Nieuwe mountainbike aanschaffen?
-
- Forum-lid
De afmontage is wat minder. Deore!
Echter voelde deze fiets gelijk beter aan, qua houding, gewicht, comfort. Iets hoger en breder stuur als scott en focus.
Later ging ik op een carbon fiets zitten die precies hetzelfde aanvoelde als de specialized, maar deze fiets wat echter 3200 euro.
Dus hoge qualiteit van frame.
Echter voelde deze fiets gelijk beter aan, qua houding, gewicht, comfort. Iets hoger en breder stuur als scott en focus.
Later ging ik op een carbon fiets zitten die precies hetzelfde aanvoelde als de specialized, maar deze fiets wat echter 3200 euro.
Dus hoge qualiteit van frame.
leon
-
- Forum-lid
gezeten en gefietst voor de duidelijkheid!!
leon
de frame geometrie kun je niet echt veranderen/aanpassen blijft toch het belangrijkste onderdeel van een fiets lijkt me, de rest moet toch een keer vervangen worden, dus koop die specialized nu maar en veel plezier er mee, dat gaat wel goed komen
1 troost voor de TS, ik ben al een tijdje aan het kijken voor een mountainbike in een hoger segment, en ik vind het kiezen net zo moeilijk. Een racefiets kopen is relatief makkelijker....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
-
- Forum-lid
hahahaha;)
leon
Misschien moet je toch een tochtje maken naar een aantal FM's . Vonk in Musselkanaal of Egberts in Borger of Bikes for you in Emmen> Deze hebben vaak aanbiedingen staan die niet op het internet staan. Ook hebben ze vaak gebruikte fietsen staan die nog heel behoorlijk zijn. Gewoon even doen en je zult verrast staan over wat deze FM's hebben staan.
-
- Forum-lid
Echter is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Ik woon in de binnenstad en werk in de binnenstad heb geen auto! Dus Emmen is niet handig. Hetzelfde geldt voor Musselkanaal.
Ik heb ook tweedehands fietsen gezien maar tot nu niet echt iets wat mij aansprak. Plus dat ik 600 euro voor een tweedehands fiets erg prijzig vind.
Ik heb ook tweedehands fietsen gezien maar tot nu niet echt iets wat mij aansprak. Plus dat ik 600 euro voor een tweedehands fiets erg prijzig vind.
leon
Volgens mij heeft de TS voor zichzelf allang besloten dat het die Specialized gaat worden .
Wanneer ik het topic vanaf het eerste bericht nog een keer doorlees zou ik het ook gewoon doen, alle alternatieven zijn al een keer aangedragen en je hebt kennelijk goede redenen om toch bij Belga te willen kopen. Met deze fiets heb je in ieder geval een frame waar je jaren mee vooruit kunt. De Deore onderdelen vervang je gewoon wanneer ze versleten zijn door een klasse hoger. Ik zou denk ik wel volgend jaar eens kijken of je een wat betere voorvork op de kop kunt tikken, een Recon/Reba of iets dergelijks.
Wanneer ik het topic vanaf het eerste bericht nog een keer doorlees zou ik het ook gewoon doen, alle alternatieven zijn al een keer aangedragen en je hebt kennelijk goede redenen om toch bij Belga te willen kopen. Met deze fiets heb je in ieder geval een frame waar je jaren mee vooruit kunt. De Deore onderdelen vervang je gewoon wanneer ze versleten zijn door een klasse hoger. Ik zou denk ik wel volgend jaar eens kijken of je een wat betere voorvork op de kop kunt tikken, een Recon/Reba of iets dergelijks.
-
- Forum-lid
ja nou ben er nog niet voor volle 100 procent uit. En last but not least de financiën. Niet alleen de fiets maar ook de rest moet gekocht worden. tevens erg prijzig!
leon