Quote: Origineel geplaatst door Rene op 04 Januari 2007
Hoi,Leuke discussie , alleen iets verder kijken in Nederland geeft ook leuke resultaten. Ik heb mijn Pinarello Paris Carbon gekocht bij Evertse sport in Zierikzee.Het ging om een IB 2007 kleuren , voor de prijs van 2200 Euro. 25 korting ivm ridder korting. Aangezien mijn vorige Pinarello Opera voorzien was van Record onderdelen wilde ik deze graag over laten zetten, behalve dan nieuwe kabels & ketting.
Dit alles werd naar mijn verassing geheel gratis gedaan , onder de noemer service... Ook als ik nieuwe onderdelen elders koop kan ik ze daar kostenloos laten monteren....Geweldig toch.Ook van Dhr Evertse gehoord dat er iemand kwam met een gescheurd Dogma frame , en zonder zich achter een importeur of fabrikant te verschuilen kon de klant de volgende dag weer fietsen op zn nieuwe Dogma.Kijk dat is nu service , waar je normaal gesproken wel iets voor moet betalen, maar het betaald zich dubbel en dwars terug.......En dat voor een zuinige Zeeuw. Greetz Rene
volgens mij ben jij wel erg blij met je dealer, in bijna ieder pinarello topic zet je zijn link wel neer
Flarer Itali�
"Overigens Sharkman verkoop je nog steeds fietsen en monteer je deze?"
Ja maar enkel nog projekten die ik zelf leuk vindt (blijft een hobby) en enkel met campa. Rest gaat regelrecht door naar de reguliere fietsenmakers in mijn buurt, die moeten uiteindelijk ook bestaan.
Ja maar enkel nog projekten die ik zelf leuk vindt (blijft een hobby) en enkel met campa. Rest gaat regelrecht door naar de reguliere fietsenmakers in mijn buurt, die moeten uiteindelijk ook bestaan.
Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 05 Januari 2007
volgens mij ben jij wel erg blij met je dealer, in bijna ieder pinarello topic zet je zijn link wel neer
Ik ben zeker blij met deze dealer......hahaha, maar goed ik zal zn naam niet meer noemen......... Voor de rest vind ik wel dat Flarer zn zaakjes slecht regelt , en het is schandalig dat hij kosten doorberekend aan zn klanten.....
Maar goed hij is ook stukken goedkoper dan dat je in Nederland ook maar kan vinden.
Greetz Rene
volgens mij ben jij wel erg blij met je dealer, in bijna ieder pinarello topic zet je zijn link wel neer
Ik ben zeker blij met deze dealer......hahaha, maar goed ik zal zn naam niet meer noemen......... Voor de rest vind ik wel dat Flarer zn zaakjes slecht regelt , en het is schandalig dat hij kosten doorberekend aan zn klanten.....
Maar goed hij is ook stukken goedkoper dan dat je in Nederland ook maar kan vinden.
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik vind het tamelijk naief om te denken dat je denkt EN de laagste prijs EN goede service te krijgen... Bij een gemiddelde fietsenwinkel kan je ook korting krijgen, en dan melden de meeste winkels er ook bij dat dan een groot gedeelte van de service vervalt. (Bijvoorbeeld het overbouwen van groep in geval van probleem met frame).
Je kan Flarer wel kwalijk nemen dat hij er niet duidelijk over communiceert over zijn voorwaarden bij de prijs.
Je kan Flarer wel kwalijk nemen dat hij er niet duidelijk over communiceert over zijn voorwaarden bij de prijs.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door 20veetee op 05 Januari 2007
Ik vind het tamelijk naief om te denken dat je denkt EN de laagste prijs EN goede service te krijgen... Bij een gemiddelde fietsenwinkel kan je ook korting krijgen, en dan melden de meeste winkels er ook bij dat dan een groot gedeelte van de service vervalt. (Bijvoorbeeld het overbouwen van groep in geval van probleem met frame).
Je kan Flarer wel kwalijk nemen dat hij er niet duidelijk over communiceert over zijn voorwaarden bij de prijs.
Ik ben echt niet van plan om de adviesprijs te betalen omdat ik anders geen service krijg. Bijv TS-bikes bewijst toch prima dat het ook anders kan, hij is echt niet de duurste maar bied wel uitstekende service en vakmanschap.
Als een frame scheurt is dat het probleem van de winkelier, die moet dat oplossen want hij heeft het aan jouw verkocht. Dat de importeur enkel het frame wilt hebben en niet de complete fiets en dat er dus op en afgebouwd moet worden is de zorg van je FM. Hij verkoopt een fiets en daar moet hij nu eenmaal garantie opgeven.
Ik vind het tamelijk naief om te denken dat je denkt EN de laagste prijs EN goede service te krijgen... Bij een gemiddelde fietsenwinkel kan je ook korting krijgen, en dan melden de meeste winkels er ook bij dat dan een groot gedeelte van de service vervalt. (Bijvoorbeeld het overbouwen van groep in geval van probleem met frame).
Je kan Flarer wel kwalijk nemen dat hij er niet duidelijk over communiceert over zijn voorwaarden bij de prijs.
Ik ben echt niet van plan om de adviesprijs te betalen omdat ik anders geen service krijg. Bijv TS-bikes bewijst toch prima dat het ook anders kan, hij is echt niet de duurste maar bied wel uitstekende service en vakmanschap.
