Quote: Origineel geplaatst door Marc A op 09 Maart 2007
wie doet er mee aan de RVV? afstand?fiedoo 140 kms. delirium 140 kms.
The Riddler 260Km.Marc A 140 km
Raphaël 140km
Ronde van Vlaanderen ’07
-
- Forum-lid
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55
Quoten: Origineel geplaatst door raphaël op 09 Maart 2007
Quote: Origineel geplaatst door Marc A op 09 Maart 2007
wie doet er mee aan de RVV? afstand?
fiedoo 140 kms. delirium 140 kms. The Riddler 260Km.
Marc A 140 km
Raphaël 140kmRein van de wouw 140
Quote: Origineel geplaatst door Marc A op 09 Maart 2007
wie doet er mee aan de RVV? afstand?
fiedoo 140 kms. delirium 140 kms. The Riddler 260Km.
Marc A 140 km
Raphaël 140kmRein van de wouw 140
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 10 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door raphaël op 09 Maart 2007
Quote: Origineel geplaatst door Marc A op 09 Maart 2007
wie doet er mee aan de RVV? afstand?
fiedoo 140 kms. delirium 140 kms. The Riddler 260Km.
Marc A 140 km
Raphaël 140km
Rein van de wouw 140
Bottecchia 140km
Gisteren heb ik zo'n 150km solo gereden op het parcours van de ronde. Basis was de groene lus die vanaf het centrum van de ronde in Oudenaarde is uitgezet. Die heb ik door het missen van wat bordjes en hier en daar een bewuste aanvulling dus aangevuld tot een goeie 150km.
Zoals eerder door anderen in dit topic al is gemeld viel mij inderdaad op dat de stukken tussen de heuvels in verraderlijk zijn. De beklimmingen kwam ik wel aardig over maar die kasseien...pfff. Dat is echt niets voor mij. Toen ik de haaghoek op reed wist ik niet wat me overkwam. Ik had gewoon moeite om mijn stuur goed vast te houden. Later ging het op andere stroken iets beter maar dat stuk viel me niet mee. Hoe kun je die kasseistroken nu het beste aanvallen? Het ging bij mij beter toen ik wat kleiner ging rijden terwijl ik juist dacht dat het goed was om groot te rijden. Met een kleiner verzet was het in ieder geval ietsjes comfortabeler maar de snelheid ging er wel aardig uit.
Nou ja, in ieder geval alvast lekker getraing en ervaring op gedaan in de omgeving!
Quoten: Origineel geplaatst door raphaël op 09 Maart 2007
Quote: Origineel geplaatst door Marc A op 09 Maart 2007
wie doet er mee aan de RVV? afstand?
fiedoo 140 kms. delirium 140 kms. The Riddler 260Km.
Marc A 140 km
Raphaël 140km
Rein van de wouw 140
Bottecchia 140km
Gisteren heb ik zo'n 150km solo gereden op het parcours van de ronde. Basis was de groene lus die vanaf het centrum van de ronde in Oudenaarde is uitgezet. Die heb ik door het missen van wat bordjes en hier en daar een bewuste aanvulling dus aangevuld tot een goeie 150km.
Zoals eerder door anderen in dit topic al is gemeld viel mij inderdaad op dat de stukken tussen de heuvels in verraderlijk zijn. De beklimmingen kwam ik wel aardig over maar die kasseien...pfff. Dat is echt niets voor mij. Toen ik de haaghoek op reed wist ik niet wat me overkwam. Ik had gewoon moeite om mijn stuur goed vast te houden. Later ging het op andere stroken iets beter maar dat stuk viel me niet mee. Hoe kun je die kasseistroken nu het beste aanvallen? Het ging bij mij beter toen ik wat kleiner ging rijden terwijl ik juist dacht dat het goed was om groot te rijden. Met een kleiner verzet was het in ieder geval ietsjes comfortabeler maar de snelheid ging er wel aardig uit.
Nou ja, in ieder geval alvast lekker getraing en ervaring op gedaan in de omgeving!
-
- Forum-lid
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55
De beklimmingen kwam ik wel aardig over maar die kasseien...pfff. Dat is echt niets voor mij. Toen ik de haaghoek op reed wist ik niet wat me overkwam. Ik had gewoon moeite om mijn stuur goed vast te houden. Later ging het op andere stroken iets beter maar dat stuk viel me niet mee. Hoe kun je die kasseistroken nu het beste aanvallen?
volgens mij is aanvallen idd het beste. Zo snel mogelijk erover dan heb je het minste last want dan vlieg je er als het ware overheen. Als je langzamer gaat word het ook steeds moelijker rijden.
Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 12 Maart 2007
De beklimmingen kwam ik wel aardig over maar die kasseien...pfff. Dat is echt niets voor mij. Toen ik de haaghoek op reed wist ik niet wat me overkwam. Ik had gewoon moeite om mijn stuur goed vast te houden. Later ging het op andere stroken iets beter maar dat stuk viel me niet mee. Hoe kun je die kasseistroken nu het beste aanvallen?
volgens mij is aanvallen idd het beste. Zo snel mogelijk erover dan heb je het minste last want dan vlieg je er als het ware overheen. Als je langzamer gaat word het ook steeds moelijker rijden.
niet te klein schakelen en handen losjes op het stuur ( wel zien dat je de grip niet verliest) helpt een beetje.
De beklimmingen kwam ik wel aardig over maar die kasseien...pfff. Dat is echt niets voor mij. Toen ik de haaghoek op reed wist ik niet wat me overkwam. Ik had gewoon moeite om mijn stuur goed vast te houden. Later ging het op andere stroken iets beter maar dat stuk viel me niet mee. Hoe kun je die kasseistroken nu het beste aanvallen?
volgens mij is aanvallen idd het beste. Zo snel mogelijk erover dan heb je het minste last want dan vlieg je er als het ware overheen. Als je langzamer gaat word het ook steeds moelijker rijden.
niet te klein schakelen en handen losjes op het stuur ( wel zien dat je de grip niet verliest) helpt een beetje.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 


-
- Forum-lid
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03
Zo moeilijk moet het niet zijn, quick!
Wie doet er mee aan de RVV?
260 km.:
The Riddler
Quick
140 km.:
fiedoo
delirium
Marc A
Raphaël
Rein van de Wouw
Bottecchia
Bluebird1
Wie doet er mee aan de RVV?
260 km.:
The Riddler
Quick
140 km.:
fiedoo
delirium
Marc A
Raphaël
Rein van de Wouw
Bottecchia
Bluebird1
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 12 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 12 Maart 2007
De beklimmingen kwam ik wel aardig over maar die kasseien...pfff. Dat is echt niets voor mij. Toen ik de haaghoek op reed wist ik niet wat me overkwam. Ik had gewoon moeite om mijn stuur goed vast te houden. Later ging het op andere stroken iets beter maar dat stuk viel me niet mee. Hoe kun je die kasseistroken nu het beste aanvallen?
volgens mij is aanvallen idd het beste. Zo snel mogelijk erover dan heb je het minste last want dan vlieg je er als het ware overheen. Als je langzamer gaat word het ook steeds moelijker rijden.
niet te klein schakelen en handen losjes op het stuur ( wel zien dat je de grip niet verliest) helpt een beetje.
Rug goed recht houden, blik naar voren en rijden als zot op een niet te licht verzet. Als ge onder de 7 bar zit gaat ge die kasseis over vliegen. Idd handen losjes bovenop het stuur houden. Indien nog tijd en goesting, watten onder het stuurlint steken daar waar ge het vasthoudt als ge bovenaan uw stuur vasthoudt. Rechte voorvork is naar het schijnt harder dan gebogen, maar ik weet niet of dat in het carbontijdperk nog geldt.
Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 12 Maart 2007
De beklimmingen kwam ik wel aardig over maar die kasseien...pfff. Dat is echt niets voor mij. Toen ik de haaghoek op reed wist ik niet wat me overkwam. Ik had gewoon moeite om mijn stuur goed vast te houden. Later ging het op andere stroken iets beter maar dat stuk viel me niet mee. Hoe kun je die kasseistroken nu het beste aanvallen?
volgens mij is aanvallen idd het beste. Zo snel mogelijk erover dan heb je het minste last want dan vlieg je er als het ware overheen. Als je langzamer gaat word het ook steeds moelijker rijden.
niet te klein schakelen en handen losjes op het stuur ( wel zien dat je de grip niet verliest) helpt een beetje.
Rug goed recht houden, blik naar voren en rijden als zot op een niet te licht verzet. Als ge onder de 7 bar zit gaat ge die kasseis over vliegen. Idd handen losjes bovenop het stuur houden. Indien nog tijd en goesting, watten onder het stuurlint steken daar waar ge het vasthoudt als ge bovenaan uw stuur vasthoudt. Rechte voorvork is naar het schijnt harder dan gebogen, maar ik weet niet of dat in het carbontijdperk nog geldt.
