Xentis
Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 28 September 2006
ik vind dat stuur er echt super uit zien, maar zijn er ook van die kleine rempjes op te monteren?
Er komt ook een versie met kleine remmetjes en de shifters vooraan op de extensions. Die was echter nog niet klaar op Eurobike, dus ik heb die nog niet gezien. Ik verwacht in de loop van volgende week enkele van die sturen; hopelijk zit er ook eentje van die andere versie bij!
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 28 September 2006
Bij dat tijdritstuur mogen ze wel een handleiding bijleveren hoe je dient te remmen.Heb er een tijdje na zitten kijken maar ik zie het niet.Alleen van bovenaf lijkt mij niet echt veilig.
Nu moet je mij echt eens uitleggen waarom dat niet veilig zou zijn? Rijden dan alle renners die met de handen bovenop de handgrepen fietsen onveilig?? Hmmm...
ik vind dat stuur er echt super uit zien, maar zijn er ook van die kleine rempjes op te monteren?
Er komt ook een versie met kleine remmetjes en de shifters vooraan op de extensions. Die was echter nog niet klaar op Eurobike, dus ik heb die nog niet gezien. Ik verwacht in de loop van volgende week enkele van die sturen; hopelijk zit er ook eentje van die andere versie bij!
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 28 September 2006
Bij dat tijdritstuur mogen ze wel een handleiding bijleveren hoe je dient te remmen.Heb er een tijdje na zitten kijken maar ik zie het niet.Alleen van bovenaf lijkt mij niet echt veilig.
Nu moet je mij echt eens uitleggen waarom dat niet veilig zou zijn? Rijden dan alle renners die met de handen bovenop de handgrepen fietsen onveilig?? Hmmm...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Als er echt en beetje stevig gereden wordt, gaan toch meestal wel de handen in de beugel.
Is toch veiliger ivm remmen en betere aerodynamica.
Remmen in de beugel is toch beter controleerbaar, beter doseerbaar en je kunt meer kracht zetten.
Voor het echte tijdrijden is dit wat minder belangrijk, daar wil je de remmen zo min mogelijk gebruiken.
Is toch veiliger ivm remmen en betere aerodynamica.
Remmen in de beugel is toch beter controleerbaar, beter doseerbaar en je kunt meer kracht zetten.
Voor het echte tijdrijden is dit wat minder belangrijk, daar wil je de remmen zo min mogelijk gebruiken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 29 September 2006
Als er echt en beetje stevig gereden wordt, gaan toch meestal wel de handen in de beugel.Is toch veiliger ivm remmen en betere aerodynamica.Remmen in de beugel is toch beter controleerbaar, beter doseerbaar en je kunt meer kracht zetten.Voor het echte tijdrijden is dit wat minder belangrijk, daar wil je de remmen zo min mogelijk gebruiken.
Wat jij met "niet veilig remmen" bovenaan de remgrepen bedoelt is me nog steeds een raadsel. Het is enkel een gedachte dat je vanuit de stuurbeugels van een koersstuur meer remkracht kan creëren, want dat is niet zo: ooit al eens gezien welke minimale kracht je slechts met je vinger moet uitoefenen om een noodstop op een fiets te maken? Stelt niets voor.
En het remmen bovenaan op de remgrepen verschilt niet veel dan de kleine tijdritremgreepjes op de normale tijdritsturen. Dit stuur biedt m.i. het voordeel dat je er een volledige klimhouding ook op kan vinden, wat op alle andere TT-sturen behoorlijk lastig is.
Als er echt en beetje stevig gereden wordt, gaan toch meestal wel de handen in de beugel.Is toch veiliger ivm remmen en betere aerodynamica.Remmen in de beugel is toch beter controleerbaar, beter doseerbaar en je kunt meer kracht zetten.Voor het echte tijdrijden is dit wat minder belangrijk, daar wil je de remmen zo min mogelijk gebruiken.
Wat jij met "niet veilig remmen" bovenaan de remgrepen bedoelt is me nog steeds een raadsel. Het is enkel een gedachte dat je vanuit de stuurbeugels van een koersstuur meer remkracht kan creëren, want dat is niet zo: ooit al eens gezien welke minimale kracht je slechts met je vinger moet uitoefenen om een noodstop op een fiets te maken? Stelt niets voor.
