Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Andere fiets; carbon of alu?

talktalk
Forum-lid

talktalk 17 mar 2007 22:26

Mijn bianchi SLX heeft een kader van staal , (en het metaal zelf veert wat , niet dat er veringen opstaant hoor :) ) en die rijd zeer comfortabel , heb dan eens op een aluminium frame gereden dat mij veel stugger reed.

jsparie
Forum-lid

jsparie 18 mar 2007 11:55

Quoten: Origineel geplaatst door miegael op 06 Februari 2007

Hallo,Ik heb inmiddels gelezen op dit forum dat je beter geen carbon kan kopen onder een bepaalde prijs

Hoezo ? Jaren geleden was dit wellicht zo maar tegenwoordig worden er ook voor weinig geld topkwaliteit carbon gemaakt. Alleen zullen die iets zwaarder zijn dan de duurste maar door gebruik van meer materiaal zeker niet perse minder duurzaam. In het Duitse blad tour van afgelopen maand staat een test waar de verschillen echt niet zo groot zijn en er bijna geen slechte carbon frames meer zijn getest. Er staan in taiwan ik meen drie of 4 grote fabrieken waar 70 van alle carbon produktie vandaan komt. Zag eens een foto in Duitse blad tour waar KOUTA, specialized, orbea en nog wat andere merken gezamenlijk in dezelfde fabriekshal hingen.

Plaats reactie