Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ORBEA of NIET?? Vosfietsen of NIET?

noppie
Forum-lid

noppie 16 sep 2007 16:42

maurice schreef:Mensen,

Hierbij neem ik m'n woorden terug wat Vos Fietsen betreft.
Ik wil er verder niks meer overzeggen alleen dat ik het helemaal mis had.
@#$%^&**!!

Maurice

Dit klinkt alsof hij je is komen opzoeken en je gedwongen heeft om dit op het forum te zetten. ik weet ook niet wat je geschreven hebt. maar ik zou me je kunnen voorstellen als je door iemand flink te kakken wordt gezet dat je hem even vereerd met een bezoekje. Waarschijnlijk zou ik dat ook doen als het te erg is.

Vorige week heb ik daar ook even gekeken, ik vond het niet zo rommelig hoor, ja het staat flink vol, dat wel. Het was flink kwijlen, zoveel moois voor weinig geld.
kiekeboe

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 16 sep 2007 19:33

colnagofreak schreef:Bij een goede FM of om welke verkoper van welk product dan ook, gaat hem om wederzijds vertrouwen. En als deze man staat te vertellen dat hij de nieuwe importeur is van Cervelo, dan bedonderd hij de boel! Daar zal ik dus mijn geld niet uitgeven.

Vos haalt zelf fietsen uit het buitenland dus is hij een importeur en wat dat betreft bedonderd hij de boel niet.
Hij is echter niet de officiële , door de fabrikant erkende importeur.
Voor problemen met het frame heb je geen garantie bij de officiële importeur en zal je er zelf met Vos moeten zien uit te komen.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 16 sep 2007 20:01

spietpiet schreef:Hij is echter niet de officiële , door de fabrikant erkende importeur.
Voor problemen met het frame heb je geen garantie bij de officiële importeur en zal je er zelf met Vos moeten zien uit te komen.

Juist, en als hij dit er duidelijk bij verteld is er niets aan de hand maar dit betwijfel ik! Er zijn hier andere reden om zich uit te geven als importeur van Cervelo.
Hetzelfde geldt voor Pinarello bij problemen geen garantie via Cardsport omdat Vos geen dealer is.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman
Forum-lid

sharkman 16 sep 2007 22:43

Als je offiecieel dealer wilt zijn van een bepaald merk zul je eerst behoorlijk moeten investeren, alvorens überhaupt een fiets te mogen verkopen. Als Vos dit zou moeten doen zou hij dergelijke prijzen weer niet kunnen bieden......

mspoon
Forum-lid

mspoon 17 sep 2007 18:23

Sharkman, dus met andere woorden vos pakt het slimmer aan, Er is nog nooit aangetoond dat vos moeilijk doet in garantie gevallen, ik hoef ook mijn fiets niet via een officiele importeur te kopen waar ik meer betaal. Een keer extra op vakantie vind ik meer waard.
Orbea Orca, What Else?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 sep 2007 18:44

In zekere zin heb je daar wel gelijk in maar we hebben op het forum überhaupt nog geen ervaring met garantiegevallen en Vos. Om hem nou meteen het voordeel van de twijfel te geven, tsja.

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 17 sep 2007 19:15

havana schreef:In zekere zin heb je daar wel gelijk in maar we hebben op het forum überhaupt nog geen ervaring met garantiegevallen en Vos. Om hem nou meteen het voordeel van de twijfel te geven, tsja.

Helaas is Vos niet correct m.b.t. tot afspraken, dus wat betreft garantie gevallen geef ik hem zeker niet het voordeel van de twijfel.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 sep 2007 19:23

@Mspoon waarom denk je dat er een netwerk met importeurs en distributeurs is? Alleen dozen schuivers kunnen op zo'n manier als Vos werken, ik ben benieuwd hoe makkelijk Pina nog met de garantie doet als Vos de prijzen zo onder druk zet. Dan kan je wel makkelijk zeggen, maar 't is toch de FM die de garantie moet verlenen. Maar wat gebeurt er als er een slechte serie frames op de markt komt die scheuren en een FM heeft dat via via gekocht, komen er 20 frames terug die de FM uit eigenzak moet gaan vervangen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 17 sep 2007 20:13

spietpiet schreef: Helaas is Vos niet correct m.b.t. tot afspraken, dus wat betreft garantie gevallen geef ik hem zeker niet het voordeel van de twijfel.

Dat bedoelde ik nu met wederzijds vertrouwen tussen verkoper en koper!!!
Je hoort dan wel je afspraken na te komen.

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 17 sep 2007 20:25

@ Noppie,

In Nederland heb je vrijheid van meningsuiting, en als je zegt dat je je het voor kunt stellen dat iemand je opzoekt als je, op welke manier dan ook, te kritisch bent maak je je zelf volslagen belachelijk.
Ben overigens wel benieuwd wat maurice op het forum heeft gezet gezien zijn zg. rectificatie

sharkman
Forum-lid

sharkman 17 sep 2007 20:39

zou hij inmiddels zijn kat terug hebben?? :-)

En nee ik zeg niet dat vos het slim aanpakt. Als je enkel zonder verdere ondersteuning van Vos afhankelijk bent en je komt er met hem niet uit waar ga je dan je garantie halen? In principe kan elke eigenaar van een via officiele kanalen gekochte fiets bij elke dealer terecht en deze zal hem moeten helpen, bij ellende is dit de meerprijs zonder meer waard.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 17 sep 2007 20:52

Dat klopt, en de meeste dealers zullen je waarschijnlijk ook wel helpen, maar de eventuele kosten en effort die de man erin steekt zullen respectievelijk wel wat hoger en lager uitvallen dan die voor zijn vaste klanten!!

Plaats reactie