Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

corima aero

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 23 nov 2006 02:17

Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 21 November 2006


Wat gebeurd er dan als ik ten val kom tijdens een wedstrijd en dit is bijvoorbeeld de schuld van een velgbreuk? Ben ik dan verzekerd of...
Deze vraag komt van een vriend van me aangezien deze op mediums rijd, ik weet nog steeds niet waarom hij deze heeft gekocht ipv aero's.
Greetz,Evert


Hoi,
Omdat ze lichter zijn vermoed ik...Je kan in alle geval voor de kost van een complete set Sapim CX spaken van die Mediums Aeros maken. Da's geen probleem.
Trouwens, Aero velgen met Tune naven zijn ook niet UCI gekeurd voor zover ik weet.
Ik heb nog nooit een wiel geweten dat zonder reden ineens breekt, gezien de spaakspanningen kan ik me dat niet voorstellen.
Ciao,
 
Snobisme is een dure hobby...

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 23 nov 2006 09:35

Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 23 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 21 November 2006Wat gebeurd er dan als ik ten val kom tijdens een wedstrijd en dit is bijvoorbeeld de schuld van een velgbreuk? Ben ik dan verzekerd of...Deze vraag komt van een vriend van me aangezien deze op mediums rijd, ik weet nog steeds niet waarom hij deze heeft gekocht ipv aero's.Greetz,
EvertHoi,Omdat ze lichter zijn vermoed ik...Je kan in alle geval voor de kost van een complete set Sapim CX spaken van die Mediums Aeros maken. Da's geen probleem.Trouwens, Aero velgen met Tune naven zijn ook niet UCI gekeurd voor zover ik weet.Ik heb nog nooit een wiel geweten dat zonder reden ineens breekt, gezien de spaakspanningen kan ik me dat niet voorstellen.Ciao,
 

nouwja ik vroeg het mezelf ook af.... maar Tune naven op aero's niet goedgekeurd!? is toch bijna onmogelijk lijkt mij... als ik er dus een andere naaf in wil, en dan een tune mag dat dus niet bij deze....
Afbeelding

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 23 nov 2006 13:39

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 23 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 21 November 2006


Wat gebeurd er dan als ik ten val kom tijdens een wedstrijd en dit is bijvoorbeeld de schuld van een velgbreuk? Ben ik dan verzekerd of...
Deze vraag komt van een vriend van me aangezien deze op mediums rijd, ik weet nog steeds niet waarom hij deze heeft gekocht ipv aero's.
Greetz,Evert


Hoi,
Omdat ze lichter zijn vermoed ik...Je kan in alle geval voor de kost van een complete set Sapim CX spaken van die Mediums Aeros maken. Da's geen probleem.
Trouwens, Aero velgen met Tune naven zijn ook niet UCI gekeurd voor zover ik weet.
Ik heb nog nooit een wiel geweten dat zonder reden ineens breekt, gezien de spaakspanningen kan ik me dat niet voorstellen.
Ciao,
 


Oeps, corima en tune niet gekeurd dan heb ik een probleem Achja, de kans dat het gebeurt door een velgbreuk is inderdaad erg klein, en weet ook niet of dit al eerder is voorgekomen.
Greetz,Evert
Nulla tenaci invia est via!

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 23 nov 2006 16:00

Is dat keuringsprobleem niet het geval met de meeste samengestelde sets? Ach, zoals Am-classic ook al zei, in de meeste gevallen wordt het toch niet gecontroleerd en ik rij eigenlijk toch alleen triathlons waar het al helemaal niet uitmaakt!
Trouwens, spaken in een std wiel zijn niet zwart, of wel?
Groet,
Ilko

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 23 nov 2006 17:55

Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 23 November 2006


Is dat keuringsprobleem niet het geval met de meeste samengestelde sets? Ach, zoals Am-classic ook al zei, in de meeste gevallen wordt het toch niet gecontroleerd en ik rij eigenlijk toch alleen triathlons waar het al helemaal niet uitmaakt!
Trouwens, spaken in een std wiel zijn niet zwart, of wel?
Groet,
Ilko


Hoi,
Ik geloof ook niet dat het echt een probleem zou zijn.
De zwarte spaken zijn altijd een stuk duurder dan de zilverkleurige. Standdard zijn het dus altijd zilverkleurige bij Corima.
Met zwarte spaken, zwarte carbonvelgen en zwarte naven ben je wel totaal stealth....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

zero-cool
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 nov 2006 23:12

zero-cool 27 nov 2006 10:22

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 23 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 23 November 2006


Is dat keuringsprobleem niet het geval met de meeste samengestelde sets? Ach, zoals Am-classic ook al zei, in de meeste gevallen wordt het toch niet gecontroleerd en ik rij eigenlijk toch alleen triathlons waar het al helemaal niet uitmaakt!
Trouwens, spaken in een std wiel zijn niet zwart, of wel?
Groet,
Ilko


Hoi,
Ik geloof ook niet dat het echt een probleem zou zijn.
De zwarte spaken zijn altijd een stuk duurder dan de zilverkleurige. Standdard zijn het dus altijd zilverkleurige bij Corima.
Met zwarte spaken, zwarte carbonvelgen en zwarte naven ben je wel totaal stealth....
Ciao,

zero-cool
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 nov 2006 23:12

zero-cool 27 nov 2006 10:26

 
 Oeps , foutje , is namelijk de eerste keer dat ik hier post.
 Vraagje aan fdegrove : is het mogelijk om via de website van corima
 een set Corima aero's te bestellen met zwarte spaken ?
 Had hen al eens gemaild , maar krijg geen reactie

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 27 nov 2006 12:38

Volgens mij zijn de 'fabrieks' Aero's standaard wielen en kun je die dus niet met custom (zwarte) spaken laten maken. Dan zal je ze zelf moeten laten herspaken, of de losse velg bestellen en ze helemaal custom maken.
 

Plaats reactie