Pagina 4 van 19

Geplaatst: 17 nov 2007 12:48
door lvgh
Bij de aero's is daar geen sprake van, wel bij de TTs.

Geplaatst: 17 nov 2007 13:37
door jona91
de shamals van '99? lijken mij wel goed,
zijn er geen setjes die daar zowat op lijken of komen ze niet terug in een nieuwere versie in de winkels?

Geplaatst: 17 nov 2007 13:43
door scepticus
Helaasch, Campa maakt de good old 'Fluid Dynamic' Shamals niet meer....

Hebben het veld moeten ruimen voor lichte onaerodynamische fancy snufjes...

Geplaatst: 20 nov 2007 18:54
door anno
jona91 schreef:en de easton 90 aero/TT
zijn die een beetje geschikt voor normale koersen qua stijfheid en levensduur enzo
het is uiteindelijk maar 2 mm en 4 spaken? tegenover de vista's verschil

Zijn het niet ook andere spaken?
De naven van de ea90 zijn ook beter en volgens mij de stijfheid ook.
Rep Sinn Fein schreef:Zijn de easton EA 90 aero's wel stijf genoeg met de nieuwe R4 naaf, welke mogelijk maakt dat de flensen dichter bij elkaar liggen. Wordt een wiel daardoor niet slap, zeker voor de iets zwaardere fietser ?

De nieuwe R4 naaf is juist stijver.
Behalve, zoals al gezegd, bij de EA90 TT waar de flensen veel dichter bij elkaar staan voor aerodynamica. De EA90 aero heeft de gewone R4 naaf, die dus juist stijver is.

Geplaatst: 22 nov 2007 19:36
door jona91
wat denken jullie van het 2e hands setje oude vento's dat op de site te koop staat?
Zijn ze nog betrouwbaar na al die jaren, zijn ze stijf genoeg om nog wedstrijden te kunnen rijden, of zijn ze enkel nog bruikbaar voor tijdrit/triathlon? Zijn de naven en spaken vervangbaar als ze crashen?
Of zou dit een totale miskoop zijn

Geplaatst: 22 nov 2007 23:43
door anno
ik kan je link naar die 2e hands vento's zo snel niet zien.
Maar als je 2e hands wielen koopt zou ik ze in ieder geval eerst gaan bekijken en controleren op slagen en scheurtjes / krasjes die op scheurtjes duiden. Controleer ook ff de naven, als je de wielen in je hand hebt en je voelt weerstand of iets onregelmatigs of iets dergelijks kan dit wijzen op een naaf die niet meer goed is. Mocht dit allemaal niet te vinden zijn verwacht ik dat de wielen nog vrij goed zijn. Hoe je kan testen hoe stijf ze zijn weet ik zo niet, behalve erop fietsen natuurlijk. Hoewel ik ook wel verwacht er met de stijfheid weinig mis zal zijn. Hoeveel spaaks zijn die dingen?
Je kan ze inderdaad ook altijd met andere naven en spaken laten bouwen.

Geplaatst: 23 nov 2007 00:03
door amclassic-fan
Die Vento's zijn uitstekende wielen, sterk en stijf zat. De wielen zijn heel aerodynamisch. Enige waar 't aan mankeert is de dat de wielen goed zwaar zijn, maar ja je kunt niet alles hebben.

Geplaatst: 25 nov 2007 20:44
door falcone
vento's zijn helemaal niet zwaar voor wat ze kosten...zeker de laatste gen. niet.

Geplaatst: 25 nov 2007 21:09
door anno
de advertentie waar we het net over hadden is wel een oude vento, in de tijd dat alles zowiezo een stukkie zwaarder was..

Geplaatst: 25 nov 2007 23:27
door amclassic-fan
falcone schreef:vento's zijn helemaal niet zwaar voor wat ze kosten...zeker de laatste gen. niet.


De oude zijn topwielen, tegenwoordig zijn het de op 1 na goedkoopste wielset van Campa. Een instapwielsetje dus.

Geplaatst: 26 nov 2007 09:28
door luukleeftink
Klopt, de nieuwe en de oude Vento's zijn echt niet te vergelijken. Deze heeft hoge velgen, aero spaken en een veel mooie naaf. Totaal andere wielen, vergelijk maar eens op internet. Maar die nieuwe Vento's zijn inderdaad leuke wielen voor dat geld.

Geplaatst: 26 nov 2007 18:08
door jona91
zijn die vento's 16 HPW gemakkelijk om te bouwen naar 10 speed? of moet dit speciaal besteld worden enzo.. Wat zou dat kosten?