Alles over vakanties op én met de fiets

Luik-Bastenaken-Luik

whocares
Forum-lid

whocares 05 aug 2007 08:49

[quote="Frank B"]Heeft iemand ervaring met parkeren op zaterdagochtend. Zijn er genoeg parkeerplaatsen of moet je erg zoeken?[/quote]

Hoe eerder je komt hoe dichterbij je staat geparkeerd , maar ik heb nog nooit ver hoeven fietsen naar de start ( 1 km hooguit , toen we de 130 km reden en dus later waren )
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 05 aug 2007 10:05

[quote="girlinred"]@ Colnagofreak. leuk tochtje idd in Heerde ;) wat voor Colnago rij je?[/quote]

Een C50, in de ITA-kleuren.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2007 12:50

[quote="who cares"][quote="BertPols"]

Hoe gaan jullie de laatste week in voor de LBL (zoals eten,onderhoud fiets en etc..)

[/quote]

Gewoon geen gekke dingen doen , maar iedereen heeft zo zijn eigen voorbereiding.

Korte ritjes , om je benen actief te houden , maar niet om ze kapot te rijden. Een ander doet niks meer

Vrijdag op tijd te bed om iig uitgerust aan de start te staan .

Je spullen in orde hebben . Eten en drinken , kleding , je stempelkaart / polsbandje , alles opladen .

iig niet aan je fiets , als ie geen problemen heeft , zitten . Hooguit wat poetsen.
[/quote]

Woensdag nog een dagje (rustig) naar Limburg, donderdag niks, vrijdag 1-2 uurtjes losrijden bij het vakantiehuisje in Valkenburg en op tijd naar bed. De hele week stil zitten werkt voor mij contra-productief. En wat ook scheelt; dit is een toertocht, geen cyclo waar ik zo snel mogelijk wil rijden.
Less is bore

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 05 aug 2007 16:41

[quote="colnagofreak"][quote="girlinred"]@ Colnagofreak. leuk tochtje idd in Heerde ;) wat voor Colnago rij je?[/quote]

Een C50, in de ITA-kleuren.

[/quote]

Aah okee, heb hem ook gereden en veel COlnago's gezien, maar jou niet volgens mij.... Ook eentje met zo'n half Da Vinci kunstwerk erop :rolleye:
~live fast, die young ~

roderaaf
Forum-lid

roderaaf 07 aug 2007 07:08

Rij deze prachtige tocht zaterdag voor de 10-de keer (als je 1 keer Tillf-Bastogne-Tillf meerekend). Heb dit jaar nog geen klimwerk gedaan, wel conditie opgebouwd, heb voor't eerst een hartslagmeter, dus verwacht dat ik gelijkmatiger ga klimmen.
Benieuwd hoe slecht de wegen er dit jaar weer bijliggen.
KUILTJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 aug 2007 12:48

Dit gaan mijn eerste tocht boven de 200 kilometer worden. Dus ik denk dat ik maar een beetje voorzichtig begin. Hopelijk is er een leuk groepje wat een beetje mijn tempo rijd zodat ik het eerste stuk lekker kan meedraaien zonder te veel kracht te moeten verspelen.

De laatste weken heb ik helaas niet veel kunnen trainen maar al met al heb ik toch wel voldoende kilometers in de benen om er zaterdag gewoon voor te gaan. Ik zag overigens dat de Stockeu niet in dit parcours zit. Daar was ik eigenlijk wel door verrast. Vergis ik me nu of zit deze er echt niet in?

dewitte
Forum-lid

dewitte 08 aug 2007 15:20

Heb hem 1x geredegn de 130km versie, ideaal voor een eerste keer te doen.
Inderdaad eigen tempo rijden en een spiekbriefje is altyd wel handig voor onderweg!
Zoals havana al zei, het is kloten dat de 3 groepen geregeld bijeen fietsen en je kopke makkelijk kan laten zot maken....

Who cares ben je van deurne (belgie) of deurne (nederland)?

Veel succes iedereen
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 08 aug 2007 16:35

Bottecchia,

Maak je niet druk, de Stockeu hoef je niet over. Na de wanne daal je af naar Stavelot en gaat onder aan de afdaling naar links, het dorp in. Daarna de Amermont (20%) beklimmen, wellicht bekend van TBT.

Veel plezier zaterdag, helaas kan ik dit jaar niet meedoen omdat ik twee weken geleden vader ben geworden van een tweeling, en die liggen nog in het ziekenhuis (te vroeg geboren). Maar ik heb mijn portie tochten in het voorjaar gehad!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

kikker
Forum-lid

kikker 08 aug 2007 16:42

[/Quote]Veel plezier zaterdag, helaas kan ik dit jaar niet meedoen omdat ik twee weken geleden vader ben geworden van een tweeling, en die liggen nog in het ziekenhuis (te vroeg geboren). Maar ik heb mijn portie tochten in het voorjaar gehad! [/Uncuote]

Zag bij de editie van drie jaar terug iemand de tocht doen met achter z'n racefiets een kidcar met daarin idd een peuter.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 aug 2007 17:21

[quote="magoo"]Bottecchia,

Maak je niet druk, de Stockeu hoef je niet over. Na de wanne daal je af naar Stavelot en gaat onder aan de afdaling naar links, het dorp in. Daarna de Amermont (20%) beklimmen, wellicht bekend van TBT.

Veel plezier zaterdag, helaas kan ik dit jaar niet meedoen omdat ik twee weken geleden vader ben geworden van een tweeling, en die liggen nog in het ziekenhuis (te vroeg geboren). Maar ik heb mijn portie tochten in het voorjaar gehad! [/quote]

Gefeliciteerd met de tweeling. Tja, dan is fietsen toch even wat minder belangrijk.

Dat de Stockeu ontbreekt vind ik deze keer wel prettig. Ik ben net terug van drie weken vakantie waarin ik geen fiets heb gezien maar wel een paar gezellige avondjes heb gehad. Niet echt de ideale voorbereiding voor je eerste 200+ tocht. Maar goed, voor die tijd heb ik veel gereden dus ik moet het allemaal wel overleven mits ik verstandig rij.

bertpols
Forum-lid

bertpols 09 aug 2007 00:12

Gefeliciteerd :-)

Even een andere vraag: Nu zegt iedereen dat langs de route wel wat te verkrijgen is maar niet genoeg om heel de tocht uit te rijden (zoal eten en drinken)
Hoe doen jullie dat ??
Misschien een volg auto of nemen jullie allemaal een rugzekje mee met van alles en nog wat erin ? (lijkt me toch ook niet alles)

Hoor graag jullie ervaringen ...
Groetjes Bert

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 aug 2007 00:37

Je hebt toch zakken in je shirt zitten. 6 energie reepjes per zakje gaat bij mij al makkelijk en ik heb maatje 2, bij een grotere maat zijn de zakken meestal ook wat groter. Op 12 fruitrepen moet je toch een aardig stukje kunnen komen en dan heb je nog 1 zakje voor andere zaken of een bodywarmer over.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie