Koersen, gevaarlijk?
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Door schade en schande word je ook wijzer. Ik ben bezig om een goedkope alu racer op te bouwen met als basis een Canyon alu frame. Kost maar 400 euro als je een crash gehad hebt om een nieuwe te halen. Komt verder campa centaur op. Oerdegelijk en meer heb je echt niet nodig in een koers. Verder de keuze tussen een set Eurus wielen of handgespaakte cxp33, ga denk ik toch wat vaker de handgespaakte gebruiken. Dit alles is veel goedkoper dan mn Cannondale, waar ik vorig seizoen twee keer mee op mn plaat ben gegaan.
Voor max 1500 euro kun je best een leuke en lichte fiets scoren waarvan onderdelen relatief eenvoudig te vervangen zijn. Kan een duurdere fiets best betalen maar vind het zonde van het geld. Stel me er nu meteen op in dat de fiets het seizoen niet overleefd. Doet hij dat wel, dan heb ik mazzel gehad.
En tja, valpartijen kunnen door de meest onzinnige dingen gebeuren. De eerste was doordat een fazant plots in de bocht op dook en mn voorganger daar van schrok. De tweede val was doordat ik zelf de boch te hard nam.
Dont race what you cant replace is daarom ook het motto.
Voor max 1500 euro kun je best een leuke en lichte fiets scoren waarvan onderdelen relatief eenvoudig te vervangen zijn. Kan een duurdere fiets best betalen maar vind het zonde van het geld. Stel me er nu meteen op in dat de fiets het seizoen niet overleefd. Doet hij dat wel, dan heb ik mazzel gehad.
En tja, valpartijen kunnen door de meest onzinnige dingen gebeuren. De eerste was doordat een fazant plots in de bocht op dook en mn voorganger daar van schrok. De tweede val was doordat ik zelf de boch te hard nam.
Dont race what you cant replace is daarom ook het motto.
Als ik dit hier allemaal lees zou ik gewoon rustig langs de dijk blijven rijden hoor...
Koersen is competitie, jij wil diegene zijn die eerst over de finish gaat! Jij wil beter zijn dan die 120 andere trappers! Jij wil de rest je rug laten zien!
Maar als je al begint dat je bang hebt om te vallen....
Heb 6 jaar gekoerst, vanalles meegemaakt, maar nu nog elke dag spijt dat ik het niet meer kan doen! En die valpartijen denk ik niet aan hoor...
Koersen is sensatie, adrenaline, iets dat in je lijf kruipt en er nooit meer uit gaat!
Koersen is competitie, jij wil diegene zijn die eerst over de finish gaat! Jij wil beter zijn dan die 120 andere trappers! Jij wil de rest je rug laten zien!
Maar als je al begint dat je bang hebt om te vallen....
Heb 6 jaar gekoerst, vanalles meegemaakt, maar nu nog elke dag spijt dat ik het niet meer kan doen! En die valpartijen denk ik niet aan hoor...
Koersen is sensatie, adrenaline, iets dat in je lijf kruipt en er nooit meer uit gaat!
Helaas loop je bij het vallen van/met je fiets ook veel kans op een sleutelbeenbreuk. Een veel voorkomende blessure. Effe afkloppen, zelf vaak en ook hard gevallen, tot nu toe was het vervelendst dat mij overkwam een (middel)vinger uit de kom...
Succes, draag altijd een helm en blijf (allemaal) overeind!
Succes, draag altijd een helm en blijf (allemaal) overeind!
Fiets... ook eens 11 speed!
Helaas is je raad me te laat gekomen. Vandaag in een wedstrijd onderuit gegaan toen een of andere pipo nog ff erlangs wilde gaan aan de zijkant. Het was niet mijn schuld, maar ik lag wel en hij reed verder. Gelukkig geen breuken, maar enkel schaafwonden aan been, hand, arm en schouder. Mijn fiets is redelijk ongedeerd gebleven, een schrammetje hier en daar, maar daar kijk ik niet meer van op.. Het hoort bij de koers.. wie koerst, die valt.. Dat moet je accepteren, maar ik ben er wel van overtuigd dat je het vallen kan beperken door goed op te letten en goed in conditie te zijn.. Frisse coureurs maken minder (snel) fouten.
- Forum-lid
- Contact
Vandaag de Ronde van Winterswijk gereden. Na een ronde of 15 werd de wedstrijd afgebroken vanwege een zware valpartij. Was een groepje van een mannetje of vijf op een geparkeerde auto net na een bocht geknald. Twee renners bleven lang liggen, zag er niet best uit. Als ik dat soort dingen zie dan vraag ik me op dat moment ook af waarvoor het nou allemaal waard is.
Ai da's minder. Is de elite/belofte koers wel gewoon doorgegaan?
Ik zou starten, maar stiekem had ik niet zoveel zin in een criterium :rolleye:
Auto's, paaltjes e.a. wegobstakels maken een koers ook vrij gevaarlijk. Helaas heb je daar in NL toch vrij veel mee te maken.
edit: Laat maar, het was A en Elite gemixt toch?![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ik zou starten, maar stiekem had ik niet zoveel zin in een criterium :rolleye:
Auto's, paaltjes e.a. wegobstakels maken een koers ook vrij gevaarlijk. Helaas heb je daar in NL toch vrij veel mee te maken.
edit: Laat maar, het was A en Elite gemixt toch?
