Oke Snow,
om ff terug te komen op jou vraag. Ik heb de wielen gezien. Het lijken me dezelfde wielen als die Quasifir ( quasar) de vier spaaks en de drie spaaks. Ik heb er mee gereden in Bleiswijk dit jaar. Zelfs van de vier spaaks achter heb ik geen last van de wind gehad ( windkracht 4) evenals bij mijn voorwiel. met driespaaks zal het niet veel anders zijn dan, je zou er alleen maar minder last van moeten hebben lijkt mij dan.
p.s. die set had ik ff van de ploeg geleend waren nog over op dat moment...
FFWD Wielen
Red Bull X-Lite
Ik heb ze vorige week in handen gehad. Ziet er goed uit en zal eens een setje gaan testen. Wordt wel de tubeversie. Velg ziet er goed uit, spaken had ik liever Aerolites gezien maar da's ook weer een kwestie van prijsstelling.
Voornaaf (gelijk aan de Ac naaf) is o.k. mits je hem maar vol met vet stopt en goed schoonmaakt na een regebui. Over de achternaaf heb ik al gesproken en ik zou in ieder geval een tune naaf nemen. Verder vindt ik de verhouding 24/18 voor achter wat ongelukkig en had ik voor rijders boven de 75 kg liever 24/20 gezien.
Zal er binnenkort eens wat fietsen mee opbouwen.
Voornaaf (gelijk aan de Ac naaf) is o.k. mits je hem maar vol met vet stopt en goed schoonmaakt na een regebui. Over de achternaaf heb ik al gesproken en ik zou in ieder geval een tune naaf nemen. Verder vindt ik de verhouding 24/18 voor achter wat ongelukkig en had ik voor rijders boven de 75 kg liever 24/20 gezien.
Zal er binnenkort eens wat fietsen mee opbouwen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 26 Mei 2007
Voornaaf (gelijk aan de Ac naaf) is o.k. mits je hem maar vol met vet stopt en goed schoonmaakt na een regebui. Over de achternaaf heb ik al gesproken en ik zou in ieder geval een tune naaf nemen.
Als ik elke rit door de regen mijn naven goed schoon moet maken valt dat bij mij onder de noemer `rommel´. Moet toch niet nodig zijn??
Voornaaf (gelijk aan de Ac naaf) is o.k. mits je hem maar vol met vet stopt en goed schoonmaakt na een regebui. Over de achternaaf heb ik al gesproken en ik zou in ieder geval een tune naaf nemen.
Als ik elke rit door de regen mijn naven goed schoon moet maken valt dat bij mij onder de noemer `rommel´. Moet toch niet nodig zijn??
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zijn zulke hoge carbon-alu velgen ook los te krijgen? Ik kan eigenlijk niet een setje vinden wat aan mijn eisen voldoet...
(niet te zwaar, DT of Campa naven, aerolite/cx-ray spaken)
(niet te zwaar, DT of Campa naven, aerolite/cx-ray spaken)
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 26 Mei 2007
Over de achternaaf heb ik al gesproken .
Hehehe, klinkt wel een beetje als een orakel hoor Sharky
Over de achternaaf heb ik al gesproken .
Hehehe, klinkt wel een beetje als een orakel hoor Sharky
Less is bore
Wat betreft die achternaaf, hij is goedkoop en iets beter geworden ten opzichte van de type 1 variant maar ik hoef hem eigenlijk niet. Alles is zoals eerder gezegd een kwestie van prijs en beschikbaarheid. De gebruikte naaf zal los voor de consument max. 80-90 Euro zijn terwijl elke andere optie gewoon een veelvoud kost. Ook Tune heeft kuren maar is iets beter en in de vorm van de 190 nog nastelbaar ook.
Probleem is de 18 en 24 spaaks velgen ik zou voor een betrouwbare set eerden van 24/24 uitgaan en dan toch voor tune of (mits beschikbaar) white industries gaan.
Probleem is de 18 en 24 spaaks velgen ik zou voor een betrouwbare set eerden van 24/24 uitgaan en dan toch voor tune of (mits beschikbaar) white industries gaan.
Sharkman, de keuze voor 16 gaats voor en 24 gaats achter bij de FFWD wielen is ingegeven door het aerodynamische voordeel en het gewichtsvoordeel.
Echter, ik heb al DT Swiss 20 en 24 gaats (240) naven in bestelling. Zodra die binnen zijn, zal ik een upgrade van de FFWD T50 aanbieden met DT Swiss 240 navenset voor 1198 Euro (een meerprijs van 200 Euro t.o.v. de T50 met Ritchey WCS navenset).
Echter, ik heb al DT Swiss 20 en 24 gaats (240) naven in bestelling. Zodra die binnen zijn, zal ik een upgrade van de FFWD T50 aanbieden met DT Swiss 240 navenset voor 1198 Euro (een meerprijs van 200 Euro t.o.v. de T50 met Ritchey WCS navenset).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lijkt mij een veel mooiere wielset (DT240, 20-24 gaats). Ook een optie voor de C58? Probleem voor mij is dat ik geen zin heb om ook elke keer mijn remblokken te wisselen (geschikt voor carbon of voor alu).
Less is bore