Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen

pinarello
Forum-lid

pinarello 18 mar 2011 10:48

Fiedo: ik begrijp je punt maar blijkbaar moeten ze wel respekt voor jouw prestaties hebben maar heb jij geen respekt voor iemand die niet in staat is een helling op te komen anders noem je ze geen prutsers. We hebben niet allemaal dezelfde capaciteiten.

En dat iemand met een max hf bij het afstappen niet direkt aan jou denkt kan ik me wel voorstellen. Als je een Ninove woont zou ik die andere 364 dagen benutten om de Koppenberg etc te doen. Ik zou willen dat ik dat kon....(nog even wachten tot 1 mei).

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 18 mar 2011 11:02

[quote="pinarello"]Fiedo: ik begrijp je punt maar blijkbaar moeten ze wel respekt voor jouw prestaties hebben maar heb jij geen respekt voor iemand die niet in staat is een helling op te komen anders noem je ze geen prutsers. We hebben niet allemaal dezelfde capaciteiten.

En dat iemand met een max hf bij het afstappen niet direkt aan jou denkt kan ik me wel voorstellen. Als je een Ninove woont zou ik die andere 364 dagen benutten om de Koppenberg etc te doen. Ik zou willen dat ik dat kon....(nog even wachten tot 1 mei).[/quote]

Pinarello: je moet wel heel mijn bericht lezen: ik noem enkel degenen respectloos"prutsers" die ook geen respect betonen voor de iets betere fietsers, daaropvolgend toon ik wel mijn respect voor de mindere fietsers. Ik ben trouwens ook geen topper hoor!
Ik ben verleden jaar op de muur gaan kijken en welke toestanden je daar mee maakt, je gelooft je ogen niet. Zelfs fietsers die andere fietsers omver duwen of zich afduwen om boven te geraken, mensen die moeten afstappen en zonder boe of ba zomaar de pas afsnijden van een aankomend groepje die dan in elkaar haken en vallen. Bij een aantal die erg goed getraind zijn en misschien de gehele tocht rijden is moeten afstappen op een helling zowat het ergste dat hun kan overkomen.
't was daar één gevloek, schelden en getier en geruzie op de muur, en juist omdat te voorkomen vraag ik wat respect: van de mindere goden ( te voet kun je makkellijk opzij gaan veronderstel ik) maar ook van de beteren natuurlijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pinarello
Forum-lid

pinarello 18 mar 2011 11:11

Als het zo druk is het niet te verwachten dat een ieder aan de kant gaat. Twee jaar geleden werd ik de berm in gereden door een paar die het niet redden en ik geen kant meer op kom. Ben weer naar beneden gelopen en in de herkansing gegaan. Het werd wat slingeren en anticiperen maar wel gelukt. Wat ook hielp is het zeer lichte verzet in mijn geval van 30x29. Je komt dan gemakkelijker weer op gang als je bijna stilstaat.
2009 Koppenberg: na 43 seconden kom ik langs: http://www.youtube.com/watch?v=C7d_MJgg9Vk

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 18 mar 2011 11:27

Voor beide kanten is wat te zeggen. Het zou fijn zijn als mensen die van de fiets moeten proberen om plaats te maken voor anderen. Dat het niet altijd zal lukken op zo'n druk parcours is evident. Maar als je laat zien dat je niet alleen aan jezelf denkt is dat al genoeg.

Aan de andere kant de deelnemers die zich hierin herkennen:

[quote="fiedoo"] Bij een aantal die erg goed getraind zijn en misschien de gehele tocht rijden is moeten afstappen op een helling zowat het ergste dat hun kan overkomen.
[/quote]

Voor die groep zou het goed zijn om zichzelf wat minder serieus te nemen. Accepteer nu maar gewoon dat het bij zo'n druk evenement kan gebeuren dat je een keer van de fiets moet. Is niet het einde van de wereld. Merckx heeft ook gelopen op de Koppenberg en dat is toch bepaald geen prutser dacht ik zo.

Wanneer beide partijen zich realiseren dat het een druk evenement is en dat je rekening met elkaar dient te houden komt dat de sfeer ten goede en blijven taferelen zoals beschreven op de muur wellicht uit.

Wil je niet het risico lopen dat je last hebt van andere deelnemers kies je beter een ander evenement uit. Wat te denken bijvoorbeeld van de Gouden Flandrien. Een pak zwaarder dan de volledige ronde en ruimte in overvloed.

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 18 mar 2011 11:51

als een betere fietser er makkelijk op wil fietsen kan hij toch ook op een ander weekend die tocht rijden

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 18 mar 2011 13:14

Volgens mij zitten de koppenberg niet in de route? Ik heb nu niet de routekaart bij de hand, maar zag volgens mij laatst dat hij er niet in zat. Hij staat wel op de website.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 18 mar 2011 13:14

[quote="Bottecchia"]Voor beide kanten is wat te zeggen. Het zou fijn zijn als mensen die van de fiets moeten proberen om plaats te maken voor anderen. Dat het niet altijd zal lukken op zo'n druk parcours is evident. Maar als je laat zien dat je niet alleen aan jezelf denkt is dat al genoeg.

[quote="fiedoo"] Bij een aantal die erg goed getraind zijn en misschien de gehele tocht rijden is moeten afstappen op een helling zowat het ergste dat hun kan overkomen.
[/quote]

Voor die groep zou het goed zijn om zichzelf wat minder serieus te nemen. Accepteer nu maar gewoon dat het bij zo'n druk evenement kan gebeuren dat je een keer van de fiets moet. Is niet het einde van de wereld. Merckx heeft ook gelopen op de Koppenberg en dat is toch bepaald geen prutser dacht ik zo.

Wanneer beide partijen zich realiseren dat het een druk evenement is en dat je rekening met elkaar dient te houden komt dat de sfeer ten goede en blijven taferelen zoals beschreven op de muur wellicht uit.
[/quote]

Bottecchia, dat is nu juist verwoordt wat ik bedoel. Niks meer aan toe te voegen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 18 mar 2011 14:18

[quote="fiedoo"][quote="Bottecchia"]Voor beide kanten is wat te zeggen. Het zou fijn zijn als mensen die van de fiets moeten proberen om plaats te maken voor anderen. Dat het niet altijd zal lukken op zo'n druk parcours is evident. Maar als je laat zien dat je niet alleen aan jezelf denkt is dat al genoeg.

[/quote]

[/quote]

Bottecchia, dat is nu juist verwoordt wat ik bedoel. Niks meer aan toe te voegen.[/quote]

Hoe zeggen we dat ook alweer in oer-hollands?
O ja, leven en laten leven.;)

Het leven is toch veel te mooi om hierover te kibbelen.:)

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 18 mar 2011 17:36

[quote="Steven250"]Volgens mij zitten de koppenberg niet in de route? Ik heb nu niet de routekaart bij de hand, maar zag volgens mij laatst dat hij er niet in zat. Hij staat wel op de website.[/quote]

http://sport.be.msn.com/cyclingtour/ron ... s/260.html

Helling 9. En graag iedereen aan de kant .... :) !!

En dat zelfs de profs daar aan het klooien komen als het er wat slecht ligt, zegt denk ik wel genoeg....

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 18 mar 2011 22:37

[quote="Josebã"][quote="Steven250"]Volgens mij zitten de koppenberg niet in de route? Ik heb nu niet de routekaart bij de hand, maar zag volgens mij laatst dat hij er niet in zat. Hij staat wel op de website.[/quote]

http://sport.be.msn.com/cyclingtour/ron ... s/260.html

Helling 9. En graag iedereen aan de kant .... :) !!

En dat zelfs de profs daar aan het klooien komen als het er wat slecht ligt, zegt denk ik wel genoeg.... [/quote]

Je hebt gelijk, ik had hem over het hoofd gezien. Ik zie nu dat de gpx routes nu ook op de site staan:

http://sport.be.msn.com/cyclingtour/ron ... /parcours/
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

bluv107
Forum-lid

bluv107 21 mar 2011 14:27

It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

bluv107
Forum-lid

bluv107 21 mar 2011 14:33

Amai, zie nu dat je hier terecht komt op basis van de tip van Steven250...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie