Quoten: Origineel geplaatst door Mjollnir op 13 November 2006
Bedankt voor alle info. Ik hoop wel dat ik tijdens mijn weekend ritjes in het vervolg wel op de fiets blijf zitten lol..anders heb ik iederedag spierpijn in de schouders...Gelukkig was het zachte grond.
Beetje off-topic..Iemand nog een idee wat voor profiel band ik moet kiezen voor een cross-hybride? Zodat ik de trainingen wel goed doorkom. Kan niet goed aanzetten want ik glij snel weg.
als je bedoelt dat je in het bos wegglijdt dan moet je je banden eens zachter zetten (<2 bar). Dan heb je meer grip/controle. Ik rijd in principe altijd met Michellin Sprint (zelfs in de sneeuw) en ben nog nooit onderuit gegaan t.g.v. 'glijden'. Bij hele erg vette moddercrossen gebruik ik de Mud2 van Michellin met wederom < 2bar.
AmstelGoldRace Training
- daniel1975
- Forum-lid HC
Met <2 bar moet je wel een klein beetje kunnen sturen en zeker niet >75-80 kg zijn. Anders neemt de kans op stootlek enorm snel toe. Tenzij de ondergrond heel erg slecht is heb ik er altijd wel 2.5 in zitten.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ga eens met een wedstrijdcrosser fietsen en je zult zeer waarschijnlijk tot de conclusie komen dat je totaal niet kunt sturen. Bij een toertocht moet ik al vrij goed zoeken naar mensen die een beetje fatsoenlijk kunnen sturen en die bijv makkelijk over een boomstammetje lopen.