Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Continental GP 4000 S

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jun 2007 14:13

Wat is je doel van die 10 bar? Proberen iedere bocht uit te stuiteren, je rolweerstand omhoog te helpen en iedere vorm van comfort weg te nemen? 10 bar in een bandje rammen met jouw gewicht lijkt me niet echt een goed plan als je wilt presteren. Hogere bandenspanning is absoluut niet beter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 29 jun 2007 14:46

hij bedoelde dat hij er in 8,5 in heeft en er max 10 in kan/ mag ...

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 30 jun 2007 00:23

ik heb ze vandaag aangeschaft :)
ik leg ze wat later erop, me vittoria rubino pro bevallen
me nog uitstekend en zijn ook pas nieuw.

wordt echt tijd voor een set wedstrijd / trainingswielen! :O

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 03 jul 2007 01:56

Ik krijg deze banden niet op een normale manier om mijn velgen (Campa Neutron), de banden lijken wel te klein. Iemand tips om ze er makkelijk op te krijgen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jul 2007 10:09

Probeer ze met je palmen te drukken, niet met je vingers.

Als niks helpt kun je altijd nog een bandenwipper gebruiken, maar zorg er dan wel voor dat je je binnenband niet lekprikt.

Ik heb in La Villa overigens nog een GP4000s moeten kopen omdat er een scheurtje in mijn achterband zat. Kosten: 35,80 :D Ik blijf wel heel tevreden over deze banden. Ze rijden duidelijk iets minder dan Veloflex Black maar als je 3x lekrijdt in nog geen 100 km dan is de keuze héél snel gemaakt...

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 04 jul 2007 11:59

havana schreef:Probeer ze met je palmen te drukken, niet met je vingers.

Als niks helpt kun je altijd nog een bandenwipper gebruiken, maar zorg er dan wel voor dat je je binnenband niet lekprikt.


Het is uiteindelijk gelukt! Met de handen kreeg ik het echt niet voor elkaar. Er was nog zo'n 20cm dat om de velg moest en de band stond daartussen helemaal strak. Dan toch maar voorzichtig een bandenwipper gebruikt als hefboom en met veel moeite de band er zo toch om gekregen. Ik ga denk ik maar niet lek rijden...

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 04 jul 2007 15:53

ik heb de conti's er nu een tijdje om liggen en moet zeggen dat ze goed bevallen. Ik heb altijd met rubino's (pro) gereden, (1 mislukt veloflex avontuur) deze bevielen uitstekend vwb rolweestand en lekbestendigheid, alleen de grip is minder (2x gevallen in afdaling met nat wegdek) Met de GP's kun je tijdens de trainingswedstrijdjes op de baan echt de bocht door suizen. Het lijkt of ze wat zwaarder lopen dan de rubino pro. Maar vooralsnog goed bandje.

michiel
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 jul 2004 00:38

michiel 02 aug 2007 11:44

Ben van Pariba Revolution K overgestapt naar de GP 4000 S. Vroeger ook altijd met GP 4000 gereden en was daar erg tevreden over. De Pariba's gaven mij een gevoel van weinig grip, met een valpartij als bewijs. Ben ook vrij regelmatig lek gereden.

Ben benieuwd of de GP 4000 S me weer beter gaat bevallen. Kan iemand trouwens iets zeggen over de kleurvastheid? Het diepe zwart staat super bij mijn fiets, maar meestal zijn die bandjes na twee ritjes grijs. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Pina Paris FP Carbon

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 02 aug 2007 11:49

IBAN schreef:ik heb de conti's er nu een tijdje om liggen en moet zeggen dat ze goed bevallen. Ik heb altijd met rubino's (pro) gereden, (1 mislukt veloflex avontuur) deze bevielen uitstekend vwb rolweestand en lekbestendigheid, alleen de grip is minder (2x gevallen in afdaling met nat wegdek) Met de GP's kun je tijdens de trainingswedstrijdjes op de baan echt de bocht door suizen. Het lijkt of ze wat zwaarder lopen dan de rubino pro. Maar vooralsnog goed bandje.

GP 4000S lopen zwaarder dan Rubino Pro?? Dat kan niet de bedoeling zijn..

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 02 aug 2007 11:55

Meer grip kan duiden op een wat zachter compound, waardoor de band iets meer kleeft
aan de weg.. Wat kan resulteren in iets zwaarder lopen..

Maar ik denk dat hij dat gevoel heeft omdat hij mij niet bij kan houden ;)

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 02 aug 2007 12:33

SpEric schreef:Meer grip kan duiden op een wat zachter compound, waardoor de band iets meer kleeft
aan de weg.. Wat kan resulteren in iets zwaarder lopen..

Maar ik denk dat hij dat gevoel heeft omdat hij mij niet bij kan houden ;)
Het zal hooguit gevoelsmatig zwaarder lopen zijn denk ik..de cijfers voor rolweerstand liegen niet, toch? Of is dat naief?

Als jij die GPs nou eens legt en hij de Rubino's, dan kan het misschien nog spannend worden ;)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 02 aug 2007 12:43

tot dat we de bocht in gaan ...

Ik denk ook dat het gevoelsmatig is, of soms door een geluid dat de bandjes maken ...

Plaats reactie