En het remmen bovenaan op de remgrepen verschilt niet veel dan de kleine tijdritremgreepjes op de normale tijdritsturen. Dit stuur biedt m.i. het voordeel dat je er een volledige klimhouding ook op kan vinden, wat op alle andere TT-sturen behoorlijk lastig is.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 29 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 29 September 2006
Als er echt en beetje stevig gereden wordt, gaan toch meestal wel de handen in de beugel.Is toch veiliger ivm remmen en betere aerodynamica.Remmen in de beugel is toch beter controleerbaar, beter doseerbaar en je kunt meer kracht zetten.Voor het echte tijdrijden is dit wat minder belangrijk, daar wil je de remmen zo min mogelijk gebruiken.
Wat jij met "niet veilig remmen" bovenaan de remgrepen bedoelt is me nog steeds een raadsel. Het is enkel een gedachte dat je vanuit de stuurbeugels van een koersstuur meer remkracht kan creëren, want dat is niet zo: ooit al eens gezien welke minimale kracht je slechts met je vinger moet uitoefenen om een noodstop op een fiets te maken? Stelt niets voor.
En het remmen bovenaan op de remgrepen verschilt niet veel dan de kleine tijdritremgreepjes op de normale tijdritsturen. Dit stuur biedt m.i. het voordeel dat je er een volledige klimhouding ook op kan vinden, wat op alle andere TT-sturen behoorlijk lastig is.
Ben ook op zoek naar een delta-stuur voor volgend seizoen. Deze xentis lijkt me de ideale oplossing, inderdaad i.v.m. gelijke houding tov van normale stuurbocht. Bovendien bespaar je een remhendel- en schakelset, want je kunt normaal je STI-hendels blijven gebruiken. Hoe staat het met de verstelbaarheid van de steuntjes en de lengte van de beugels? En wat is de richtprijs denk je? Weet je nog ergens een link, want kon op de xentis-website niets vinden...... BVD
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 29 September 2006
Als er echt en beetje stevig gereden wordt, gaan toch meestal wel de handen in de beugel.Is toch veiliger ivm remmen en betere aerodynamica.Remmen in de beugel is toch beter controleerbaar, beter doseerbaar en je kunt meer kracht zetten.Voor het echte tijdrijden is dit wat minder belangrijk, daar wil je de remmen zo min mogelijk gebruiken.
Wat jij met "niet veilig remmen" bovenaan de remgrepen bedoelt is me nog steeds een raadsel. Het is enkel een gedachte dat je vanuit de stuurbeugels van een koersstuur meer remkracht kan creëren, want dat is niet zo: ooit al eens gezien welke minimale kracht je slechts met je vinger moet uitoefenen om een noodstop op een fiets te maken? Stelt niets voor.
En het remmen bovenaan op de remgrepen verschilt niet veel dan de kleine tijdritremgreepjes op de normale tijdritsturen. Dit stuur biedt m.i. het voordeel dat je er een volledige klimhouding ook op kan vinden, wat op alle andere TT-sturen behoorlijk lastig is.
Ben ook op zoek naar een delta-stuur voor volgend seizoen. Deze xentis lijkt me de ideale oplossing, inderdaad i.v.m. gelijke houding tov van normale stuurbocht. Bovendien bespaar je een remhendel- en schakelset, want je kunt normaal je STI-hendels blijven gebruiken. Hoe staat het met de verstelbaarheid van de steuntjes en de lengte van de beugels? En wat is de richtprijs denk je? Weet je nog ergens een link, want kon op de xentis-website niets vinden...... BVD
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 29 September 2006
Ben ook op zoek naar een delta-stuur voor volgend seizoen. Deze xentis lijkt me de ideale oplossing, inderdaad i.v.m. gelijke houding tov van normale stuurbocht. Bovendien bespaar je een remhendel- en schakelset, want je kunt normaal je STI-hendels blijven gebruiken. Hoe staat het met de verstelbaarheid van de steuntjes en de lengte van de beugels? En wat is de richtprijs denk je? Weet je nog ergens een link, want kon op de xentis-website niets vinden...... BVD
Je kan inderdaad volledig je remhendels gebruiken op dit tijdritstuur, waardoor het veel polyvalenter zal zijn. Ik heb gezien in Duitsland dat er zowel in de lengte als in de breedte een zekere verstelbaarheid is.Voorlopig staat er nog niets van op de site van Xentis. De officiële foto's ervan moeten ze nog laten nemen (iets voor de komende 2 weken).Je kan ze zeker op Expo-Velo Sport in Brussel komen bekijken, en daar zal iemand van Xentis Oostenrijk aanwezig zijn (is bevestigd, 'k heb gisteren nog z'n hotel gereserveerd).
De prijzen liggen in de buurt van andere top carbon tijdritsturen, en vallen echt goed mee als je rekent dat je remgreepjes en shifters kan uitsparen. Dit zijn de adviesprijzen 2007 voor de aerobar: - base bar (185/195 gr, 42/44cm): 370€ - base bar with brake levers of Xentis (255/265 gr): 450€ - aerobars without switching option (198/205gr, M/L): 370€ - aerobars with switching option (201/207gr, M/L): 380€ "Switching option" slaat op de mogelijkheid end shifters te plaatsen, met kabelgeleiding door de extensions; de andere zijn dicht vooraan (zoals op foto op vorige pagina).
Groeten,
PieterVDB Parts nv | Xentis invoerder België
Ben ook op zoek naar een delta-stuur voor volgend seizoen. Deze xentis lijkt me de ideale oplossing, inderdaad i.v.m. gelijke houding tov van normale stuurbocht. Bovendien bespaar je een remhendel- en schakelset, want je kunt normaal je STI-hendels blijven gebruiken. Hoe staat het met de verstelbaarheid van de steuntjes en de lengte van de beugels? En wat is de richtprijs denk je? Weet je nog ergens een link, want kon op de xentis-website niets vinden...... BVD
Je kan inderdaad volledig je remhendels gebruiken op dit tijdritstuur, waardoor het veel polyvalenter zal zijn. Ik heb gezien in Duitsland dat er zowel in de lengte als in de breedte een zekere verstelbaarheid is.Voorlopig staat er nog niets van op de site van Xentis. De officiële foto's ervan moeten ze nog laten nemen (iets voor de komende 2 weken).Je kan ze zeker op Expo-Velo Sport in Brussel komen bekijken, en daar zal iemand van Xentis Oostenrijk aanwezig zijn (is bevestigd, 'k heb gisteren nog z'n hotel gereserveerd).
De prijzen liggen in de buurt van andere top carbon tijdritsturen, en vallen echt goed mee als je rekent dat je remgreepjes en shifters kan uitsparen. Dit zijn de adviesprijzen 2007 voor de aerobar: - base bar (185/195 gr, 42/44cm): 370€ - base bar with brake levers of Xentis (255/265 gr): 450€ - aerobars without switching option (198/205gr, M/L): 370€ - aerobars with switching option (201/207gr, M/L): 380€ "Switching option" slaat op de mogelijkheid end shifters te plaatsen, met kabelgeleiding door de extensions; de andere zijn dicht vooraan (zoals op foto op vorige pagina).
Groeten,
PieterVDB Parts nv | Xentis invoerder België
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 29 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 29 September 2006
Ben ook op zoek naar een delta-stuur voor volgend seizoen. Deze xentis lijkt me de ideale oplossing, inderdaad i.v.m. gelijke houding tov van normale stuurbocht. Bovendien bespaar je een remhendel- en schakelset, want je kunt normaal je STI-hendels blijven gebruiken. Hoe staat het met de verstelbaarheid van de steuntjes en de lengte van de beugels? En wat is de richtprijs denk je? Weet je nog ergens een link, want kon op de xentis-website niets vinden...... BVD
Je kan inderdaad volledig je remhendels gebruiken op dit tijdritstuur, waardoor het veel polyvalenter zal zijn. Ik heb gezien in Duitsland dat er zowel in de lengte als in de breedte een zekere verstelbaarheid is.Voorlopig staat er nog niets van op de site van Xentis. De officiële foto's ervan moeten ze nog laten nemen (iets voor de komende 2 weken).Je kan ze zeker op Expo-Velo Sport in Brussel komen bekijken, en daar zal iemand van Xentis Oostenrijk aanwezig zijn (is bevestigd, 'k heb gisteren nog z'n hotel gereserveerd).
De prijzen liggen in de buurt van andere top carbon tijdritsturen, en vallen echt goed mee als je rekent dat je remgreepjes en shifters kan uitsparen. Dit zijn de adviesprijzen 2007 voor de aerobar: - base bar (185/195 gr, 42/44cm): 370€ - base bar with brake levers of Xentis (255/265 gr): 450€ - aerobars without switching option (198/205gr, M/L): 370€ - aerobars with switching option (201/207gr, M/L): 380€ "Switching option" slaat op de mogelijkheid end shifters te plaatsen, met kabelgeleiding door de extensions; de andere zijn dicht vooraan (zoals op foto op vorige pagina).
Groeten,
PieterVDB Parts nv | Xentis invoerder België
holymoly....phhh, als ik het geld had zou ik het kunnen beamen: E740,- voor de uitgeklede optie en E830,- voor de meest volledige optie....., maar dan heb je wel een echte xentis natuurlijk..... Ben bang dat mijn budget toch weer bij Profile-design of Syntace uitkomt.
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 29 September 2006
Ben ook op zoek naar een delta-stuur voor volgend seizoen. Deze xentis lijkt me de ideale oplossing, inderdaad i.v.m. gelijke houding tov van normale stuurbocht. Bovendien bespaar je een remhendel- en schakelset, want je kunt normaal je STI-hendels blijven gebruiken. Hoe staat het met de verstelbaarheid van de steuntjes en de lengte van de beugels? En wat is de richtprijs denk je? Weet je nog ergens een link, want kon op de xentis-website niets vinden...... BVD
Je kan inderdaad volledig je remhendels gebruiken op dit tijdritstuur, waardoor het veel polyvalenter zal zijn. Ik heb gezien in Duitsland dat er zowel in de lengte als in de breedte een zekere verstelbaarheid is.Voorlopig staat er nog niets van op de site van Xentis. De officiële foto's ervan moeten ze nog laten nemen (iets voor de komende 2 weken).Je kan ze zeker op Expo-Velo Sport in Brussel komen bekijken, en daar zal iemand van Xentis Oostenrijk aanwezig zijn (is bevestigd, 'k heb gisteren nog z'n hotel gereserveerd).
De prijzen liggen in de buurt van andere top carbon tijdritsturen, en vallen echt goed mee als je rekent dat je remgreepjes en shifters kan uitsparen. Dit zijn de adviesprijzen 2007 voor de aerobar: - base bar (185/195 gr, 42/44cm): 370€ - base bar with brake levers of Xentis (255/265 gr): 450€ - aerobars without switching option (198/205gr, M/L): 370€ - aerobars with switching option (201/207gr, M/L): 380€ "Switching option" slaat op de mogelijkheid end shifters te plaatsen, met kabelgeleiding door de extensions; de andere zijn dicht vooraan (zoals op foto op vorige pagina).
Groeten,
PieterVDB Parts nv | Xentis invoerder België
holymoly....phhh, als ik het geld had zou ik het kunnen beamen: E740,- voor de uitgeklede optie en E830,- voor de meest volledige optie....., maar dan heb je wel een echte xentis natuurlijk..... Ben bang dat mijn budget toch weer bij Profile-design of Syntace uitkomt.
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 29 September 2006
holymoly....phhh, als ik het geld had zou ik het kunnen beamen: E740,- voor de uitgeklede optie en E830,- voor de meest volledige optie....., maar dan heb je wel een echte xentis natuurlijk..... Ben bang dat mijn budget toch weer bij Profile-design of Syntace uitkomt.
Die prijs ligt zowat in dezelfde prijsklasse van vergelijkbare carbon tijdritsturen als Walser, Easton, FSA-Vision, Bontrager... en dan stelt zich nog een beschikbaarheidsprobleem bij sommige van de voorgaande. Maar spotgoedkoop is dit inderdaad niet.
holymoly....phhh, als ik het geld had zou ik het kunnen beamen: E740,- voor de uitgeklede optie en E830,- voor de meest volledige optie....., maar dan heb je wel een echte xentis natuurlijk..... Ben bang dat mijn budget toch weer bij Profile-design of Syntace uitkomt.
Die prijs ligt zowat in dezelfde prijsklasse van vergelijkbare carbon tijdritsturen als Walser, Easton, FSA-Vision, Bontrager... en dan stelt zich nog een beschikbaarheidsprobleem bij sommige van de voorgaande. Maar spotgoedkoop is dit inderdaad niet.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 29 September 2006
Ik had de foto's van het stuur al gezien via een linkje op het forum. Kvind die alleen niet meer terug. Post es wat meer pics Casran
Alle vooruit dan... Faris Al-Sultan met het nieuwe Xentis stuur met SRM erop gemonteerd, en Xentis Mark 1 tubular wielen:
Ik had de foto's van het stuur al gezien via een linkje op het forum. Kvind die alleen niet meer terug. Post es wat meer pics Casran
Alle vooruit dan... Faris Al-Sultan met het nieuwe Xentis stuur met SRM erop gemonteerd, en Xentis Mark 1 tubular wielen:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -