Stuur zo laag mogelijk..........
Geplaatst: 20 okt 2006 12:49
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 20 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 19 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Oktober 2006
En alle triathleten zitten zo op hun fiets. Mijn eigen bevindingen komen daarmee ook overeen. Ik heb een half jaar met een vermogensmeter gereden, jij niet.
Beargumenteer maar waarom het niet klopt wat ik heb ondervonden, het liefst met wetenschappelijk verantwoorde artikelen.
Ja net zoals jij nu argumenteerd met artikelen zeker? En ik kan jou bevinding makkelijk onderuithalen; welke wereld uitslagen heb je gereden met die houding?
een vermogensmeter is toch nergens voor nodig zeg.
bovendien spreek je jezelf tegen.
door op de punt te gaan zitten, of zadel naar voren, maak je jezelf aerodynamischer. zo naar voren zitten gaat ALTIJD ten koste van je vermogen. toch kan je wel harder gaan omdat je meer aero bent.
maar doe wat je wilt jij laat lekker de helft van je beenspieren onbenut.
jongens, jongens, jongens, relax
Als ik mijn "gezond" verstand gebruik, dan zou je met een passer een cirkel kunnen trekken rondom de bracket-as. Stel nou eens dat je geen stuur nodig hebt, dan kun je in principe overal rondom die virtuele cirkel je zadel situeren, de raaklijn vanuit je knie naar de pedaal toe is vanuit die cirkel overal gelijk, met andere woorden het maakt helemaal niets uit als je nou 10cm voor het bracket zit of er 10cm achter. Echter er zit een stuur op je fiets. En vooral het ligstuur maakt het dat je geblokt op een fiets kunt zitten, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik denk dat een lekkere houding op je ligstuur uiteindelijk de horizontale afstand van het zadel tot het bracket bepaald. De verticale afstand van je zadel wordt vervolgens simpelweg bepaald door je beenlengte, en je gewenste afstand van zadel-pedaal en je gewenste uiterste kniehoek. Door juist iets meer voorover te zitten kun je je beter vanaf je ligstuur afzetten en extra kracht zetten, bovendien heb je nog een ietsiepietsie zwaartekrachtvoordeel omdat je wat voorover kantelt....... denk ik...., maar je ik ben geen bio-mechanicus, en het is nu vrij laat en heb net een pilsje op....
er klopt helemaal niets van je redenering van ik ga mn tijd niet verspillen met discussie. ps. ik kan het wel weten hoor
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 19 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Oktober 2006
En alle triathleten zitten zo op hun fiets. Mijn eigen bevindingen komen daarmee ook overeen. Ik heb een half jaar met een vermogensmeter gereden, jij niet.
Beargumenteer maar waarom het niet klopt wat ik heb ondervonden, het liefst met wetenschappelijk verantwoorde artikelen.
Ja net zoals jij nu argumenteerd met artikelen zeker? En ik kan jou bevinding makkelijk onderuithalen; welke wereld uitslagen heb je gereden met die houding?
een vermogensmeter is toch nergens voor nodig zeg.
bovendien spreek je jezelf tegen.
door op de punt te gaan zitten, of zadel naar voren, maak je jezelf aerodynamischer. zo naar voren zitten gaat ALTIJD ten koste van je vermogen. toch kan je wel harder gaan omdat je meer aero bent.
maar doe wat je wilt jij laat lekker de helft van je beenspieren onbenut.
jongens, jongens, jongens, relax
Als ik mijn "gezond" verstand gebruik, dan zou je met een passer een cirkel kunnen trekken rondom de bracket-as. Stel nou eens dat je geen stuur nodig hebt, dan kun je in principe overal rondom die virtuele cirkel je zadel situeren, de raaklijn vanuit je knie naar de pedaal toe is vanuit die cirkel overal gelijk, met andere woorden het maakt helemaal niets uit als je nou 10cm voor het bracket zit of er 10cm achter. Echter er zit een stuur op je fiets. En vooral het ligstuur maakt het dat je geblokt op een fiets kunt zitten, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik denk dat een lekkere houding op je ligstuur uiteindelijk de horizontale afstand van het zadel tot het bracket bepaald. De verticale afstand van je zadel wordt vervolgens simpelweg bepaald door je beenlengte, en je gewenste afstand van zadel-pedaal en je gewenste uiterste kniehoek. Door juist iets meer voorover te zitten kun je je beter vanaf je ligstuur afzetten en extra kracht zetten, bovendien heb je nog een ietsiepietsie zwaartekrachtvoordeel omdat je wat voorover kantelt....... denk ik...., maar je ik ben geen bio-mechanicus, en het is nu vrij laat en heb net een pilsje op....
er klopt helemaal niets van je redenering van ik ga mn tijd niet verspillen met discussie. ps. ik kan het wel weten hoor