Voor al je afspraakjes

Alpe d’Huez

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 13 mei 2007 15:08

375 voor 5 dagen is idd een scherpe prijs en valt ook onder de noemer van studentvriendelijk tarief. Misschien ga ik overwegen om mee te gaan aangezien m'n vrienden ook mee zouden naar de Alpen maar niet zo heelveel zin in fietsen daar hebben

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 13 mei 2007 19:36

Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 07 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 04 Mei 2007bij een ander forumtopic staat ook iets dergelijks, 3 dagen met bus en verblijf in La Douce Montagne met ontbijt/avondeten voor 250 pp. Is dat wat anders dan waar jij het over had?

Wat we nu gaan doen is iets anders ja, het is van wo tot zo, 5 dagen, 375 euro.Vervoer kan goedkopen als je met z'n 4 in de auto gaat.
overnachten kan goedkoper in een tentje ( met alle +en en - en) en als je
simpel eet en je afwas doet...
Maar ik denk dat de kosten die je bespaart niet opwegen tegen de voordelen.Zoals ik al zei, geef maar een gil als ik wat moet uitzoeken.

Altijd een goed idee als je kan uitzoeken naar de mogelijkheden.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

merel
Forum-lid

merel 14 jun 2007 10:17

Ben net een paar dagen terug van het reisje met SpEric en het was echt super goed georganiseerd.

Je zou goedkoper kunnen gaan, maar het was wel zo fijn om uitgerust aan te komen. We hadden een hele ruime VIP touringbus die op de juiste plekken voor ons klaar stond met water, banaantjes en yogurtjes. Na een flink stuk klimmenn was dat echt lekker. De bestuurders waren zelfs nog zo lief om foto's van ons te maken tijdens tochten en op de finish.

Het hotel was helemaal ingericht op fietsen; dus gereedschap en kaarten aanwezig.
Om 16uur pasta buffet leek mij van tevoren ook overbodig, maar bleek er toch wel in te gaan.

Dank je wel SpEric! (ook voor de fietsenchecks)

oyah
Forum-lid

oyah 14 jun 2007 11:05

SpEric : "Als het goed is heb ik een tijd te verbeteren ... "

...en, gelukt? ;)
Fiets... ook eens 11 speed!

speric
Forum-lid HC

speric 14 jun 2007 11:27

[quote="Merel"]Ben net een paar dagen terug van het reisje met SpEric en het was echt super goed georganiseerd.

Je zou goedkoper kunnen gaan, maar het was wel zo fijn om uitgerust aan te komen. We hadden een hele ruime VIP touringbus die op de juiste plekken voor ons klaar stond met water, banaantjes en yogurtjes. Na een flink stuk klimmenn was dat echt lekker. De bestuurders waren zelfs nog zo lief om foto's van ons te maken tijdens tochten en op de finish.

Het hotel was helemaal ingericht op fietsen; dus gereedschap en kaarten aanwezig.
Om 16uur pasta buffet leek mij van tevoren ook overbodig, maar bleek er toch wel in te gaan.

Dank je wel SpEric! (ook voor de fietsenchecks)[/quote]

mijn snelste tijd 58,46 !
daarbij vermeld dat volgens de laatste meting mijn gewicht 89,6 kg was en vetpercentage 23 % is het een heel schappelijke tijd.
Ik hoop eigenlijk op een kg of 5-8 minder een volgende keer, doel is om onde de 50 minuten te komen ( ooit...zucht) snoepen is lekker...

voor een idee van de reis kijk op http://alpehuez.warbenjij.nu

Het was inderdaad helemaal geslaagd, iedereen is boven gekomen.
Veel complimenten gekregen en eigenlijk ging het heel leuk en makkelijk, mede door mijn compagnon, om haar maar zo te noemen.

Het is zo goed bevallen dat we het misschien nog wel een keer willen doen dit jaar en zeker volgend jaar.

noppie
Forum-lid

noppie 15 jun 2007 13:00

He SpEric, ik heb ff de foto's bekeken , maar het ziet er gezellig uit, veel herkenningpunten gezien. Vorig jaar ben ik daar ook geweest, toen was het wel ff drukker.
kiekeboe

skeelerjoske
Forum-lid

skeelerjoske 22 jun 2007 22:15

Hallo forumleden, ik ben dit jaar voor het eerst naar Alpe d'Huez geweest met een georganiseerde reis van een regionaal dagblad samen met Hennie Kuiper., compleet met medisch team en mecanisiens. Het is mij zo goed bevallen dat ik wel vaker wil gaan. Dus hou me op de hoogte als jullie volgend jaar weer iets willen organiseren. Via www.alpehuezfietsreizen is een hoop te regelen, alleen het vervoer moet je dan zelf doen. Ik zal tegen die tijd dit topicitem wel weer eens lezen. Ik moet alleen vanwege mijn werk al vroeg een vakantieperiode kiezen. Wat is overigens jullie mening over de beste periode om de Alp te bedwingen. ?? Ik ben nu half mei gegaan, beviel me wel omdat het nog niet al te warm was. En o, ja mijn tijd. Voor de eerste keer een berg beklommen, tijd 1:06:26. Was ik erg blij mee. Gebruikte verzetjes 30/21 -30/23- 30/25. Groeten Skeelerjoske , en misschien volgend jaar ???

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 02 jul 2007 10:21

Ik ben gister terug gekomen van mijn fietsreis met alpe d'heuz fietsreizen die een reis organiseerde in samenwerking met het blad fiets. Het was mijn allereerste 'echte' fietsreis en dan ook de eerste keer dat ik dergelijke bergen beklommen heb.

Met mijn 62kg voor 1.73m en mijn Colnago Extreme-C met een compact crankstel (36/50) heb ik daar alles gereden. De hele week heb ik gereden met een 12-25 cassette. Tijdens de 9km lange klimtijdrit op Les Deux Alpes resulteerde dit in een tijd van 32:00min. Volgens de 'regel' (tijd van Les Deux Alpes maal 2 min 5 minuten. die de begeleiders daar hanteerde zou dit betekenen dat ik op Alpe d'heuz in een tijd van 58min. op zou moeten kunnen rijden. Mijn kamer- en carpoolgenoten hebben me echter het doel gesteld om <56min. te gaan, anders mocht ik niet mee terug rijden:p.

Na deze tijdrit op donderdag en een rustdag op vrijdag stond zaterdag de klimtijdrit op de Alpe d'huez op het programma. Ik had inmiddels een 12-27 cassette gemonteerd zodat ik op z'n lichtst 36-27 kon rijden (met mijn hoge beenritme geen probleem). De tijdregistratie liep vanaf (100m. achter) de rotonde in Bourg naar het spandoek (finish) ARRIVE in het dorpje na +/- 13km.

De tijdrit werd gereden met 10 mensen die tegelijk startte, Na een ontzettend harde start (op het vlakke) met een snelheid van 30-40km/h begon de klim. Ik heb me helemaal gegeven en veelvuldig gebruik gemaakt van de 27 wat erg prettig reed. Half groggy :) kwam ik over de finish. De tijd. 53:00!!! een erg knappe tijd voor een eerste beklimming.

Direct na de finish wat doelen voor volgend jaar gesteld, Les Deux Alpes onder de 30min. en Alpe d'heuz onder de 50min.

Wellicht monteer ik toch een 34 om een mooiere cassete (12-25) te kunnen rijde maar misschien is dit niet nodig, De tijd zal het leren. Al met al een zeer geslaagde reis en zeker voor herhaling vatbaar. Een mooi diploma is het resultaaten met een goed gevoel ben ik teruggekeerd.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 02 jul 2007 23:17

Zo zeg, indrukwekkend voor de eerste keer! Ik ga dezelfde uitdaging aan als jou, alleen deze zomer! Heb je nou ook veel op je 27 lopen rijden? Ik heb namelijk als lichtste een 42-28 zoals het er nu naar uitziet. Eerder bereikte ik al wel met 39x28 de tijd uit m'n naam.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 03 jul 2007 22:49

ik heb de gunstige eigenschap een redelijk hoog beenritme te kunnen draaien ook bergop. ik rijd gem. 75+ rpm. ik heb dus vanaf stukken met 8% of meer de 27 gestoken. voor heb ik dus de 36. buiten de 27 veel gebruik gemaakt van de 24 en 21. dit alles resulteerde dus in een tijd van 53:00 precies.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2007 23:58

Knappe tijd!!!!
Less is bore

kikkie
Forum-lid

kikkie 04 jul 2007 02:17

ik wil ook wel mee maar ook ik ben student en dus niet heel erg rijk. college geld en beoken moeten in september ook afgereken worden. als iemand een goede prijs weet te versieren ga ik dus echt wel mee heh!
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

Plaats reactie