carbon armsteuntjes maken
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 21 September 2006
Vroeger maakten we op de kleuterschool asbakken van klei. Leuk als je 4 jaar bent en wat aan je moeder wil geven voor moederdag. Dit gehele project doet me hieraan denken. Tijd kun je beter besteden in fietstraining of verzorging van je fiets. Alternatief is ga wat vaker bij je schoonmoeder op bezoek.
Dit is wel de slechtste bijdrage van dit hele draadje. Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Vroeger maakten we op de kleuterschool asbakken van klei. Leuk als je 4 jaar bent en wat aan je moeder wil geven voor moederdag. Dit gehele project doet me hieraan denken. Tijd kun je beter besteden in fietstraining of verzorging van je fiets. Alternatief is ga wat vaker bij je schoonmoeder op bezoek.
Dit is wel de slechtste bijdrage van dit hele draadje. Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quote: Origineel geplaatst door baron062 op 21 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 21 September 2006Vroeger maakten we op de kleuterschool asbakken van klei. Leuk als je 4 jaar bent en wat aan je moeder wil geven voor moederdag.
Dit gehele project doet me hieraan denken.
Tijd kun je beter besteden in fietstraining of verzorging van je fiets. Alternatief is ga wat vaker bij je schoonmoeder op bezoek. Dit is wel de slechtste bijdrage van dit hele draadje. Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Respect zeker, maar laat je voordat je begint goed voorlichten over eigenschappen van het materiaal en hoe carbon te verwerken etc.
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 21 September 2006Vroeger maakten we op de kleuterschool asbakken van klei. Leuk als je 4 jaar bent en wat aan je moeder wil geven voor moederdag.
Dit gehele project doet me hieraan denken.
Tijd kun je beter besteden in fietstraining of verzorging van je fiets. Alternatief is ga wat vaker bij je schoonmoeder op bezoek. Dit is wel de slechtste bijdrage van dit hele draadje. Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Respect zeker, maar laat je voordat je begint goed voorlichten over eigenschappen van het materiaal en hoe carbon te verwerken etc.
What makes the boat go faster?
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 September 2006
... Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Ja, laten we idd hopen dat we hier met de nieuwe Heinz Obermayer te maken hebben wiens pionierswerk in de wielerwereld nog jaren geroemd zal worden!
... Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Ja, laten we idd hopen dat we hier met de nieuwe Heinz Obermayer te maken hebben wiens pionierswerk in de wielerwereld nog jaren geroemd zal worden!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 September 2006
... Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Ja, laten we idd hopen dat we hier met de nieuwe Heinz Obermayer te maken hebben wiens pionierswerk in de wielerwereld nog jaren geroemd zal worden!
Heinz Obermayer zal ook zo begonnen zijn. Dat JaNee/koers/michael wat vroeg zijn mening ventileerd is wellicht niet handig, maar bij het gros van de hier aanwezigen proef ik wat koud water vrees ten overstaande van Carbon en andere exoten, en zij hebben een rotsvast vertouwen in wat de professional (fabrikant) zegt en doet.
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 September 2006
... Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Ja, laten we idd hopen dat we hier met de nieuwe Heinz Obermayer te maken hebben wiens pionierswerk in de wielerwereld nog jaren geroemd zal worden!
Heinz Obermayer zal ook zo begonnen zijn. Dat JaNee/koers/michael wat vroeg zijn mening ventileerd is wellicht niet handig, maar bij het gros van de hier aanwezigen proef ik wat koud water vrees ten overstaande van Carbon en andere exoten, en zij hebben een rotsvast vertouwen in wat de professional (fabrikant) zegt en doet.
over dat gaatje boren, dat het iets zal verzwakken zal geen eens een heel groot probleem zijn als je enkel kijkt naar breken of iets dergelijks, maar denk eens aan het boutje wat daarin geklemd zit, denk dat die er wel eens uit zou kunnen scheuren.
