Vering MTB
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4707
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Denk ook eens aan de marzzochi mx comp. Dat is in mijn ogen nog altijd een van de beste vorken voor het geld. Of kijk bij rose daar zie ik zelfs de mx pro staan voor 200 euro
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 24 April 2007
Denk ook eens aan de marzzochi mx comp. Dat is in mijn ogen nog altijd een van de beste vorken voor het geld. Of kijk bij rose daar zie ik zelfs de mx pro staan voor 200 euro
Helemaal vergeten... je hebt absoluut gelijk, zeer goede value for money vork!
Denk ook eens aan de marzzochi mx comp. Dat is in mijn ogen nog altijd een van de beste vorken voor het geld. Of kijk bij rose daar zie ik zelfs de mx pro staan voor 200 euro
Helemaal vergeten... je hebt absoluut gelijk, zeer goede value for money vork!
Less is bore
Heb je die rebound knop onder op je J3 een op 'snel' gedraaid? Veel mensen weten namelijk niet dat er een rebound optie is .
Maar ik rijd ook al een hele poos tevreden op de mx comp. En aangezien deze voor ongeveer 150 op de kop te tikken is is het een mooie investering.
Maar ik rijd ook al een hele poos tevreden op de mx comp. En aangezien deze voor ongeveer 150 op de kop te tikken is is het een mooie investering.
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Ik wás zo iemand die dit niet wist, tot ik bij een poetsbeurt een haasje en een schildpad zag onderop de vork, bij een draaibaar knopje. Maar toen stond hij al op ‘snel’.
Het grootste probleem met de vork is dat hij de kleine bultjes en kuilen gewoon overslaat, hij veert dan niet, of amper. Dit zijn dan net de stukjes die volgens de voorvering-voorstanders (mooi woord!) beter en sneller fietsbaar zijn met een goede voorvering.
Ik ben nu toch wel weer geïnteresseerd in een verende voorvork, met name dan die Marzzochi MX serie… zijn deze voorzien van een lock-out, die het langer uithoudt als die van m’n J3? Deze heeft al speling nml….
Het grootste probleem met de vork is dat hij de kleine bultjes en kuilen gewoon overslaat, hij veert dan niet, of amper. Dit zijn dan net de stukjes die volgens de voorvering-voorstanders (mooi woord!) beter en sneller fietsbaar zijn met een goede voorvering.
Ik ben nu toch wel weer geïnteresseerd in een verende voorvork, met name dan die Marzzochi MX serie… zijn deze voorzien van een lock-out, die het langer uithoudt als die van m’n J3? Deze heeft al speling nml….
Mx comp serie heeft geen lockout wel een interne rebound afstelling. De pro versie heeft een externe rebound en die Pro ETA heeft rebound en lockout (eta systeem dat je de vork kunt locken in iedere positie)
Die eta zit met een knop op de vork dus veel is daar niet aan te slopen. Toevallig staat er een uit 2003 op marktplaats met eta lockout. Als je voor weinig geld wat in je fietsje wilt steken.
Hm volgens de marzocchi site heeft de mx comp geen lockout maar op www.salden.nl staat er een met lockout van 239 euro. Dus die zou ik maar snel kopen als ik jou was
Die eta zit met een knop op de vork dus veel is daar niet aan te slopen. Toevallig staat er een uit 2003 op marktplaats met eta lockout. Als je voor weinig geld wat in je fietsje wilt steken.
Hm volgens de marzocchi site heeft de mx comp geen lockout maar op www.salden.nl staat er een met lockout van 239 euro. Dus die zou ik maar snel kopen als ik jou was
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Voor de vastevorkenclan zou ik de ETA versie adviseren. Die lockt je vork on de lage positie, wat een scherper stuurgedrag geeft.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Bedankt voor de tips!
Ik denk nu dat de vastevorkenclan mij niet als lid zal zien toetreden, ook al vind ik het er vele malen strakker uit zien, zo’n mooie (carbon) vaste vork.
Die ‘ETA’ lijkt me fijn, maar snap ik het nu goed: je kan hem in elke positie vastzetten / of kun je hem op één lage positie vastzetten. Dit laatste is al voldoende voor mij, maar als je ‘m op elke positie vast kan zetten is het helemaal perfect!
Enigste nadelen zijn dan nog het gewicht en onderhoud. Maar ik denk nu dat ik zoveel meer plezier uit die vork haal dat ik daar wel mee kan leven.
Ik denk nu dat de vastevorkenclan mij niet als lid zal zien toetreden, ook al vind ik het er vele malen strakker uit zien, zo’n mooie (carbon) vaste vork.
Die ‘ETA’ lijkt me fijn, maar snap ik het nu goed: je kan hem in elke positie vastzetten / of kun je hem op één lage positie vastzetten. Dit laatste is al voldoende voor mij, maar als je ‘m op elke positie vast kan zetten is het helemaal perfect!
Enigste nadelen zijn dan nog het gewicht en onderhoud. Maar ik denk nu dat ik zoveel meer plezier uit die vork haal dat ik daar wel mee kan leven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb ruim een jaar met de MX ETA gereden. Je lockt de vork in de onderste positie. Je houdt nog ca 3cm veerweg over, maar die is zo hard dat het slechts de ergste trillingen eruit filtert.
Rij nu zelf met een Reba Team; qua veermogelijkheden/instellingen/gewicht beter, maar het ETA systeem op de Marzocchi is met name op de klims prettiger.
Rij nu zelf met een Reba Team; qua veermogelijkheden/instellingen/gewicht beter, maar het ETA systeem op de Marzocchi is met name op de klims prettiger.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt, maar als het dan weer met een Poplock bediend zou worden gebruikte je het vaker denk ik.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nee, 100 zeker niet. Hij locked in de ingeveerde toestand, uniek voor zover ik weet in de ATB wereld.
Less is bore