42 i.p.v 39
Geplaatst: 25 aug 2006 11:19
Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 25 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 25 Augustus 2006
voordeel van groot verzet in afdalingen vind ik het gecontroleerd bijtrappen. als je tegen 140 rpm moet bijtrappen vliegt je fiets van links naar rechts. Je kon op een groot verzet ook echt macht zetten wat op dat kleine verzetje niet mogelijk is...
klopt! maar 't is ook ergens een keuze die je moet maken.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik nu al van mijn 49/13 misschien een uur gedurende het gehele jaar gebruik maak, wat zou ik dan nog een groter verzet gaan gebruiken voor die luttele minuten dat ik er geniet van hebt.
'k geef persoonlijk de voorkeur om wat meer keuze te hebben met mijn versnellingen die ik constant gebruik.
Iedereen doet natuurlijk wat hij zelf wilt en waar hij zich het beste bij voelt maar als je sommigen (dan nog meestal de minst talentrijke) ziet rijden op hun grote versnelling lijkt het soms meer op iemand die zijn moto probeert in gang te stampen dan op fietsen.
Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 25 Augustus 2006
voordeel van groot verzet in afdalingen vind ik het gecontroleerd bijtrappen. als je tegen 140 rpm moet bijtrappen vliegt je fiets van links naar rechts. Je kon op een groot verzet ook echt macht zetten wat op dat kleine verzetje niet mogelijk is...
klopt! maar 't is ook ergens een keuze die je moet maken.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik nu al van mijn 49/13 misschien een uur gedurende het gehele jaar gebruik maak, wat zou ik dan nog een groter verzet gaan gebruiken voor die luttele minuten dat ik er geniet van hebt.
'k geef persoonlijk de voorkeur om wat meer keuze te hebben met mijn versnellingen die ik constant gebruik.
Iedereen doet natuurlijk wat hij zelf wilt en waar hij zich het beste bij voelt maar als je sommigen (dan nog meestal de minst talentrijke) ziet rijden op hun grote versnelling lijkt het soms meer op iemand die zijn moto probeert in gang te stampen dan op fietsen.