Gazelle V8 Schiet er eens op...
ik begrijp eigenlijk niets van de filosofie van gazelle. Ze maken mooie frame's met name de V6, V7 en V8, maar monteren deze allemaal af met een tripple voor een voornamelijk Nederlandse markt! Verder is het sober houden van de V8 een bewuste keuze denk ik, gezien de doelgroep voor titanium fietsen is dat nog wel logisch. Die wielen vind ik er echt niet onder staan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40108
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door gast op 12 Januari 2007
Gazelle ........exclusiefs........ shimano...
@Havana; zo is het nog veel ernstiger
Sober hoeft niet synoniem te zijn voor saai. Ik vraag toch niet om een geel zadel en een veelkleurig Cinelli RAm stuur? Maar bijvoorbeeld een Chorusgroep en de eerder genoemde Easton vork en een setje Easton wielen of Zonda's zouden deze fiets zo'n enorme impuls geven....
Gazelle ........exclusiefs........ shimano...
@Havana; zo is het nog veel ernstiger
Sober hoeft niet synoniem te zijn voor saai. Ik vraag toch niet om een geel zadel en een veelkleurig Cinelli RAm stuur? Maar bijvoorbeeld een Chorusgroep en de eerder genoemde Easton vork en een setje Easton wielen of Zonda's zouden deze fiets zo'n enorme impuls geven....
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 12 Januari 2007
Quote: Origineel geplaatst door gast op 12 Januari 2007
Gazelle ........exclusiefs........ shimano...
@Havana; zo is het nog veel ernstiger Sober hoeft niet synoniem te zijn voor saai. Ik vraag toch niet om een geel zadel en een veelkleurig Cinelli RAm stuur? Maar bijvoorbeeld een Chorusgroep en de eerder genoemde Easton vork en een setje Easton wielen of Zonda's zouden deze fiets zo'n enorme impuls geven....
Ja, ook wat de prijs betreft ......... en dan is een gazelle dus niet meer interessant.
Quote: Origineel geplaatst door gast op 12 Januari 2007
Gazelle ........exclusiefs........ shimano...
@Havana; zo is het nog veel ernstiger Sober hoeft niet synoniem te zijn voor saai. Ik vraag toch niet om een geel zadel en een veelkleurig Cinelli RAm stuur? Maar bijvoorbeeld een Chorusgroep en de eerder genoemde Easton vork en een setje Easton wielen of Zonda's zouden deze fiets zo'n enorme impuls geven....
Ja, ook wat de prijs betreft ......... en dan is een gazelle dus niet meer interessant.
Haha inderdaad!
@ IBAN
Als Gazelle zich met deze fiets richt op toeristen (zoals eerder werd gesuggereerd) is die triple niet eens zo'n slecht idee.
[off-topic]
Wat ik me laatst afvroeg; bestaan er ook mooie (of moet ik zeggen: "minder lelijke") triples?
@ IBAN
Als Gazelle zich met deze fiets richt op toeristen (zoals eerder werd gesuggereerd) is die triple niet eens zo'n slecht idee.
[off-topic]
Wat ik me laatst afvroeg; bestaan er ook mooie (of moet ik zeggen: "minder lelijke") triples?
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 12 Januari 2007
Haha inderdaad!
@ IBAN
Als Gazelle zich met deze fiets richt op toeristen (zoals eerder werd gesuggereerd) is die triple niet eens zo'n slecht idee.
[off-topic]
Wat ik me laatst afvroeg; bestaan er ook mooie (of moet ik zeggen: "minder lelijke") triples?
Dat zal ook de afweging geweest zijn. Het gaat erom dat je geen keuze hebt. Niet alle toeristen rijden op een tripple, zeker niet in Nederland.
Haha inderdaad!
@ IBAN
Als Gazelle zich met deze fiets richt op toeristen (zoals eerder werd gesuggereerd) is die triple niet eens zo'n slecht idee.
[off-topic]
Wat ik me laatst afvroeg; bestaan er ook mooie (of moet ik zeggen: "minder lelijke") triples?
Dat zal ook de afweging geweest zijn. Het gaat erom dat je geen keuze hebt. Niet alle toeristen rijden op een tripple, zeker niet in Nederland.
Pff.. Als ik het goed begrijp, zouden de kenners alleen het frame handhaven. Het uitgangspunt wat mij betreft is: Krijg je waar voor je geld.. En dan rekening houdend met een verkoopprijs die rond de € 1850,- moet gaan uitkomen.
Kijk een klein dingetje ok (dubbel ipv tripele) Maar pimpen tot in het oneindige..............
Kijk een klein dingetje ok (dubbel ipv tripele) Maar pimpen tot in het oneindige..............
Wer bremst verliert.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40108
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Verkoopprijs is toch 2199,- ?
Dan mogen er best wat beter smoelende wielen in, dat zou het grootste verschil maken denk ik. En de keuze om een dubbel erop te leggen. Geen keuze hebben vind ik dom van Gazelle, nu zadelen ze hun dealers op met die discussie met de klant.