Ik vind het wel leuk dat je ermee expirimenteert, maar denk ook aan de veiligheid van jezelf.
Ik vind het wel leuk dat je ermee expirimenteert, maar denk ook aan de veiligheid van jezelf.
betreffende Hincapie waren een aantal factoren die gezorgd hebben voor de breuk. Volgens de mechanicien zijn vooral de de keiharde hoge velgen en de lange stuurpen van 14 reden voor de definitieve breuk. Trouwens Discovery gebruikt enkel nog vorken met alu vorkbuis. Zekerheid gaat boven gewicht.
Het is natuurlijk ook zo dat in profploegen de technische ploeg meestal geen aandacht besteed aan vb. Momenten. Alles gaat op het gevoel. Of dit een juiste benadering is, is nog de vraag. Maar bij hen speelt het materiaal geen rol. Wat stuk is wordt vervangen. Gaat het maar 1 wedstrijd mee, geen probleem dan wordt er gewoon een ander gestoken. Ik denk dat veel van de forumleden hier niet op de meeste proffietsen zouden durven rijden, want er wordt van tijd tot tijd wat af ge bricoleerd bij die mannen. De meeste fietsen van de gedreven "recreatie"fietsers staat op een veel hoger niveau qua afwerking en gebruikte onderdelen. Het heeft niets te maken met dit "gebricoleer" van Koers en als hij op zijn bek gaat omdat zijn armsteuntje afbreekt dan is het enkel hij die de pijn zal voelen dus : So What? Ik zou het niet vertrouwen en enkel de bijgeleverde armsteunen gebruiken, want welke meerwaarde leveren die armsteuntjes die hij zelf maakt nu echt??????
Het is natuurlijk ook zo dat in profploegen de technische ploeg meestal geen aandacht besteed aan vb. Momenten. Alles gaat op het gevoel. Of dit een juiste benadering is, is nog de vraag. Maar bij hen speelt het materiaal geen rol. Wat stuk is wordt vervangen. Gaat het maar 1 wedstrijd mee, geen probleem dan wordt er gewoon een ander gestoken. Ik denk dat veel van de forumleden hier niet op de meeste proffietsen zouden durven rijden, want er wordt van tijd tot tijd wat af ge bricoleerd bij die mannen. De meeste fietsen van de gedreven "recreatie"fietsers staat op een veel hoger niveau qua afwerking en gebruikte onderdelen. Het heeft niets te maken met dit "gebricoleer" van Koers en als hij op zijn bek gaat omdat zijn armsteuntje afbreekt dan is het enkel hij die de pijn zal voelen dus : So What? Ik zou het niet vertrouwen en enkel de bijgeleverde armsteunen gebruiken, want welke meerwaarde leveren die armsteuntjes die hij zelf maakt nu echt??????
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 22 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 September 2006
... Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Ja, laten we idd hopen dat we hier met de nieuwe Heinz Obermayer te maken hebben wiens pionierswerk in de wielerwereld nog jaren geroemd zal worden!
Heinz Obermayer zal ook zo begonnen zijn. Dat JaNee/koers/michael wat vroeg zijn mening ventileerd is wellicht niet handig, maar bij het gros van de hier aanwezigen proef ik wat koud water vrees ten overstaande van Carbon en andere exoten, en zij hebben een rotsvast vertouwen in wat de professional (fabrikant) zegt en doet.
Heinz obermayer zo begonnen ? lol
Die man + zijn collega Rudolf zijn beiden ingenieurs, Rudolf was jaren (ik dacht 20jaar) hoofdingenieur op de ontwikkelingsafdeling van vezelkunststoffen .
die man had dus wel verstand van kunststoffen en vooral dus van geweven kunststoffen .
Daarbovenop hadden ze een atelier met (ja luister nu goed) een oven om zo de carbonvezels met de hars te bakken!! geen garage met lapjes en een borsteltje aan elkaar lijmen want dat is wat koers hier doet .
