kapot carbon frame
Quoten: Origineel geplaatst door Lucero op 20 September 2006
Het is niet eens technische natuurkunde maar de gewone variant.
Volgens mij studeerd koers technische kweetnie kunde. Als je zulke uitlatingen doet op dit forum ben je echt niet goed in je bovenkamer , en mag je wel eens een goede arts opzoeken.
Echter denk ik eerder dat koers een lieve jongen is die een beetje om aandacht verlegen zit , en op deze manier weet hij dat z'n berichten gelezen worden. Het werkt dus wel hoe dom zijn opmerkingen ook zijn.
Zelf ben ik ook een fanatiek visser , en heb ook mooie carbon/kevlar hengels. Nu heb ik wel eens geprobeerd om een top te repareren van een hengel, maar helaas dit lukt echt niet. Er komen n.l. behoorlijke krachten op net als op een wielerframe , en een reparatie komt dit niet ten goede.
Na 2 weken kon de hengel gewoon in de Kliko , en maar een nieuwe gekocht. Met een fiets zou ik ook het risico niet nemen . Je zal maar onderuit glijden op je fiets, en iemand meenemen , of een kind scheppen. Ach als je dan nog een goed gevoel hebt bij je reparatie door deskundige Koers.....succes.
Greetz Rene
Het is niet eens technische natuurkunde maar de gewone variant.
Volgens mij studeerd koers technische kweetnie kunde. Als je zulke uitlatingen doet op dit forum ben je echt niet goed in je bovenkamer , en mag je wel eens een goede arts opzoeken.
Echter denk ik eerder dat koers een lieve jongen is die een beetje om aandacht verlegen zit , en op deze manier weet hij dat z'n berichten gelezen worden. Het werkt dus wel hoe dom zijn opmerkingen ook zijn.
Zelf ben ik ook een fanatiek visser , en heb ook mooie carbon/kevlar hengels. Nu heb ik wel eens geprobeerd om een top te repareren van een hengel, maar helaas dit lukt echt niet. Er komen n.l. behoorlijke krachten op net als op een wielerframe , en een reparatie komt dit niet ten goede.
Na 2 weken kon de hengel gewoon in de Kliko , en maar een nieuwe gekocht. Met een fiets zou ik ook het risico niet nemen . Je zal maar onderuit glijden op je fiets, en iemand meenemen , of een kind scheppen. Ach als je dan nog een goed gevoel hebt bij je reparatie door deskundige Koers.....succes.
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03
ik heb vroeger veel gesurfd, en als ik dan mijn board weer is met een mislukte sprong naat de kl&*te had gevaren, dan maakte ik dat met Epoxy. Misschien is die daar mee in de war, want dat gaat nl. wel! zelfs met Mavo c-niveau
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 20 September 2006
ik heb vroeger veel gesurfd, en als ik dan mijn board weer is met een mislukte sprong naat de kl&*te had gevaren, dan maakte ik dat met Epoxy. Misschien is die daar mee in de war, want dat gaat nl. wel! zelfs met Mavo c-niveau
Een carbon/ kevlar hengel , met een buis vorm , net als een frame buis is toch iets anders dan werken op een vlak stuk. Een mat lamineren kan altijd , zelfs op een deur of een tafel. Alleen zal het er nooit sterker van worden.
Zeker niet op iets wat rond is, en doorgescheurd.
Greetz Rene
ik heb vroeger veel gesurfd, en als ik dan mijn board weer is met een mislukte sprong naat de kl&*te had gevaren, dan maakte ik dat met Epoxy. Misschien is die daar mee in de war, want dat gaat nl. wel! zelfs met Mavo c-niveau
Een carbon/ kevlar hengel , met een buis vorm , net als een frame buis is toch iets anders dan werken op een vlak stuk. Een mat lamineren kan altijd , zelfs op een deur of een tafel. Alleen zal het er nooit sterker van worden.
