Pagina 4 van 8

Geplaatst: 25 dec 2009 20:45
door tati
Felipe07 schreef:Waarschijnlijk de domste vraag ooit op dit forum gesteld ...

Ik ken echt niets van CO2 patronen en vroeg me af of je eerst een nieuwe binnenband dient in te steken vooraleer je een CO2 patroon gebruikt na het lekrijden, of kun je met CO2 patronen gewoon je lekke band weer oppompen en zo verder rijden zonder een nieuwe binnenband te moeten steken ?



Ligt eraan, als je wat vloeibare latex in je band hebt zitten kan het gat al gedicht zijn door de latex en hoef je alleen maar bij te pompen.

CO2 zelf dicht geen gaten, gas dient er alleen maar voor om de band snel op druk te krijgen.

Geplaatst: 25 dec 2009 23:53
door cornelli
Ik denk dat Felipe 07 het wel door heeft.

Geplaatst: 26 dec 2009 08:53
door felipe07
Cornelli schreef:Ik denk dat Felipe 07 het wel door heeft.


Klopt. Bedankt voor de reacties.

Geplaatst: 26 dec 2009 09:34
door reinr
voorpompen doe ik gewoon met de mond: gaat supersnel en scheelt heel veel pompbewegingen en de band zit gelijk goed zonder verdraaingen

Geplaatst: 26 dec 2009 14:33
door sevenmountains
kies er a.u.b niet voor om je bandje met latex te vullen met gas uit een patroontje, groot kans dat het latex je bevriest door de koude lucht en je dus een klont latex in je band krijgt. Vraag is dan of je bandje al luchtdicht is.

Gewoon pompje mee en iets meer geduld!

Geplaatst: 27 dec 2009 19:36
door felipe07
Wat is het verschil tussen CO2 patronen met schroefdraad en zonder schroefdraad ? Is er een verschil in kwaliteit ?

Geplaatst: 27 dec 2009 22:08
door cornelli
je hebt daar een speciale houden voor nodig.
Wel kun je de patronen van luchtbuksen of slagroomspuiten gebruiken .
Je weet wel een ijsje met slagroom.
Deze zijn vaak veeeel goedkoper dan de draadvarianten.

Geplaatst: 19 aug 2010 14:16
door stefan
Ik heb even een oud topic boven water gehaald omdat ik met een vraag zit die ik niet kan vinden op het forum.

Normaal train ik altijd met draadbanden. Mijn tubewielen gebruik ik alleen in wedstrijden en dan heb je een volgwagen of een rondje van 2,5km bij een criterium. Wisselen van wiel en weer verder.

Maar nu doe ik zaterdag mee aan Rad am Ring en zou ik graag met tubes rijden. Alleen vraag ik mij af of het verstandig is om de tubes (Vittoria Corsa) op te pompen met een CO2 patroon mocht ik lek rijden. Ik kan me voorstellen dat latex binnenbanden hier niet zo goed tegen kunnen. Vooral omdat de moleculen heel klein zijn en door de koude lucht de binnenband wel eens ''opgevreten'' kan worden.
Klopt dit?

Geplaatst: 19 aug 2010 14:58
door amclassic-fan
De stikstof moleculen in de lucht zijn kleiner dan de CO2 moleculen. Je kunt er rustig een CO2 patroon in legen, alleen de tube loopt natuurlijk weer net zo hard leeg. Je kan beter je geluk proberen met Vittoria Pitstop

Geplaatst: 19 aug 2010 15:53
door stefan
Ik heb gisteren twee van die flesjes gekocht. Dus het kan wel met zo'n Co2 patroon.
Het is ook maar voor een noodgeval. Als ik er maar in elk geval weer even mee vooruit kan. Dan kan ik tenminste aan het einde van een ronde (25km) een wiel wisselen.

Geplaatst: 20 aug 2010 17:56
door oudesluisdt
Ga er ook aan beginnen. Zoveelste pompje overleden na een poging met veel kracht die onoverbrugbare grens van 2,6 bar naar 2,7 proberen te overwinnen...

Geplaatst: 25 aug 2010 13:55
door jasp95
ID Biketuning schreef:Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 17 Augustus 2006

Ik rij gewoon nooit lek

Dan rijd je niet genoeg ..... 


Hangt ook veel van je gewicht af.
En natuurlijk waar je rijdt