@de man hier die zei dat ze met proffietsen nogal wat uitsteken, en dat het allemaal niet nauw steekt, en dat ze geen momentsleutels gebruiken, misschien de erg ervaren macaniekers rotten geen momentsleutel gebruiken ja, maar het steekt wel degelijk nauw bij die jongens en ondanks dat ze hun fietsen veel meer belasten heb ik nog niet veel (op een peleton van soms 200man) fietsonderdelen zien loskomen of breuken die als oorzaak de mecanieker hadden .
Het steekt wel degelijk heel erg nauw, bv tijdens de tour wordt iedere fiets gewassen en ieder onderdeel gecontroleerd, opnieuw gemonteerd en getest voor ze de dag erna terug vertrekken
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 September 2006
... Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Ja, laten we idd hopen dat we hier met de nieuwe Heinz Obermayer te maken hebben wiens pionierswerk in de wielerwereld nog jaren geroemd zal worden!
Heinz Obermayer zal ook zo begonnen zijn. Dat JaNee/koers/michael wat vroeg zijn mening ventileerd is wellicht niet handig, maar bij het gros van de hier aanwezigen proef ik wat koud water vrees ten overstaande van Carbon en andere exoten, en zij hebben een rotsvast vertouwen in wat de professional (fabrikant) zegt en doet.
Heinz obermayer zo begonnen ? lol
Die man + zijn collega Rudolf zijn beiden ingenieurs, Rudolf was jaren (ik dacht 20jaar) hoofdingenieur op de ontwikkelingsafdeling van vezelkunststoffen .
die man had dus wel verstand van kunststoffen en vooral dus van geweven kunststoffen .
Daarbovenop hadden ze een atelier met (ja luister nu goed) een oven om zo de carbonvezels met de hars te bakken!! geen garage met lapjes en een borsteltje aan elkaar lijmen want dat is wat koers hier doet .
@de man hier die zei dat ze met proffietsen nogal wat uitsteken, en dat het allemaal niet nauw steekt, en dat ze geen momentsleutels gebruiken, misschien de erg ervaren macaniekers rotten geen momentsleutel gebruiken ja, maar het steekt wel degelijk nauw bij die jongens en ondanks dat ze hun fietsen veel meer belasten heb ik nog niet veel (op een peleton van soms 200man) fietsonderdelen zien loskomen of breuken die als oorzaak de mecanieker hadden .
Het steekt wel degelijk heel erg nauw, bv tijdens de tour wordt iedere fiets gewassen en ieder onderdeel gecontroleerd, opnieuw gemonteerd en getest voor ze de dag erna terug vertrekken
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 22 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 22 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 September 2006
... Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Ja, laten we idd hopen dat we hier met de nieuwe Heinz Obermayer te maken hebben wiens pionierswerk in de wielerwereld nog jaren geroemd zal worden!
Heinz Obermayer zal ook zo begonnen zijn. Dat JaNee/koers/michael wat vroeg zijn mening ventileerd is wellicht niet handig, maar bij het gros van de hier aanwezigen proef ik wat koud water vrees ten overstaande van Carbon en andere exoten, en zij hebben een rotsvast vertouwen in wat de professional (fabrikant) zegt en doet.
Heinz obermayer zo begonnen ? lol
Die man + zijn collega Rudolf zijn beiden ingenieurs, Rudolf was jaren (ik dacht 20jaar) hoofdingenieur op de ontwikkelingsafdeling van vezelkunststoffen .
die man had dus wel verstand van kunststoffen en vooral dus van geweven kunststoffen .
Daarbovenop hadden ze een atelier met (ja luister nu goed) een oven om zo de carbonvezels met de hars te bakken!! geen garage met lapjes en een borsteltje aan elkaar lijmen want dat is wat koers hier doet .
Steve Hed werkt nog steeds vanuit de garage. Denk dat het gros van de fabrikanten zo is begonnen. Wat zal de achtergrond van Cees Beerse (ADA) zijn geweest?
