Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

nog gevallen vandaag in 2011

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 18 apr 2011 19:01

Omloop der Peel was een erg zenuwachtige koers. Kwam denk door het goede weer waardoor er toch veel mensen dachten mee te kunnen doen voor de voorste plaatsen en dat levert nogal wat gedrang op. Zaterdag reed ik net vooraan en bij het omkijken zag ik die grote valpartij zo gebeuren.
Ook dag 2 was het weer goed raak. Ben zelf erg gelukkig weggekomen bij de twee grote valpartijen in de laatste 2 omlopen.

Sterkte met het herstel aan Wouter en Joep

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 18 apr 2011 20:28

Was inderdaad een verschrikkelijk nerveuze OdP, vooral zaterdag... Sterkte met het herstel KaWouter, ik hoorde inderdaad dat er enkele renners (w/o jij wellicht) er slecht bij lagen... Gelukkig heb ik zelf alle valpartijen kunnen ontwijken maar de lol wordt er wel minder om... Arepol gefeliciteerd met je indrukwekkende sprintzege zondag! Als ploeg waren jullie sowieso erg sterk. Daar moeten wij (DM Maastricht) nog wel wat voor groeien...

bibske
Forum-lid

bibske 22 apr 2011 01:00

Vandaag was ik weer aan de beurt. We rijden met z'n 3tjes rustig naar huis wanneer plotseling een vrachtwagen redelijk ver een uitrit uitkomt. Degene die voor me rijdt remt af en wijkt uit maar ik zat lekker in z'n wiel en ik reageerde niet snel genoeg. Gelukkig viel ik voor de vrachtwagen en niet eronder...
Wat schaafwonden, stramme spieren en een flinke buil op mijn hoofd. Gelukkig had ik wel netjes mijn helm op, morgen dus maar weer een nieuwe kopen.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 25 apr 2011 00:35

Vandaag was het voor het eerst dit jaar mijn beurt, zit hier met schaafplekken op handen, polsen, knokkels(hoe heten die dingen?) elleboog en knieën.
De steentjes in mijn onderarm beginnen nu ook goed pijn te doen...
"zucht"
mijn Flickr

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 25 apr 2011 01:44

@jaapieo: Da's flink balen man. Hoe is het gekomen? Vind dat altijd wel belangrijk om te weten, zodat anderen daar wellicht weer lering uit kunnen trekken...en ik ben natuurlijk nieuwsgierig :p
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 25 apr 2011 02:01

Koers hé ;)
In trainingen of tourtochten val ik nooit (afkloppen :P)

Was een grote valpartij op ongeveer de helft van de ronde (25km per ronde, 5 rondes) en ik zat er achter, een renner voor me kneep (te) hard in zijn achterrem waardoor zijn wiel weg gleed waar ik met mijn voorwiel dus tegen aan zat en met een duikvlucht het astfalt bekijken kon..
Het brand en trekt nu behoorlijk, tempo was hoog dus ik ben weer een paar gram lichter ;)

Je bent een weight weenie of je bent het niet hé ;)
mijn Flickr

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 25 apr 2011 02:03

Ok. thnx en beterschap dan maar!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 25 apr 2011 02:08

gaat goed komen!

Hopelijk komende week weer op de fiets zodat ik komend weekend wer kan koersen
mijn Flickr

wielrenner2
Forum-lid

wielrenner2 25 apr 2011 10:28

Gister redelijk hard onderuitgegaan
Gevolg; Onderbeen aan 1 kant 1 grote schaafplek en bovenbeen en plekjes op me elleboog en duim:-(
Merida Race lite 904

choronzon
Forum-lid

choronzon 07 mei 2011 20:46

vandaag redelijk hard onderuitgegaan.
Naderde een "recreatieve fietser", en ik belde dat ik eraankwam ( ja ik heb een bel op mijn racer ), maar mijnheer hoort of ziet niks. Toen ik erbijkwam en op punt stond om in te halen zwalpt hij naar links, waardoor ik moet uitwijken en van het fietspad op de rijbaan terecht kom, en bij het terug willen op het fietspad te rijden, weggeschoven op het borduurtje dat het fietspad met de rijbaan scheidt.
Helm op 5 plaatsen gebroken. shifters Ultegra SL rijp voor het stort, stuur met een andere kromming dan voorheen. Van beide handen liggen de kokkels open. handschoentjes en racepakje ook serieus gehavend. En mijn rechterbovenarm, schouder en dij zijn goed geschaafd.
Dat wordt afzien komende dagen.
so far, so good... So what ???

davide
Forum-lid

Gebruikersavatar davide 14 mei 2011 21:43

Wel niet vandaag, maar een een zevental weken geleden op de baan in Geleen.
Voor mij tikt er een met zijn voorwiel het achterwiel van zij voorganger aan. Vol op de renner gereden, tenminste dat heeft men mij verteld. Van de val en het vervoer naar het ziekenhuis weet ik niets meer.
Resultaat, van boven naar beneden:
zware hersenschudding, gebroken neus, gebroken jukbeen, 3 voortanden geraakt (zijn momenteel gespalkt of ze behouden kunnen worden is de vraag), bovenlip aan buitenkant gescheurd (gehecht) en onderlip aan binnenkant gescheurd ook gehecht.
Voor de rest wat kleine schaafwonden in het gezicht.
Kan momenteel niet meer dan 2 uurtjes werken per dag, prognose is dat ik niet voor augustus weer volledig kan werken.
En de fiets ................. die had niets! (alleen twee kapotte hoods, schade € 18,-!)
Maar ik kan gelukkig wel gewoon fietsen, de eerste koersjes zijn ook weer gereden.

w0uter
Forum-lid

w0uter 15 mei 2011 00:43

Huh, je kan wel fietsen maar niet werken? Ben je fotomodel? ;)

Dat is geen geheven vingertje van: 'als je kan fietsen, kan je ook werken', maar ben oprecht nieuwsgierig hoe je wel kan koersen en niet kan werken... Toen ik nog roeide heb ik een lichte hersenschudding gehad en moest het toen een maand heel rustig aandoen ivm hevige hoofdpijn bij inspanning.

Plaats reactie