Stalen fiets (Van Herwerden)
Quoten: Origineel geplaatst door Lazy Turbo op 09 Maart 2007
Nee een is Vogue is van Duell. Is nog niks van terug te vinden op hun site. Als ge op de site van Duell bent klik dan op lakwek BCP en ga dan naar foto gallery en complete fietsen daar staan een 2 tal fietsen op. Bij foto gallery -frames en klik dan op Duell dan vind ge ook nog enkele foto's
thx. Nieuw model dus, neem ik aan?
Nee een is Vogue is van Duell. Is nog niks van terug te vinden op hun site. Als ge op de site van Duell bent klik dan op lakwek BCP en ga dan naar foto gallery en complete fietsen daar staan een 2 tal fietsen op. Bij foto gallery -frames en klik dan op Duell dan vind ge ook nog enkele foto's
thx. Nieuw model dus, neem ik aan?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
De Voque is het nwe topmodel van Duell. Carbon voorvork en achtervork, tig gelast m.b.v. Deda-buizen. Kortom dunwandig, lichtgewicht stalen buizen. De lasnaden zijn geplamuurd en mooi glad geschuurd waardoor deze na het lakken niet meer zichtbaar zijn. Het lijkt wel een carbonframe!
Prijs komt volgens mij tussen 2.100 en 2.500 euro.
Wat betreft de geometrie: Duell maakt al jaren frames die vanwege de geometrie, hoge bracket, ideaal zijn om mee te koersen. Zelf heb ik ook jaren met Duell gereden en ook wedstrijden mee gedaan. Top!
Wat betreft klimmen en afdalen: bijv. een Peformance of Passion OSR met een goede, lichte groep en dito wielen is een prima fiets om ook mee de bergen in te gaan. Slap? Het zal vergeleken met een knalhard alu frame levendiger aanvoelen, maar slap? Neen.
Ik zou voor een Passion OSR gaan. In een door jezelf gekozen kleur en design maakt het frame uniek!
Prijs komt volgens mij tussen 2.100 en 2.500 euro.
Wat betreft de geometrie: Duell maakt al jaren frames die vanwege de geometrie, hoge bracket, ideaal zijn om mee te koersen. Zelf heb ik ook jaren met Duell gereden en ook wedstrijden mee gedaan. Top!
Wat betreft klimmen en afdalen: bijv. een Peformance of Passion OSR met een goede, lichte groep en dito wielen is een prima fiets om ook mee de bergen in te gaan. Slap? Het zal vergeleken met een knalhard alu frame levendiger aanvoelen, maar slap? Neen.
Ik zou voor een Passion OSR gaan. In een door jezelf gekozen kleur en design maakt het frame uniek!
Niets is wat het lijkt..
@maurice: thx. Rijd je nu nog op een Duell?
Ik ben er nog niet uit of ik een stalen fiets ga kopen. Het heeft wel iets aparts, weer wat anders dan alu. En met carbon rijd je na enkele jaren ook weer "uit de mode" volgens mij. Staal is meer tijdloos.
Ik ben er nog niet uit of ik een stalen fiets ga kopen. Het heeft wel iets aparts, weer wat anders dan alu. En met carbon rijd je na enkele jaren ook weer "uit de mode" volgens mij. Staal is meer tijdloos.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
-
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 10 Maart 2007
Niet zo twijfelen, materiaal keuze moet niet doorslaggevend zijn lijkt mij. koop gewoon wat je mooi vind. Ik heb mijn fiets gekocht omdat ik hem mooi vond, nooit echt nagedacht over het materiaal, dat hij van carbon is is een bijkomstigheid.
En wees blij dat hij over een paar jaar uit de mode is, heb je weer een goed excuus weer een nieuwe te kopen!Las hier mijn stalen fiets is na 30 jaar nog niet versleten, je moet er toch niet aan denken!!!
Niet zo twijfelen, materiaal keuze moet niet doorslaggevend zijn lijkt mij. koop gewoon wat je mooi vind. Ik heb mijn fiets gekocht omdat ik hem mooi vond, nooit echt nagedacht over het materiaal, dat hij van carbon is is een bijkomstigheid.
En wees blij dat hij over een paar jaar uit de mode is, heb je weer een goed excuus weer een nieuwe te kopen!Las hier mijn stalen fiets is na 30 jaar nog niet versleten, je moet er toch niet aan denken!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 10 Maart 2007
Las hier mijn stalen fiets is na 30 jaar nog niet versleten, je moet er toch niet aan denken!!!