Je bedoeld een autoclaaf? Door dit onderscheidende taalgebruik schat ik je kennis over kunststoffen toch op het nivo van de klok en de klepel.
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 22 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 September 2006
... Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Ja, laten we idd hopen dat we hier met de nieuwe Heinz Obermayer te maken hebben wiens pionierswerk in de wielerwereld nog jaren geroemd zal worden!
Heinz Obermayer zal ook zo begonnen zijn. Dat JaNee/koers/michael wat vroeg zijn mening ventileerd is wellicht niet handig, maar bij het gros van de hier aanwezigen proef ik wat koud water vrees ten overstaande van Carbon en andere exoten, en zij hebben een rotsvast vertouwen in wat de professional (fabrikant) zegt en doet.
Heinz obermayer zo begonnen ? lol
Die man + zijn collega Rudolf zijn beiden ingenieurs, Rudolf was jaren (ik dacht 20jaar) hoofdingenieur op de ontwikkelingsafdeling van vezelkunststoffen .
die man had dus wel verstand van kunststoffen en vooral dus van geweven kunststoffen .
Daarbovenop hadden ze een atelier met (ja luister nu goed) een oven om zo de carbonvezels met de hars te bakken!! geen garage met lapjes en een borsteltje aan elkaar lijmen want dat is wat koers hier doet .
Steve Hed werkt nog steeds vanuit de garage. Denk dat het gros van de fabrikanten zo is begonnen. Wat zal de achtergrond van Cees Beerse (ADA) zijn geweest?
Je bedoeld een autoclaaf? Door dit onderscheidende taalgebruik schat ik je kennis over kunststoffen toch op het nivo van de klok en de klepel.
kleine autoclaafjes ksoten slechts een paar honderd euro op marktplaats
voorlopig is dit nog helemaal niet nodig want het geheel kan ook bij kamertemperatuur uitharden. het duurt dan wel langer (24uur per laag), je moet met bv een vacuumbag voor druk zorgen, en het epxoy tov carbon zal hoger zijn. ook dit laatste is niet van belang aangezien voor kleine onderdelen het kleine verschil in gewicht dat gewoonen kan worden er niet echt toe doet.
voorlopig is dit nog helemaal niet nodig want het geheel kan ook bij kamertemperatuur uitharden. het duurt dan wel langer (24uur per laag), je moet met bv een vacuumbag voor druk zorgen, en het epxoy tov carbon zal hoger zijn. ook dit laatste is niet van belang aangezien voor kleine onderdelen het kleine verschil in gewicht dat gewoonen kan worden er niet echt toe doet.
Niet helemaal waar/helemaal niet waar; de doorharding van epoxy systemen is afhankelijk van de temperatuur. Je moet zorgen dat de uitharding verloopt boven de Tg van het gekozen epoxysysteem.;en een autoclaaf is niet echt nodig, je hoeft niet perse onder druk te werken als je op een adequate manier de luchtbellen uit je systeem weet te halen.
nulla tenaci invia est via
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 22 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 22 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 22 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 September 2006
... Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Ja, laten we idd hopen dat we hier met de nieuwe Heinz Obermayer te maken hebben wiens pionierswerk in de wielerwereld nog jaren geroemd zal worden!
Heinz Obermayer zal ook zo begonnen zijn. Dat JaNee/koers/michael wat vroeg zijn mening ventileerd is wellicht niet handig, maar bij het gros van de hier aanwezigen proef ik wat koud water vrees ten overstaande van Carbon en andere exoten, en zij hebben een rotsvast vertouwen in wat de professional (fabrikant) zegt en doet.
Heinz obermayer zo begonnen ? lol
Die man + zijn collega Rudolf zijn beiden ingenieurs, Rudolf was jaren (ik dacht 20jaar) hoofdingenieur op de ontwikkelingsafdeling van vezelkunststoffen .
die man had dus wel verstand van kunststoffen en vooral dus van geweven kunststoffen .