Dan mogen er best wat beter smoelende wielen in, dat zou het grootste verschil maken denk ik. En de keuze om een dubbel erop te leggen. Geen keuze hebben vind ik dom van Gazelle, nu zadelen ze hun dealers op met die discussie met de klant.
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 12 Januari 2007
Verkoopprijs is toch 2199,- ? Dan mogen er best wat beter smoelende wielen in, dat zou het grootste verschil maken denk ik. En de keuze om een dubbel erop te leggen. Geen keuze hebben vind ik dom van Gazelle, nu zadelen ze hun dealers op met die discussie met de klant.
Ja inderdaad 2199,- is de adviesprijs. Alleen dat hoef ik er dus niet voor te betalen.
Helemaal gelijk heb je wat betreft het "geen keuze hebben" en ik ga ook, als ik hem live gezien heb, en hem nog steeds mooi vind, zeker voorstellen om er een dubbel op te zetten.
Alleen wat is er nu mis met die wielen...Eerlijk ik zie dat niet. (Heb nu trouwens WH 500, en nog steeds geen slag met 90 kg)
Maar ja jullie zijn experts
Verkoopprijs is toch 2199,- ? Dan mogen er best wat beter smoelende wielen in, dat zou het grootste verschil maken denk ik. En de keuze om een dubbel erop te leggen. Geen keuze hebben vind ik dom van Gazelle, nu zadelen ze hun dealers op met die discussie met de klant.
Ja inderdaad 2199,- is de adviesprijs. Alleen dat hoef ik er dus niet voor te betalen.
Helemaal gelijk heb je wat betreft het "geen keuze hebben" en ik ga ook, als ik hem live gezien heb, en hem nog steeds mooi vind, zeker voorstellen om er een dubbel op te zetten.
Alleen wat is er nu mis met die wielen...Eerlijk ik zie dat niet. (Heb nu trouwens WH 500, en nog steeds geen slag met 90 kg)
Maar ja jullie zijn experts
Wer bremst verliert.
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 11 jun 2006 10:35
Cogiro,
Het komt vast nog helemaal goed met je 500 wielen. Bij mij waren het de lagers die er tot 2 maal toe eruit liepen. Nu handgespaakte cxp33 met Ultegra naven. Dat verschil merk je wel, terwijl ik toch maar een eenvoudig toerdertje ben.
Gerrit-Jan
Het komt vast nog helemaal goed met je 500 wielen. Bij mij waren het de lagers die er tot 2 maal toe eruit liepen. Nu handgespaakte cxp33 met Ultegra naven. Dat verschil merk je wel, terwijl ik toch maar een eenvoudig toerdertje ben.
Gerrit-Jan
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Waarom neem je geen Van Nicholas. Nagenoeg dezelfe prijs en je kunt de opbouw helemaal zelf bepalen. Incl. levenslange garantie op het frame. Binnenkort hoop ik mijn tweeling (Chinook + Zion) voor te stellen op het forum. Ben bezig met de opbouw!
What makes the boat go faster?
Quote: Origineel geplaatst door cogiro op 03 Januari 2007
Dames en heren kenners,Ik vind dit wel een aantrekkelijke fiets.Afmontage, Wielen, Titanium.... alleen te emotieloos? http://www.gazelle.nl/nl/product.php?id ... Segment=27
Ik vind m er érg mooi uitzien!
Paar dingetjes:
-Jammer van het geïntegreerde balhoofd
-Jammer van die triple
-Jammer van de maatvoering (voor mij althans)
-Die 'nieuwe' wielen met 3 Ultegra logo's vind ik best goed smoelen!
Dames en heren kenners,Ik vind dit wel een aantrekkelijke fiets.Afmontage, Wielen, Titanium.... alleen te emotieloos? http://www.gazelle.nl/nl/product.php?id ... Segment=27
Ik vind m er érg mooi uitzien!
Paar dingetjes:
-Jammer van het geïntegreerde balhoofd
-Jammer van die triple
-Jammer van de maatvoering (voor mij althans)
-Die 'nieuwe' wielen met 3 Ultegra logo's vind ik best goed smoelen!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik zou ook afknappen op het geintegreerde balhoofd en de Triple. Bij Van Nicholas heb je levenslange garantie, bij Habanero 5 jaar en krijg je een nieuw frame voor half geld na een crash. Naar wat ik begrepen heb komt het allemaal uit China.
Waarom zou je dan niet voor een los frame gaan en dat naar eigen smaak zelf opbouwen? Dat is waarschijnlijk goedkoper, heeft een niet geintegreerd balhoofd en je kan doen wat je wilt.
Diogenes
Waarom zou je dan niet voor een los frame gaan en dat naar eigen smaak zelf opbouwen? Dat is waarschijnlijk goedkoper, heeft een niet geintegreerd balhoofd en je kan doen wat je wilt.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido