Intersens site
antwoord moet ik jullie ook schuldig blijven..
ja klopt target intersens en sensa zien er volgend jaar erg mooi uit! de sensa heeft een aantal nieuwe modellen opgenomen in de lijn (2 geloof ik) en de bestaande aangepast!
ja klopt target intersens en sensa zien er volgend jaar erg mooi uit! de sensa heeft een aantal nieuwe modellen opgenomen in de lijn (2 geloof ik) en de bestaande aangepast!
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else
Cannondale and nothing else
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Die Sensa Calabria ziet er errug goed uit, iets bekend over de stijfheidswaarden???
Lees hierboven dat ze slecht zijn, hoe slecht dan? echt slap?Zonde het fietsje ziet er voor de rest goed uit!
Lees hierboven dat ze slecht zijn, hoe slecht dan? echt slap?Zonde het fietsje ziet er voor de rest goed uit!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 29 Augustus 2006
Die Sensa Calabria ziet er errug goed uit, iets bekend over de stijfheidswaarden???
Lees hierboven dat ze slecht zijn, hoe slecht dan? echt slap?Zonde het fietsje ziet er voor de rest goed uit!
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
sorry, krijg 'm niet smaller
Die Sensa Calabria ziet er errug goed uit, iets bekend over de stijfheidswaarden???
Lees hierboven dat ze slecht zijn, hoe slecht dan? echt slap?Zonde het fietsje ziet er voor de rest goed uit!
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
sorry, krijg 'm niet smaller
De Calabria is sowieso niet geschikt voor lange mensen; framematen gaan maar tot en met 60! Ik ben zelf 1.90 dus heb ik een groter frame nodig; Calabria was een betere keuze, maar die was voor mij als iemand die gaat beginnen, te duur. Niet dat ik het budget niet heb, maar eerst maar eens zien of het goed bevalt; moet zelfs eerst nog aan de "sportieve" houding wennen.
Qua gewicht had het wel gekund (ben 68 kilo); als ik die stijfheidswaarden zo bekijk, is het denk ik inderdaad een fiets voor niet al te zware (en niet al te lange) mensen. Laten we zeggen 80 kilo zal gaan, 100 kilo ben ik bang van niet, of wat jullie?
Qua gewicht had het wel gekund (ben 68 kilo); als ik die stijfheidswaarden zo bekijk, is het denk ik inderdaad een fiets voor niet al te zware (en niet al te lange) mensen. Laten we zeggen 80 kilo zal gaan, 100 kilo ben ik bang van niet, of wat jullie?
Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 29 Augustus 2006
........Qua gewicht had het wel gekund (ben 68 kilo); als ik die stijfheidswaarden zo bekijk, is het denk ik inderdaad een fiets voor niet al te zware (en niet al te lange) mensen. Laten we zeggen 80 kilo zal gaan, 100 kilo ben ik bang van niet, of wat jullie?
Kleine aanvulling nog.
Het lijkt mij toch dat bij lange afstanden een wat stijver frame minder 'prettig' rijdt als een minder stijf frame? M.a.w. dat een wat stijver frame minder schokabsorberend is.
Of denken jullie daar anders over?
........Qua gewicht had het wel gekund (ben 68 kilo); als ik die stijfheidswaarden zo bekijk, is het denk ik inderdaad een fiets voor niet al te zware (en niet al te lange) mensen. Laten we zeggen 80 kilo zal gaan, 100 kilo ben ik bang van niet, of wat jullie?
Kleine aanvulling nog.
Het lijkt mij toch dat bij lange afstanden een wat stijver frame minder 'prettig' rijdt als een minder stijf frame? M.a.w. dat een wat stijver frame minder schokabsorberend is.
Of denken jullie daar anders over?
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... =1&search=
calabria&searchMode=allwords&searchIn=Topic&forum=0
&searchSort=dateDESC&ReturnPage=Search
sorry, krijg 'm niet smaller
Hmm. Het net het andere forum bekeken: een test onder racefietsen?
Ik weet niet om wat voor een test het precies gaat, maar ik geloof niet in "objectieve" fietstesten. Het is geen wasmachine die getest wordt ofzo. Een fiets is persoonsgebonden. Je hebt lange mensen, korte mensen, zware mensen, etc. etc. Iedere mens is anders.