Zeker niet op iets wat rond is, en doorgescheurd.
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Quoten: Origineel geplaatst door Rene op 20 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Lucero op 20 September 2006
Het is niet eens technische natuurkunde maar de gewone variant.
Volgens mij studeerd koers technische kweetnie kunde. Als je zulke uitlatingen doet op dit forum ben je echt niet goed in je bovenkamer , en mag je wel eens een goede arts opzoeken.
Echter denk ik eerder dat koers een lieve jongen is die een beetje om aandacht verlegen zit , en op deze manier weet hij dat z'n berichten gelezen worden. Het werkt dus wel hoe dom zijn opmerkingen ook zijn.
Zelf ben ik ook een fanatiek visser , en heb ook mooie carbon/kevlar hengels. Nu heb ik wel eens geprobeerd om een top te repareren van een hengel, maar helaas dit lukt echt niet. Er komen n.l. behoorlijke krachten op net als op een wielerframe , en een reparatie komt dit niet ten goede.
Na 2 weken kon de hengel gewoon in de Kliko , en maar een nieuwe gekocht. Met een fiets zou ik ook het risico niet nemen . Je zal maar onderuit glijden op je fiets, en iemand meenemen , of een kind scheppen. Ach als je dan nog een goed gevoel hebt bij je reparatie door deskundige Koers.....succes.
Greetz Rene
hi
een kind scheppen met een gebroken carbon achtervork dat vind ik heel knap
Quoten: Origineel geplaatst door Lucero op 20 September 2006
Het is niet eens technische natuurkunde maar de gewone variant.
Volgens mij studeerd koers technische kweetnie kunde. Als je zulke uitlatingen doet op dit forum ben je echt niet goed in je bovenkamer , en mag je wel eens een goede arts opzoeken.
Echter denk ik eerder dat koers een lieve jongen is die een beetje om aandacht verlegen zit , en op deze manier weet hij dat z'n berichten gelezen worden. Het werkt dus wel hoe dom zijn opmerkingen ook zijn.
Zelf ben ik ook een fanatiek visser , en heb ook mooie carbon/kevlar hengels. Nu heb ik wel eens geprobeerd om een top te repareren van een hengel, maar helaas dit lukt echt niet. Er komen n.l. behoorlijke krachten op net als op een wielerframe , en een reparatie komt dit niet ten goede.
Na 2 weken kon de hengel gewoon in de Kliko , en maar een nieuwe gekocht. Met een fiets zou ik ook het risico niet nemen . Je zal maar onderuit glijden op je fiets, en iemand meenemen , of een kind scheppen. Ach als je dan nog een goed gevoel hebt bij je reparatie door deskundige Koers.....succes.
Greetz Rene
hi
een kind scheppen met een gebroken carbon achtervork dat vind ik heel knap
-
- Forum-lid
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44
hij bedoelt denk ik vallen door een kapotte achtervork en dan met fiets en bungelende achtervork een kind scheppen
Mijn fiets is bezeten!
-
- Forum-lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 mei 2006 20:50
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 September 2006
Koers wat studeer je?
Leugenkunde.
Koers wat studeer je?
Leugenkunde.
Bedankt voor alle "tips" . Het is nogal een welles/nietes geworden. Ik verbaas me erover dat er niet meer duidelijkheid bestaat over het wel of niet kunnen repareren van een kapot carbon frame. Als alles zo goed te meten is (wat door meerdere personen wordt beweerd), dan zouden er toch ook al wel test resultaten bekend moeten zijn van gerepareerd carbon.
Ik ben vandaag voor een second opinion naar een andere FM gegaan. Hij gaat informeren of die achtervork nieuw te bestellen is. Als dat het geval is, denkt hij dat het mogelijk moet zijn om de achtervork te vervangen. Dat kost natuurlijk wat, maar dan kan ik weer (met een veilig gevoel) verder fietsen. Zo'n achtervork zit er in gelijmd dus wie weet is dat ook weer uit elkaar te krijgen?!