Als een frame scheurt is dat het probleem van de winkelier, die moet dat oplossen want hij heeft het aan jouw verkocht. Dat de importeur enkel het frame wilt hebben en niet de complete fiets en dat er dus op en afgebouwd moet worden is de zorg van je FM. Hij verkoopt een fiets en daar moet hij nu eenmaal garantie opgeven.
Pinarellogek,ik vraag me echt serieus af of de prijs van een product op de thuismarkt nu lager is omdat er minder transportkosten zijn. Ik vermoed zelfs dat net als voor de autobranche er regelgeving is die stelt dat producten binnen de EU vanaf de fabrikant ieg dezelfde prijs moeten hebben. Nu kan een importeur er natuurlijk een bovenmatige winstmarge op zetten, maar een groothandel in Italie zal dit ook uiteindelijk doen. Ik vermoed namelijk niet dat Flarer direct bij Pinerllo betrekt... Maar goed, dat vraagt om een heel onderzoek. Jij weet dat je een goede prijs betaald bij Flarer maar moet dan ook bij jezelf beseffen dat er een nadeel is.Het Gazelle voorbeeld snap ik niet helemaal in deze context, het is evident dat er fietsenzaken zijn met een grotere marge die hun werk niet goed doen.
Amclassic,Ik noem nergens dat je de adviesprijs moet betalen. En je opmerking over de rol van de fietsenmaker klopt. Nu noem jij TS-Bikes als voorbeeld, en ik weet bijna wel zeker dat hij ook in zijn prijs verwerkt dat hij een klant service wil geven. Kortom hij zou best nog meer marge willen/kunnen weggeven. Maar dan zou hij zijn service niet meer kunnen verlenen en dat wenst hij niet. Van Herwerden geeft bijvoorbeeld de klant de keuze, en geeft dan 15 korting (meen ik) maar dan betaal je dus ook zelf het ombouwen.
Flarer geeft meer marge weg en gokt er op dat aangezien de klant ver weg zit hij niet meer terug komt.
Ik blijf er bij dat als je zoveel mogelijk korting wil je minder service kan verwachten. Waarbij ik niet wil zeggen dat een fietsenhandelaar met adviesprijzen veel service geven.
Amclassic,Ik noem nergens dat je de adviesprijs moet betalen. En je opmerking over de rol van de fietsenmaker klopt. Nu noem jij TS-Bikes als voorbeeld, en ik weet bijna wel zeker dat hij ook in zijn prijs verwerkt dat hij een klant service wil geven. Kortom hij zou best nog meer marge willen/kunnen weggeven. Maar dan zou hij zijn service niet meer kunnen verlenen en dat wenst hij niet. Van Herwerden geeft bijvoorbeeld de klant de keuze, en geeft dan 15 korting (meen ik) maar dan betaal je dus ook zelf het ombouwen.
Flarer geeft meer marge weg en gokt er op dat aangezien de klant ver weg zit hij niet meer terug komt.
Ik blijf er bij dat als je zoveel mogelijk korting wil je minder service kan verwachten. Waarbij ik niet wil zeggen dat een fietsenhandelaar met adviesprijzen veel service geven.
Als dat het geval is dat hoe lager de prijs je minder service kan verwachten, waar ik het uberhaupt niet mee eens ben vind ik dat ze dat goed moeten communiceren naar de klant. In dit geval is daar niets over gecommuniceerd. En wat ze communiceren naar de klant is nog eens per klant verschillend wat ze als professioneel bedrijf wat minder geloofwaardig maakt.
Ik wacht inmiddels weer een reactie van ze af.
Ik wacht inmiddels weer een reactie van ze af.
No1: Pina (behalve de lak )<br>
No2: the rest
No2: the rest
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Flarer is een gewone FM in noord-italie. Het is gewoon een klein winkeltje met een werkplaats er naast. Deze prijzen betalen Italianen enzo daar uit de buurt ook gewoon.
Ach en met Herwerden heb ik bijna medelijden. Die rekenen de adviesprijs + opbouwkosten als je een offerte vraagt, dan doe je toch iets goed fout. Ik zou er pas een voet binnen zetten als het 15 korting (korting is eigenlijk een raar woord in deze, waarom is die adviesprijs zo heilig?) plus een fatsoenlijke service. Als je 10-15 van de adviesprijs afhaalt blijft er nog meer dan ruimte genoeg over om service te verlenen. Hoe denk je dat het kan dat al die FM is 10 of 15 korting geven aan leden van de lokale wielrenvereniging?
Een fiets afmonteren bij een gescheurd frame heeft helemaal niets met service te maken. Ze zijn het gewoon wettelijk verplicht om te doen zonder dat ze er een cent van de klant voor hoeven te krijgen. Daarom is het in deze ook niet netjes dat Flarer uren in rekening aan het brengen is.
Ach en met Herwerden heb ik bijna medelijden. Die rekenen de adviesprijs + opbouwkosten als je een offerte vraagt, dan doe je toch iets goed fout. Ik zou er pas een voet binnen zetten als het 15 korting (korting is eigenlijk een raar woord in deze, waarom is die adviesprijs zo heilig?) plus een fatsoenlijke service. Als je 10-15 van de adviesprijs afhaalt blijft er nog meer dan ruimte genoeg over om service te verlenen. Hoe denk je dat het kan dat al die FM is 10 of 15 korting geven aan leden van de lokale wielrenvereniging?
Een fiets afmonteren bij een gescheurd frame heeft helemaal niets met service te maken. Ze zijn het gewoon wettelijk verplicht om te doen zonder dat ze er een cent van de klant voor hoeven te krijgen. Daarom is het in deze ook niet netjes dat Flarer uren in rekening aan het brengen is.