Ricardo Ricco
Slaan, bewezen? Hij heeft het lieve kind nota bene met een karabijn achternagezeten!
Maar verder over de doden niets dan goed natuurlijk...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Leuk al die haat richting Ricco, maar het houdt iedereen wel bezig dat meneer deze week z'n rentree maakt in een klein koersje.
Dat de ene renner meer krediet heeft dan de ander is logisch. Maar de strafmaat baseer je op feiten. Dus een Ricco nooit meer willen zien is een redelijke mening, maar dat hij zwaarder geschorst moet worden dan andere gevallen is totale nonsense.
Dat de ene renner meer krediet heeft dan de ander is logisch. Maar de strafmaat baseer je op feiten. Dus een Ricco nooit meer willen zien is een redelijke mening, maar dat hij zwaarder geschorst moet worden dan andere gevallen is totale nonsense.
fiedoo schreef:Eigenlijk moeten we ons niet te veel moeien met hun priveleven maar op hun fietsprestaties.
Onzin. Publieke figuren hebben een voorbeeldfunctie.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Timo 2.0 schreef:fiedoo schreef:Eigenlijk moeten we ons niet te veel moeien met hun priveleven maar op hun fietsprestaties.
Onzin. Publieke figuren hebben een voorbeeldfunctie.
En daar ben ik het dan weer niet mee eens. Dat mensen zich spiegelen aan publieke figuren zoals topsporters moeten ze zelf weten, maar dat betekent niet dat men geen eigen verantwoordelijkheid meer heeft. Met andere woorden; al stopt Ricco ieder weekend z'n neus vol met coke, dan is dat zijn zaak. Wanneer mensen die hem als voorbeeld beschouwen dat gedrag dan zouden gaan imiteren, ligt het probleem bij die mensen en niet bij Ricco.
Een voorbeeldfunctie voor wie? Zeker voor de mensen die niks met de sport hebben en alleen reageren als een sporter de fout in gaat, zoals Boonen of Agassi. Het zijn de mensen die zelf niet wielrennen of tennissen die het hardste schreeuwen.
Waarom zouden publieke figuren ook een voorbeeldfunctie moeten hebben op domeinen die buiten hun 'publieke' activiteiten liggen? Op dat extra-sportieve vlak zijn topsporters immers maar mensen zoals iedereen, en dus even feilbaar en onvolmaakt.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Dario schreef:Slaan, bewezen? Hij heeft het lieve kind nota bene met een karabijn achternagezeten!
En uit welke onpartijdige bron of roddelblaadje komt je info? 'k ga VDB geen heilige maken maar al die indianenverhalen over bekende figuren neem ik steeds met een korreltje (of meer dan dat) zout.
En tegen Ricco heb ik ook niks, maar het opzij zetten van zijn vriendin omwille van de kritiek van een paar idioten van de UCI e.d. vind ik vrij cru.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Hoi,
Nu moet ik weer mijn boek van VDB lezen En bedankt Heren
Maar goed. Dat geweer verhaal van VDB had waarschijnlijk te maken met zijn fake zelfmoord poging.
En ja, VDB was ook geen lieverdje naar zij ega. Zeker niet. Shame!!
Lees het boek 'Ik ben God niet' eens en je kijkt wellicht met een heel andere blik op VDB. Ik wel in ieder geval als maakt dat zijn acties nog niet legitiem en gerechtvaardigd.
Ik verdedig en veroordeel niemand aangezien dat te moeilijk is op mijn afstand. Of je iemand mag (zoals GastHeerG zeer terecht aanhaalde) doet er niet toe.
Ik zie verschillen tussen een VDB en een Ricco b.v. en dat in het voordeel van VDB. Laat ik maar niet verder uitwijden. Ieder zijn voorkeur.
Mooie en realistische post GastHeerG!!
Probleem imho op dit moment is dat te veel instanties (WADA, UCI, CONI, TAS) met verschillende maten meten om zodoende de doping de kop in te drukken. Mooi streven maar dan moeten wel alle organisaties op dezelfde golflengte zitten en dezelfde maten en wetten hebben hetgeen niet het geval is.
Zie daar het resultaat a la Valverde, Ullrich etc.....
Mvg, Zorro
Nu moet ik weer mijn boek van VDB lezen En bedankt Heren
Maar goed. Dat geweer verhaal van VDB had waarschijnlijk te maken met zijn fake zelfmoord poging.
En ja, VDB was ook geen lieverdje naar zij ega. Zeker niet. Shame!!
Lees het boek 'Ik ben God niet' eens en je kijkt wellicht met een heel andere blik op VDB. Ik wel in ieder geval als maakt dat zijn acties nog niet legitiem en gerechtvaardigd.
Ik verdedig en veroordeel niemand aangezien dat te moeilijk is op mijn afstand. Of je iemand mag (zoals GastHeerG zeer terecht aanhaalde) doet er niet toe.
Ik zie verschillen tussen een VDB en een Ricco b.v. en dat in het voordeel van VDB. Laat ik maar niet verder uitwijden. Ieder zijn voorkeur.
Mooie en realistische post GastHeerG!!
Probleem imho op dit moment is dat te veel instanties (WADA, UCI, CONI, TAS) met verschillende maten meten om zodoende de doping de kop in te drukken. Mooi streven maar dan moeten wel alle organisaties op dezelfde golflengte zitten en dezelfde maten en wetten hebben hetgeen niet het geval is.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
ZorroI schreef:
Mvg, Zorro
Klopt. Je hebt nu de situatie dat een renner die terugkomt van een schorsing bij veel wedstrijden alsnog niet mag starten. Dat is natuurlijk een raar verhaal. Als je iets hebt gedaan wat niet mag dan krijg je straf. Eigen schuld dikke bult.
Maar als je die straf dan hebt uitgezeten verdien je een nieuwe kans.