Schwalbe Ultremo ZX
Ik schat dat ik ook zo´n 500 km nu gereden heb op de ZX 'en. Montage om de Aksium wielen ging eenvoudig en zeer soepel. Bandjes lopen zeer licht en hebben mijns inziens voldoende grip op zowel een droge als natte weg. Tot dusver nog geen lekke band gehad. Komende zaterdag de Gold Race rijden en maar kijken hoe ze het houden.
Hoi,
Vrij weinig km toch?
Maar goed, hoe ideaal een slick ook is op papier....
Momenteel doe ik testritten met Conti Comps en die zitten ook vrij snel door het diamant profieltje heen.
Geschatte houdbaarheid van een achterbandje (tube in dit geval)? Niet veel meer dan 3.000km.
Hebben de heren ingenieurs allemaal moeten berekenen, hoor. Het moet echt wel stuk kunnen gaan.
Obsolescence incorporated,
Amclassic-fan schreef:Een ZX is 30-40 gram lichter dan een GP4000s, dat is toch wel een behoorlijk verschil. Ik heb nu bijna 1000 km met een 25 mm ZX als achterband gereden. Er beginnen veel kleine scheurtjes in te komen, denk dat de achterband 't bij mij zo'n 2000 km uit zou houden.
Vrij weinig km toch?
Maar goed, hoe ideaal een slick ook is op papier....
Momenteel doe ik testritten met Conti Comps en die zitten ook vrij snel door het diamant profieltje heen.
Geschatte houdbaarheid van een achterbandje (tube in dit geval)? Niet veel meer dan 3.000km.
Hebben de heren ingenieurs allemaal moeten berekenen, hoor. Het moet echt wel stuk kunnen gaan.
Obsolescence incorporated,
Snobisme is een dure hobby...
Amclassic-fan schreef:Een ZX is 30-40 gram lichter dan een GP4000s, dat is toch wel een behoorlijk verschil. Ik heb nu bijna 1000 km met een 25 mm ZX als achterband gereden. Er beginnen veel kleine scheurtjes in te komen, denk dat de achterband 't bij mij zo'n 2000 km uit zou houden.
Zelf gewogen?
Een GP4000S zit max op 210 gram.
De ZX weegt volgens de verpakking 195 gram.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Nee ik heb ZX'en liggen. Die 40 gram is wat te veel. De 4000s is iets lichter geworden, ik heb er net 2 gewogen: 206 en 207 gram. In het verleden waren ze nog al eens boven de 220.
De ZX'en die ik heb liggen zijn alleen zoals ik al eerder schreef een stuk lichter dan opgegeven door Schwalbe. Ik ben er nog niet lek mee gereden, terwijl ik de banden bepaald niet gespaard heb.
De ZX'en die ik heb liggen zijn alleen zoals ik al eerder schreef een stuk lichter dan opgegeven door Schwalbe. Ik ben er nog niet lek mee gereden, terwijl ik de banden bepaald niet gespaard heb.
Ik heb de ZX-en nu ruim 2000km in gebruik.
Prima wegligging tijdens de koers ook bij nat weer.
Wel 3x lek gereden en dat is mij in de afgelopen 25 jaar niet overkomen.
Verder vind ik de achterband snel sluiten. Daarom na 1500 km verwisseld met de voorband:-)
De Open Corsa van Vittorio vind ook geweldige banden, maar zoals gesteld. Deze sluiten nog sneller. De Fortezza's van Vredenstein zijn sterker maar lopen wat minder.
Prima wegligging tijdens de koers ook bij nat weer.
Wel 3x lek gereden en dat is mij in de afgelopen 25 jaar niet overkomen.
Verder vind ik de achterband snel sluiten. Daarom na 1500 km verwisseld met de voorband:-)
De Open Corsa van Vittorio vind ook geweldige banden, maar zoals gesteld. Deze sluiten nog sneller. De Fortezza's van Vredenstein zijn sterker maar lopen wat minder.
Gerardo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13796
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Vorig jaar vier GP4000s gekocht, tussen de 214 en 218 gram allemaal. Het is wel zo dat de schwalbes lichter zijn echter als je 200km met de conti's rijd zijn ze ook 200 gram en bijna net zo licht als de schwalbes.Nee ik heb ZX'en liggen. Die 40 gram is wat te veel. De 4000s is iets lichter geworden, ik heb er net 2 gewogen: 206 en 207 gram. In het verleden waren ze nog al eens boven de 220.
Je rijd er daarna dan nog net zo lang mee.
Ik wil ze zeker wel een keer proberen
-
- Forum-lid
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21
Nu ook een setje zx'en gekocht. Gewicht met 180 gram p/s toch een stukje lichter dan aangegeven door schwalbe. Dus dat is mooi meegenomen.
Ik ken iemand die ook deze banden heeft en tijdens een tochtje in Limburg van nog geen 100km reed hij 3 keer lek... Het gewicht was voor mij ook een mogelijke reden ze aan te schaffen, maar ik heb er weinig zin in om ieder uur een biba te moeten verwisselen tijdens een toertocht.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13796
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Die verhalen hoor je van elke band. Mijn maat en ik zijn vorig jaar op de racer gestart icm MTB.
Nu hebben we beide zo'n 3000km race onder de wielen en beide nog geen een keer lek. Ik op GP4000S hij op ultremo's R1.
Wij sparen ze zeker niet springen stoepjes op en af rijden over slecht geasfalteerde duinpaden en soms schelpen paden.
Een lekke band kan pech zijn, maar het licht ook voor een groot deel aan de berijder.
Nu hebben we beide zo'n 3000km race onder de wielen en beide nog geen een keer lek. Ik op GP4000S hij op ultremo's R1.
Wij sparen ze zeker niet springen stoepjes op en af rijden over slecht geasfalteerde duinpaden en soms schelpen paden.
Een lekke band kan pech zijn, maar het licht ook voor een groot deel aan de berijder.