van de vork zou ik dan ook verwijderen.

Als ik kijk naar het frame wat Pieter aandraagt is het een frame met witte decals en rode accenten. Ik weet niet welke Easton componenten jij voor ogen hebt maar ik vind de huidige kleurstelling hier perfect bij passen.

Ik heb een aantal foto's gezien met Campa op een titanium fiets nou, en ook enkele met shimano, maar ik word bij het zien van die shimano foto's niet warm van binnen en bij de campa foto's wel. En dat is niet omdat ik een Campa voorkeur heb, want ik ben zelf een fervent shimano-rijder. Het ziet er gewoon mooier uit met Campa. Wat betreft de LW's, als je al wat logo's op de frame en onderdelen hebt zitten is het mooi je wielen strak en clean te houden, en dan komen de LW's natuurlijk op plaats één.

Just my 2 cents
Science of Performance!

casran
Forum-lid HC

casran 26 jun 2007 13:55

Hoe ik hem afmonteer weet ik nog steeds niet zeker... Wat mij betreft maakt Easton geen mooie setback zadelpennen en de stuurpennen zijn al helemaal lelijk (ooit al eens bekijken hoe lomp die front cap is?). Daar wordt niet aan gedacht dus.

Ondertussen is het frame binnengekomen:

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilko
Forum-lid

ilko 26 jun 2007 16:02

Wow...ben er stil van. Wat een prachtwerk.
Dit is er een om de rest van je leven te houden. Als je er niet meer op fiets, mag ie in een vitrine.

rezne
Forum-lid

rezne 26 jun 2007 16:51

Heel fraai Casran!

Zojuist zag ik in de nieuwdbrief van FIETS ook een prachtige Litespeed staan: de Archon. Die is ook niet misselijk.....
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Plaats reactie