Daarbovenop hadden ze een atelier met (ja luister nu goed) een oven om zo de carbonvezels met de hars te bakken!! geen garage met lapjes en een borsteltje aan elkaar lijmen want dat is wat koers hier doet .
Steve Hed werkt nog steeds vanuit de garage. Denk dat het gros van de fabrikanten zo is begonnen. Wat zal de achtergrond van Cees Beerse (ADA) zijn geweest?
Je bedoeld een autoclaaf? Door dit onderscheidende taalgebruik schat ik je kennis over kunststoffen toch op het nivo van de klok en de klepel.
het gros van de fabrikanten is begonnen met stalen frames en alu frames.
het gros van de carbon fabrikanten is niet begonnen in zijn garage (aub) , het gros van de fabrikanten zijn mastodonten in het Oosten moest je het nog niet weten.
het zijn enkele uitzonderingen die op zichzelf ietz geprobeerd hebben en er een boterham kunnen aan verdienen.
Die Steve Hed is idd begonnen met wielen aero te maken (niet met wielen maken) , dit was in zijn garage 20 jaar geleden, als jij nu nog gelooft dat ie nog steeds vanuit zijn garage werkt (kuch) zijn we goed bezig, jij gelooft ook nog dat roodkapje in de efteling woont zeker ?
hij heeft trouwens 14 verschillende modellen en worden wereldwijd verscheept, ja zeker, allemaal met de hand gemaakt in zijn garage
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 22 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 22 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 21 September 2006
... Zonder die hobbyisten als koers hadden we nu nog op een houten loopfiets gereden. Beetje meer respect!
Ja, laten we idd hopen dat we hier met de nieuwe Heinz Obermayer te maken hebben wiens pionierswerk in de wielerwereld nog jaren geroemd zal worden!
Heinz Obermayer zal ook zo begonnen zijn. Dat JaNee/koers/michael wat vroeg zijn mening ventileerd is wellicht niet handig, maar bij het gros van de hier aanwezigen proef ik wat koud water vrees ten overstaande van Carbon en andere exoten, en zij hebben een rotsvast vertouwen in wat de professional (fabrikant) zegt en doet.
Heinz obermayer zo begonnen ? lol
Die man + zijn collega Rudolf zijn beiden ingenieurs, Rudolf was jaren (ik dacht 20jaar) hoofdingenieur op de ontwikkelingsafdeling van vezelkunststoffen .
die man had dus wel verstand van kunststoffen en vooral dus van geweven kunststoffen .
Daarbovenop hadden ze een atelier met (ja luister nu goed) een oven om zo de carbonvezels met de hars te bakken!! geen garage met lapjes en een borsteltje aan elkaar lijmen want dat is wat koers hier doet .
Steve Hed werkt nog steeds vanuit de garage. Denk dat het gros van de fabrikanten zo is begonnen. Wat zal de achtergrond van Cees Beerse (ADA) zijn geweest?
Je bedoeld een autoclaaf? Door dit onderscheidende taalgebruik schat ik je kennis over kunststoffen toch op het nivo van de klok en de klepel.
het gros van de fabrikanten is begonnen met stalen frames en alu frames.
het gros van de carbon fabrikanten is niet begonnen in zijn garage (aub) , het gros van de fabrikanten zijn mastodonten in het Oosten moest je het nog niet weten.
het zijn enkele uitzonderingen die op zichzelf ietz geprobeerd hebben en er een boterham kunnen aan verdienen.
Die Steve Hed is idd begonnen met wielen aero te maken (niet met wielen maken) , dit was in zijn garage 20 jaar geleden, als jij nu nog gelooft dat ie nog steeds vanuit zijn garage werkt (kuch) zijn we goed bezig, jij gelooft ook nog dat roodkapje in de efteling woont zeker ?
hij heeft trouwens 14 verschillende modellen en worden wereldwijd verscheept, ja zeker, allemaal met de hand gemaakt in zijn garage