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- Forum-lid
[quote="Alp d'Huez53:15"]Vandaag de Ronde van Winterswijk gereden. Na een ronde of 15 werd de wedstrijd afgebroken vanwege een zware valpartij. Was een groepje van een mannetje of vijf op een geparkeerde auto net na een bocht geknald. Twee renners bleven lang liggen, zag er niet best uit. Als ik dat soort dingen zie dan vraag ik me op dat moment ook af waarvoor het nou allemaal waard is.[/quote]
Ik lag er helaas ook bij. Wat ik nog zo snel kon zien, en wat ik me kan herinneren en gehoord heb, is dat er 1 tegen de auto aan kwam (waarom stond die eigenlijk daar?) en daardoor 2 man onderuit ging en de rest inclusief ikzelf daar weer overheen. Daarachter klapte er een renner van de Stofwolk achterop de geparkeerde auto, die was er niet best aan toe.
Is erg hard gegaan en het gaat zo snel, die dingen gebeuren helaas en je vraagt je inderdaad af wat het allemaal waard is.
Ik lag er helaas ook bij. Wat ik nog zo snel kon zien, en wat ik me kan herinneren en gehoord heb, is dat er 1 tegen de auto aan kwam (waarom stond die eigenlijk daar?) en daardoor 2 man onderuit ging en de rest inclusief ikzelf daar weer overheen. Daarachter klapte er een renner van de Stofwolk achterop de geparkeerde auto, die was er niet best aan toe.
Is erg hard gegaan en het gaat zo snel, die dingen gebeuren helaas en je vraagt je inderdaad af wat het allemaal waard is.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="Rezne"]
[/quote]
Nee het was A en B-amateurs. In een criterium tegen een auto aan rijden is wel vrij bijzonder, je zou toch zeggen dat iedereen na 1 rondje wel weet dat die daar staat.
Maar als ik hierboven van sommige lees dat ze de hele koers alleen maar bezig zijn om een mogelijk valpartij te ontlopen dan snap ik niet echt waarom je nog koerst. Ik ben ook geen kamikaze piloot, maar meer dan gewoon goed opletten en een beetje nadenken doe ik niet.
Nee het was A en B-amateurs. In een criterium tegen een auto aan rijden is wel vrij bijzonder, je zou toch zeggen dat iedereen na 1 rondje wel weet dat die daar staat.
Maar als ik hierboven van sommige lees dat ze de hele koers alleen maar bezig zijn om een mogelijk valpartij te ontlopen dan snap ik niet echt waarom je nog koerst. Ik ben ook geen kamikaze piloot, maar meer dan gewoon goed opletten en een beetje nadenken doe ik niet.
-
- Forum-lid
[quote="Amclassic-fan"][quote="Rezne"]
[/quote]
In een criterium tegen een auto aan rijden is wel vrij bijzonder, je zou toch zeggen dat iedereen na 1 rondje wel weet dat die daar staat.
[/quote]
Dat klopt maar ze stonden echt strak langs het parkoers en net na een bocht. Dus wanneer je er iets te ruim uitkwam of je werd er wat uitgedrukt dan zat je er dus al tegenaan. Ze hoorden daar gewoon niet te staan.
In een criterium tegen een auto aan rijden is wel vrij bijzonder, je zou toch zeggen dat iedereen na 1 rondje wel weet dat die daar staat.
[/quote]
Dat klopt maar ze stonden echt strak langs het parkoers en net na een bocht. Dus wanneer je er iets te ruim uitkwam of je werd er wat uitgedrukt dan zat je er dus al tegenaan. Ze hoorden daar gewoon niet te staan.
- Forum-lid
- Contact
Als je nog wat info hebt over de twee renners die op de grond lagen dan hoor ik het graag. Zag er idd niet best uit, hoop voor ze dat het uiteindelijk meevalt. De valpartij gebeurde toch in een ronde waar een premiesprint was? Misschien dat een paar dan toch iets teveel risico hebben genomen. Heb je zelf ook nog wat Soilworker?
-
- Forum-lid
Mijn rechterzijde flink geschaafd en mijn hoofd heeft de grond ook nog geraakt, ben een beetje duizelig en heb lichte hoofdpijn nu. Kan ook zijn doordat ik slecht geslapen heb, we zien wel.
Ik weet niet meer of het voor de premiesprint was maar die bocht was flauw en we gingen er toch redelijk hard doorheen steeds en ja als je dan wat risico neemt was de kans groot dat je tegen die auto's aan zat.
Als ik meer weet over die renner(s) dan pm ik je wel even Alp.
Ik weet niet meer of het voor de premiesprint was maar die bocht was flauw en we gingen er toch redelijk hard doorheen steeds en ja als je dan wat risico neemt was de kans groot dat je tegen die auto's aan zat.
Als ik meer weet over die renner(s) dan pm ik je wel even Alp.