hoge alu velgen
Bij de aero's is daar geen sprake van, wel bij de TTs.
jona91 schreef:en de easton 90 aero/TT
zijn die een beetje geschikt voor normale koersen qua stijfheid en levensduur enzo
het is uiteindelijk maar 2 mm en 4 spaken? tegenover de vista's verschil
Zijn het niet ook andere spaken?
De naven van de ea90 zijn ook beter en volgens mij de stijfheid ook.
Rep Sinn Fein schreef:Zijn de easton EA 90 aero's wel stijf genoeg met de nieuwe R4 naaf, welke mogelijk maakt dat de flensen dichter bij elkaar liggen. Wordt een wiel daardoor niet slap, zeker voor de iets zwaardere fietser ?
De nieuwe R4 naaf is juist stijver.
Behalve, zoals al gezegd, bij de EA90 TT waar de flensen veel dichter bij elkaar staan voor aerodynamica. De EA90 aero heeft de gewone R4 naaf, die dus juist stijver is.
wat denken jullie van het 2e hands setje oude vento's dat op de site te koop staat?
Zijn ze nog betrouwbaar na al die jaren, zijn ze stijf genoeg om nog wedstrijden te kunnen rijden, of zijn ze enkel nog bruikbaar voor tijdrit/triathlon? Zijn de naven en spaken vervangbaar als ze crashen?
Of zou dit een totale miskoop zijn
Zijn ze nog betrouwbaar na al die jaren, zijn ze stijf genoeg om nog wedstrijden te kunnen rijden, of zijn ze enkel nog bruikbaar voor tijdrit/triathlon? Zijn de naven en spaken vervangbaar als ze crashen?
Of zou dit een totale miskoop zijn
ik kan je link naar die 2e hands vento's zo snel niet zien.
Maar als je 2e hands wielen koopt zou ik ze in ieder geval eerst gaan bekijken en controleren op slagen en scheurtjes / krasjes die op scheurtjes duiden. Controleer ook ff de naven, als je de wielen in je hand hebt en je voelt weerstand of iets onregelmatigs of iets dergelijks kan dit wijzen op een naaf die niet meer goed is. Mocht dit allemaal niet te vinden zijn verwacht ik dat de wielen nog vrij goed zijn. Hoe je kan testen hoe stijf ze zijn weet ik zo niet, behalve erop fietsen natuurlijk. Hoewel ik ook wel verwacht er met de stijfheid weinig mis zal zijn. Hoeveel spaaks zijn die dingen?
Je kan ze inderdaad ook altijd met andere naven en spaken laten bouwen.
Maar als je 2e hands wielen koopt zou ik ze in ieder geval eerst gaan bekijken en controleren op slagen en scheurtjes / krasjes die op scheurtjes duiden. Controleer ook ff de naven, als je de wielen in je hand hebt en je voelt weerstand of iets onregelmatigs of iets dergelijks kan dit wijzen op een naaf die niet meer goed is. Mocht dit allemaal niet te vinden zijn verwacht ik dat de wielen nog vrij goed zijn. Hoe je kan testen hoe stijf ze zijn weet ik zo niet, behalve erop fietsen natuurlijk. Hoewel ik ook wel verwacht er met de stijfheid weinig mis zal zijn. Hoeveel spaaks zijn die dingen?
Je kan ze inderdaad ook altijd met andere naven en spaken laten bouwen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 apr 2006 21:42
Klopt, de nieuwe en de oude Vento's zijn echt niet te vergelijken. Deze heeft hoge velgen, aero spaken en een veel mooie naaf. Totaal andere wielen, vergelijk maar eens op internet. Maar die nieuwe Vento's zijn inderdaad leuke wielen voor dat geld.