Ik ook niet.
V.w.b. nieuwe fiets. Ik heb nog een goeie: Ridley Aedon 2006, maar ik wil mezelf een betere cadeau doen. Beter, ook qua maat. Maar ik weet het nog niet zeker. Mogelijke kandidaten: Specialized Roubaix, Stevens SCF2, en Van Herwerden, misschien Gios, en als geld geen rol speelt, zou ik zelfs wel een Pegoretti willen, ook om te patsen.
Las hier mijn stalen fiets is na 30 jaar nog niet versleten, je moet er toch niet aan denken!!!
Ik ook niet.
V.w.b. nieuwe fiets. Ik heb nog een goeie: Ridley Aedon 2006, maar ik wil mezelf een betere cadeau doen. Beter, ook qua maat. Maar ik weet het nog niet zeker. Mogelijke kandidaten: Specialized Roubaix, Stevens SCF2, en Van Herwerden, misschien Gios, en als geld geen rol speelt, zou ik zelfs wel een Pegoretti willen, ook om te patsen.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Quote: Origineel geplaatst door Pietr op 10 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 10 Maart 2007Las hier mijn stalen fiets is na 30 jaar nog niet versleten, je moet er toch niet aan denken!!!
Ik ook niet.
Och de jaren samen delen heeft ook wel wat.
En wegbrengen blijft toch vevelend.
Gewoon goed opbergen uit het zicht en een weerzien werkt als een oud plakboek.
Tevens valt het me op dat een goeie oude stalen fiets eigenlijk net zo goed rijdt als een van zeg zeven jaar terug.
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 10 Maart 2007Las hier mijn stalen fiets is na 30 jaar nog niet versleten, je moet er toch niet aan denken!!!
Ik ook niet.
Och de jaren samen delen heeft ook wel wat.
En wegbrengen blijft toch vevelend.
Gewoon goed opbergen uit het zicht en een weerzien werkt als een oud plakboek.
Tevens valt het me op dat een goeie oude stalen fiets eigenlijk net zo goed rijdt als een van zeg zeven jaar terug.
Zij is ook tegen
Als je zo'n stalen fiets lang genoeg bewaart, krijg je vanzelf het gevoel dat je een originele Volkswagen Kever bezit (denk ik).
Gisteren hadden we bij de toerclub een gastrijder met een oude stalen Duell. Die moet je nooit wegdoen zei ik tegen hem. Hij zei dat hij hem eerder die week via Marktplaats had gekocht voor 120 euro. Als hij hem opnieuw laat spuiten etc., heeft hij een knap karretje.
Gisteren hadden we bij de toerclub een gastrijder met een oude stalen Duell. Die moet je nooit wegdoen zei ik tegen hem. Hij zei dat hij hem eerder die week via Marktplaats had gekocht voor 120 euro. Als hij hem opnieuw laat spuiten etc., heeft hij een knap karretje.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 10 Maart 2007
Ik ook niet.
Als je echt iets moois en aparts wil, zou ik voor een Pegoretti gaan!
Ik ook niet.
Als je echt iets moois en aparts wil, zou ik voor een Pegoretti gaan!
Niets is wat het lijkt..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- de zwarten
- Forum-lid HC
wat schoonheid en lelijkheid betreft, hangt volgens mij wel af van de materiaalkeuze:
dunne stalen buizen ogen voor mij zoveel sierlijker dan oversized aluminium buizen of vormloze overgangen in vele carbon frames. Het is wat moeilijk poetsen in de kleine hoekjes bij het bracket, zadel en balhoofd, maar het is...mooi!
dunne stalen buizen ogen voor mij zoveel sierlijker dan oversized aluminium buizen of vormloze overgangen in vele carbon frames. Het is wat moeilijk poetsen in de kleine hoekjes bij het bracket, zadel en balhoofd, maar het is...mooi!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
Interessante discussie, die bij mij wat vragen heeft opgeroepen. Ik rij nl zelf op een 10 jaar oud carbon frame van Van Tuyl, en begreep dat die onverwoestbaar was. Maar nu zie ik dat de levensduur van carbon niet zo lang lijkt. Of gaat dat dan puur over breken? Ik heb trouwens juist een stalen voorvork, en dacht erover om die te vervangen voor carbon, ivm comfort en controle, maar misschien klopt dat ook weer niet. Ik heb niet zoveel vergelijk (nooit een andere fiets gehad en rij meestal solo). En is carbon zadelpen dan weer wel beter?
VanNicholasEuros105