94kg :-(
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=9524
Als je echt een koopje zoekt kijk dan hier eens naar. Zijn wel wat zwaar, maar hierdoor normaal gesproken wel stevig genoeg. En gezien de breedte van de velgd moeten racebandjes geen probleem zijn.
Als je echt een koopje zoekt kijk dan hier eens naar. Zijn wel wat zwaar, maar hierdoor normaal gesproken wel stevig genoeg. En gezien de breedte van de velgd moeten racebandjes geen probleem zijn.
^^^^ Ik zou zeggen: zwarte velg, en alukleur spaken en naaf. Geeft zo'n zwarte fiets net wat frissigs en komt je crank ook weer terug in je wielen qua kleur.
Wat vind je zelf?
Wat vind je zelf?
-
- Forum-lid
ik heb toch maar voor de zilveren naaf met zwarte spaken en zwarte velg gekozen. De order is geplaatst bij bike x perto.
groet,
Gerrit-Jan
groet,
Gerrit-Jan
Geloof me zo'n chroom naaf is echt mooi. Toen ik m'n wielsetje samenstelde had ik ook zoiets van: liever een zwarte naaf dan een chroom naaf. Het maakt echt niet uit. Zo'n naaf komt goed uit snelspanners en remmen zijn ook chroom. Het gaat er zeker goed uit zien.
Waarschijnlijk heb je ondertussen je wielen al ... zoniet kijk eens naar deze:
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... id=9048035
190 euro voor een stevig stel Easton Vista wielen!
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... id=9048035
190 euro voor een stevig stel Easton Vista wielen!
-
- Forum-lid
Ik weeg zelf tussen de 90 en 110 kg, ben vrij sterk en vraag veel van m'n velgen/spaken. Ik rij nu o.a. op een setje Ultegra's met Nova-velgen en waar de 36 spaken vandaan komen weet ik eigenlijk niet (schande, ik weet het). Dit setje voel ik beetje flexen... (wel goed gebouwd).
Van m'n wielen verwacht ik dat ze zelfs bij mijn gewicht in afdalingen super strak sturen en ik er aardig mee kan remmen.
Nu ga ik een tweetal setjes laten opbouwen:
Als eerste een setje Chris King naven met OF Mavic Open Pro Ceramic OF Ambrosio Excellight. Nou weet ik alleen niet of de Excellight's sterk/strak genoeg zijn voor mijn gewicht/rijstijl, en welke/hoeveel (32/36) spaken ik beter kan nemen.
M'n tweede setje is simpeler: Rigida DP 18 met 36 spaken en beetje bijpassende (zilverkleurige!) naafjes, iemand ideeen? Geen Miche aub. en geen Shimano (ga over op Campy).
Spaken wil ik allemaal gewoon rond en zilver, zelfde voor de nippels. Hoop dat iemand me op mooie ideeen kan brengen!
Van m'n wielen verwacht ik dat ze zelfs bij mijn gewicht in afdalingen super strak sturen en ik er aardig mee kan remmen.
Nu ga ik een tweetal setjes laten opbouwen:
Als eerste een setje Chris King naven met OF Mavic Open Pro Ceramic OF Ambrosio Excellight. Nou weet ik alleen niet of de Excellight's sterk/strak genoeg zijn voor mijn gewicht/rijstijl, en welke/hoeveel (32/36) spaken ik beter kan nemen.
M'n tweede setje is simpeler: Rigida DP 18 met 36 spaken en beetje bijpassende (zilverkleurige!) naafjes, iemand ideeen? Geen Miche aub. en geen Shimano (ga over op Campy).
Spaken wil ik allemaal gewoon rond en zilver, zelfde voor de nippels. Hoop dat iemand me op mooie ideeen kan brengen!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Met jouw gewicht zou ik in beide wielsets gewoon voor 36 spaaks gaan, beetje extra zekerheid en het kost je maar 8*5 gram.
Voor de 2e set: Waarom niet gewoon een Campa Chorus naaf? Kost je wel 160 euro, maar dat blijft dan ook wel zeker een paar jaar draaien.
Voor de 2e set: Waarom niet gewoon een Campa Chorus naaf? Kost je wel 160 euro, maar dat blijft dan ook wel zeker een paar jaar draaien.
-
- Forum-lid
Ik heb de Chorus naafjes al overwogen, staan eigenlijk al op nummer 1 (samen met de Record naafjes, maar we kennen allemaal het verschil tussen die twee.
Als ik m'n fiets gepoetst heb kan ik uren staren naar m'n glimmend-spiegelende Ultegra 9-speed naven, vandaar dat ik op zilver uit ben. En Chris King's zouden misschien wel is blauw gaan worden, vandaar. Maar ipv. Chorus kan ik ook nog Centaur's nemen natuurlijk, gewicht maakt met DP18's toch al niet veel uit. En ik zal eerder geld voor LW's hebben! Met het verschil in € tussen Chorus en Centaur ben ik al een heel eind op weg .
Als ik m'n fiets gepoetst heb kan ik uren staren naar m'n glimmend-spiegelende Ultegra 9-speed naven, vandaar dat ik op zilver uit ben. En Chris King's zouden misschien wel is blauw gaan worden, vandaar. Maar ipv. Chorus kan ik ook nog Centaur's nemen natuurlijk, gewicht maakt met DP18's toch al niet veel uit. En ik zal eerder geld voor LW's hebben! Met het verschil in € tussen Chorus en Centaur ben ik al een heel eind op weg .
-
- Forum-lid
Ee, ik begin zelf over bombproof DP18's he. Vind ze op een of andere manier machtig mooi, en niet kapot te krijgen.
En die 4 spaken extra: als je een smak geld neerlegt voor een stapeltje aluminium wil je dat't een tijdje mee gaat. Nietwaar?
En die 4 spaken extra: als je een smak geld neerlegt voor een stapeltje aluminium wil je dat't een tijdje mee gaat. Nietwaar?
Tsja, wat is "een tijdje"? Mavic Open Pro met 32x Sapim "Race" zijn vrijwel onverwoestbaar. In vijftien jaar nog nooit één kapotgereden of het nou met 105, Ultegra, Dura-Ace, Chorus of Record naven was, in crossfietsen, wegfietsen en dagelijkse woon-werk fietsen, of ik nou 77 of 122 woog, of ik met of zonder bagage fietste. Wat zulke wielen kunnen hebben wordt zwaar onderschat door mensen die denken dat iedereen die meer dan 90 weegt enkel vooruit kan met, DP18, CPX33 en 36 spaken.
36 spaken?????
Jullie hebben het allemaal verkeerd.
Je moet gewoon 2 dichte wielen nemen...
Jullie hebben het allemaal verkeerd.
Je moet gewoon 2 dichte wielen nemen...
"When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn\'t work that way so I stole one and asked Him to forgive me."<br>
- Emo Philips
- Emo Philips