Ik laat natuurlijk nog wel even horen of het wel of niet gaat lukken. Als het lukt, en ik houd mijn kapotte achtervork over dan wil ik hem best naar Koers toesturen (als je tenminste wil), dan kun je aantonen of je methode wel of niet werkt. Wel alles laten doormeten daarna.
Ik ben vandaag voor een second opinion naar een andere FM gegaan. Hij gaat informeren of die achtervork nieuw te bestellen is. Als dat het geval is, denkt hij dat het mogelijk moet zijn om de achtervork te vervangen. Dat kost natuurlijk wat, maar dan kan ik weer (met een veilig gevoel) verder fietsen. Zo'n achtervork zit er in gelijmd dus wie weet is dat ook weer uit elkaar te krijgen?!
Ik laat natuurlijk nog wel even horen of het wel of niet gaat lukken. Als het lukt, en ik houd mijn kapotte achtervork over dan wil ik hem best naar Koers toesturen (als je tenminste wil), dan kun je aantonen of je methode wel of niet werkt. Wel alles laten doormeten daarna.
Waarom stuur je het frame niet gewoon naar Opera/pinarello en laat hen een achtervork inlijmen. Zal duurder zijn dan de dagwaarde (ca. 600 euro o.i.d.) maar het is dan wel goed.
De carbon goeroe op het gebied van carbonraparatie te weten Walser heb ik vorige week nog gesproken en hij zegt dat het beperkt kan maar wel alleen op verbindingsstukken en nooit op tussenliggende delen.
Deze discussie kan nog eeuwig duren maar ik denk dat in dit geval van de opera het antwoord zou moeten zijn : het is mogelijk (nieuwe achtervork) maar financieel interessant is het zeker niet.
De carbon goeroe op het gebied van carbonraparatie te weten Walser heb ik vorige week nog gesproken en hij zegt dat het beperkt kan maar wel alleen op verbindingsstukken en nooit op tussenliggende delen.
Deze discussie kan nog eeuwig duren maar ik denk dat in dit geval van de opera het antwoord zou moeten zijn : het is mogelijk (nieuwe achtervork) maar financieel interessant is het zeker niet.
dit zou moeten kunnen want die vork zit er inderdaad gewoon 'in' ik denk dat ze bij pinarello er ook een geheel nieuwe achtervork in zouden zetten.
evt. kapotte vork mag je wel opsturen al is het maar om de critici hier de mond te snoeren
evt. kapotte vork mag je wel opsturen al is het maar om de critici hier de mond te snoeren
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Repareer een frame en laat het testen bij de EFBE en je zult zien dat je totaal ongelijk hebt.
De enige die zegt dat het frame te repareren is Koers, voor de rest raadt iedereen het je af. Koers heeft totaal geen kunde op het gebied van carbon, mechanica en bijv materiaalkunde.
De enige die zegt dat het frame te repareren is Koers, voor de rest raadt iedereen het je af. Koers heeft totaal geen kunde op het gebied van carbon, mechanica en bijv materiaalkunde.
Ik sprak vanavond met een vriend van me die LTS vliegtuigbouw heeft 'gestudeerd'. Hij heeft lang stage gelopen bij KLM. Hier heeft hij vooral carbonreparaties gedaan. Hij weet echt alles van carbon (mag ook wel als je vliegtuigen op moet lappen). Hij vertelde me dat je een scheur in een frame kan repareren, maar dat de enige methode is een geheel nieuwe extra dikke buis rond de kapotte buis te lamineren. Dus van lug naar lug. Volgens hem wordt dat zo duur en zwaar dat het helemaal geen zin heeft. Bovendien is het dan nog maar de vraag hoe veilig het is. De sterkte van de carbonframes komt uit de treksterkte van de carbonvezels. Als je die onderbreekt kan je dag zeggen tegen je frame.