Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
pariscarbon
- Forum-lid
pariscarbon
17 jul 2007 00:44
Alp d'Huez53:15 schreef:Ja klopt, bij je voorvoeten heb je wat meer ruimte maar dat is voor mijn uitgezakte platvoeten juist weer ideaal!
Ik het ook het voeten model eendenpoot, echter door deze platvoeten krijg ik nog ies meer ruimte in mijn schoenen.
de nieuwe Sidi's met carbon zool is een grote verbetering t.o.v. de vorige Sidi Ergo. Deze zolen waren toch iets te slap, na een dag stevig op de pedalen drukken begon ik altijd kramp in mijn voetzolen te krijgen. Met de nieuwe carbon zool heb ik hier geen last meer van. Ook de nieuwe hielkap van sidi is top, je voet zit er heerlijk in.
Pinarello wint toch de tour
-
jerremy
- Forum-lid
jerremy
20 jul 2007 15:41
Ik heb deze schoenen gister gekocht.
Ik had er nog niks over gelezen, maar had nieuwe schoenen nodig met een goed stijve zool.
Ik had veel last van pijn aan de buitenkant van mijn voet bij lange ritten en ook kreeg ik erg veel last van mijn knie.
Gister deze gepast en een paar Sidi's (kom van Look schoenen)
Eerst die Specialized aan... Wat zat dat heerlijk zeg, ook mijn hiel zat goed vast en toch voelde ze lekker ruim (als een pantoffel)
Daarna die Sidi's gepast.
Toen direct voor die specialized gekozen. Met name dat BG systeem trok mij erg aan.
Ik heb echt snel last van mijn knieeen (operatie) en wilde dit wel proberen.
Gister avond direct een klein rondje gereden (25 km) en tot mijn verbazing was het verschil met mijn Look schoenen echt zoooo vreselijk groot.
Wat een genot om te fietsen zonder iets vervelends aan je voeten te voelen en wat heerlijk die Carbon zool.
Echt een aanrader deze schoenen
Race:Cannondale Caad 9 Liquigaz
MTB: JBC Pro Lightning
-
phil
- Forum-lid
phil
23 sep 2008 19:15
Even een oud topic nieuw leven in blazen... Ik heb sinds een maandje witte Pro Carbon Road van Specialized. Zaten in de winkel erg goed, alleen al na 5 km kreeg ik gigantische tintelende en 'dooie' voeten.
Inmiddels verschillende ritjes en ritten gereden, schoenplaatjes verplaatst, maar vooralsnog lijkt het allemaal niet erg perfect, zeker niet voor schoenen in die prijsklasse en die juist het beoogde doel hebben om dit soort dingen te voorkomen. Wellicht zijn mijn voeten niet geschikt voor het Body Geometrie systeem (waarbij de voet naar buiten gekanteld wordt), juist hierdoor lijken mijn zenuwen afgekneld te worden.
Ben terug gegaan naar de winkel waar ik ze gekocht heb (Piet de Wit in Wormer), daar heb ik Sidi zooltjes gekregen, dit is iets beter, maar afgelopen weekend was ik na 50 km meer met mijn schoenen bezig dan dat ik kon genieten van mijn nieuwe CR1...
Iemand nog tips of vergelijkbare ervaringen? Of is het wellicht gewoon jammer van deze fraaie schoenen en passen ze me echt niet?
-
blaffy10
- Forum-lid
blaffy10
25 sep 2008 22:45
Ik heb iets soortgelijks gehad met een carnac schoen en carbon zool. Reed daarvoor met carnac, maar die nieuwe schoen/zool begon ook te tintelen na verloop van tijd. Na tijdje gerommeld te hebben(andere schoenen/ zooltjes wisselen enz) voor specialized gekozen en je voelt de stijve zool, maar gelukkig voor mij geen tintelingen.
Vrees dat dit dan niet jou schoenen zijn, maar wellicht zie ik/jij iets over het hoofd.
Alstublaft.
-
phil
- Forum-lid
phil
28 sep 2008 11:18
Vrees het inderdaad ook, maar het rare is dat iedereen die ik spreek met Specialized schoenen er erg tevreden over is, lijkt wel alsof ik de enige ben, terwijl ik nog nooit last heb gehad met schoenen. Dus toch (helaas) maar weer op zoek naar andere & deze in de verkoop
.