Quoten: Origineel geplaatst door bluebird1 op 13 Maart 2007
Ok, zo komen we ergens....
Voor mij wordt RVV dus mijn eerste echte tocht, en ik wil ook wel enigzins voorbereid aan de start komen.
- Tot vandaag 939 trainingskm. in 2007, zal zo'n 1500 worden tegen April.
-Verder doe ik de eerste week van April vrijwel niets behalve werken, slapen en pasta eten...
-M'n bandjes (Rubino Pro's) gaan op een barretje of 7 (ikke krap 60 kg.)
-Gaat dubbel stuurlint op m'n fietsje.
-De gewone SLR gaat er even af ten faveure van de SLR XP, icm met m'n beste koersbroek iets meer comfort.
-Verder heb ik een bergcassette aangeschaft (Veloce 13-29) maar ik twijfel aan het nut hiervan bij de Ronde. Rijd nu 13-26 (53-39 voor) en kwam vorig jaar alleen in de problemen op de Ventoux. Korte explosieve klimmetjes liggen me sowieso beter...
Laat die 13-29 maar in de kast liggen. Daar ga je niets aan hebben vrees ik. Die hellingen zijn zo kort en hard( kassei) dat je onderweg nauwelijks kunt schakelen. Genoeg snelheid halen voor de klim en dan in één ruk naar boven. Tegen dat je schakelt naar je 26 ben je er waarschijnlijk al. En anders kan je die laatste meters zekerst wel overbruggen op je 26.
Als je van jezelf vindt dat korte klimmetjes je beter liggen, explosief dus, ga je me dunkt nog beter af zijn met een 13-23 , want die 25 ga je ook nauwelijks gebruiken.
Ok, zo komen we ergens....
Voor mij wordt RVV dus mijn eerste echte tocht, en ik wil ook wel enigzins voorbereid aan de start komen.
- Tot vandaag 939 trainingskm. in 2007, zal zo'n 1500 worden tegen April.
-Verder doe ik de eerste week van April vrijwel niets behalve werken, slapen en pasta eten...
-M'n bandjes (Rubino Pro's) gaan op een barretje of 7 (ikke krap 60 kg.)
-Gaat dubbel stuurlint op m'n fietsje.
-De gewone SLR gaat er even af ten faveure van de SLR XP, icm met m'n beste koersbroek iets meer comfort.
-Verder heb ik een bergcassette aangeschaft (Veloce 13-29) maar ik twijfel aan het nut hiervan bij de Ronde. Rijd nu 13-26 (53-39 voor) en kwam vorig jaar alleen in de problemen op de Ventoux. Korte explosieve klimmetjes liggen me sowieso beter...
Laat die 13-29 maar in de kast liggen. Daar ga je niets aan hebben vrees ik. Die hellingen zijn zo kort en hard( kassei) dat je onderweg nauwelijks kunt schakelen. Genoeg snelheid halen voor de klim en dan in één ruk naar boven. Tegen dat je schakelt naar je 26 ben je er waarschijnlijk al. En anders kan je die laatste meters zekerst wel overbruggen op je 26.
Als je van jezelf vindt dat korte klimmetjes je beter liggen, explosief dus, ga je me dunkt nog beter af zijn met een 13-23 , want die 25 ga je ook nauwelijks gebruiken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ligt er ook aan wat zijn stijl van klimmen is, als je niet heel zwaar naar boven kunt rijden is die 13-26 cassete wel zo makkelijk. Maar ook dit jaar zal het probleem wel weer zijn dat ze over de hele breedte van de weg een wandeltocht organiseren zodat jij ook af moet stappen hoe sterk je ook bent.
Vlakke en aflopende kasseienstroken altijd (zolang je benen dat nog willen) op het buitenblad rijden, handjes op het stuur en je onder armen horizontaal houden (zodat je geen windscherm bent). Het meest pijnvolle wat je kunt doen is langzaam over kasseien gaan rijden.
Vlakke en aflopende kasseienstroken altijd (zolang je benen dat nog willen) op het buitenblad rijden, handjes op het stuur en je onder armen horizontaal houden (zodat je geen windscherm bent). Het meest pijnvolle wat je kunt doen is langzaam over kasseien gaan rijden.