Of een frame "stijf" moet zijn of niet, hangt van meerdere factoren af... Of is meer aan de hand met die Calabriafiets? Kan ik die test overigens ergens op internet vinden?
calabria&searchMode=allwords&searchIn=Topic&forum=0
&searchSort=dateDESC&ReturnPage=Search
sorry, krijg 'm niet smaller
Hmm. Het net het andere forum bekeken: een test onder racefietsen?
Ik weet niet om wat voor een test het precies gaat, maar ik geloof niet in "objectieve" fietstesten. Het is geen wasmachine die getest wordt ofzo. Een fiets is persoonsgebonden. Je hebt lange mensen, korte mensen, zware mensen, etc. etc. Iedere mens is anders.
Of een frame "stijf" moet zijn of niet, hangt van meerdere factoren af... Of is meer aan de hand met die Calabriafiets? Kan ik die test overigens ergens op internet vinden?
Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 29 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Macgiven op 29 Augustus 2006
een mooie fiets. Verder fietst volgens mij de Löwik wielerploeg op hetzelfde frame. Geen slechte referentie lijkt me...
dat een ploeg op een bepaald merk rijdt is geen referentie of een fiets goed is of niet misschien krijgen ze na 1 rit wel een nieuwe
Quoten: Origineel geplaatst door Macgiven op 29 Augustus 2006
een mooie fiets. Verder fietst volgens mij de Löwik wielerploeg op hetzelfde frame. Geen slechte referentie lijkt me...
dat een ploeg op een bepaald merk rijdt is geen referentie of een fiets goed is of niet misschien krijgen ze na 1 rit wel een nieuwe
Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 29 Augustus 2006
..............Het is geen wasmachine die getest wordt ofzo. Een fiets is persoonsgebonden. Je hebt lange mensen, korte mensen, zware mensen, etc. etc. Iedere mens is anders................
Kleine aanvulling.
Een piano koop je ook niet zomaar: zo van de winkel in rennen en koop maar raak. Die moet naar je hand staan of niet. Nu maakt een Yamaha-piano piano niet zo veel uit in kwaliteit (weet ik uit ervaring), maar wel een Bechstein, Steinway & Sons vleugel, van een ton euro en meer. Zo moet je het denk ik voor racefietsen ook bekijken. Een test kan helpen bij je keuze maar is geen richtlijn!
en dat is niet alleen mijn mening....
..............Het is geen wasmachine die getest wordt ofzo. Een fiets is persoonsgebonden. Je hebt lange mensen, korte mensen, zware mensen, etc. etc. Iedere mens is anders................
Kleine aanvulling.
Een piano koop je ook niet zomaar: zo van de winkel in rennen en koop maar raak. Die moet naar je hand staan of niet. Nu maakt een Yamaha-piano piano niet zo veel uit in kwaliteit (weet ik uit ervaring), maar wel een Bechstein, Steinway & Sons vleugel, van een ton euro en meer. Zo moet je het denk ik voor racefietsen ook bekijken. Een test kan helpen bij je keuze maar is geen richtlijn!
en dat is niet alleen mijn mening....
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Stijfheidswaarden MG05 (Toscana):• Torsiestijfheid: 85 Nm/° (stijf)• Vorkstijfheid: 90 Nm/° (zeer stijf)• Bracketstijfheid: 58 Nm/° (stijf)• Stabiliteitsindex: -2.18 (stabiel)
Stijfheidswaarden MG10 (Calabria):• Torsiestijfheid: 65 Nm/° • Vorkstijfheid: 90 Nm/° • Bracketstijfheid: 45 Nm/°
Ben beniewd eigenlijk wat de stijfheids waarden van de overige frame's van Intersens doen.
Zelf volg ik Intersens / Target al aardig wat jaren. Wat mij wel op valt is dat ze er ieder jaar weer beter uit gaan zien. Target was altijd een wat goedkoper (alla Aldi) merk. De laatste jaren zitten de Target fietsen aardig in de lift. Een Target (Washington de Luxe) stadsfiets is door de ANWB getest en in de Top 3 terecht gekomen. Het magazine Toer Actief heeft dezelfde fiets aangewezen als budgetkeuze.
Laatst genoemde geeft ook duidelijk aan dat de Target fietsen goede fietsen zijn voor een goede prijs. Met andere woorden, goede prijs / kwaliteits verhouding. Nu kijkend naar de ATB modellen van Target zijn dit echt geen slechte jongens meer. Misschien hebben ze dan wel een "zwaar" degelijk frame, maar de afmontage is erg goed te noemen. Denk aan de Colorado die volledig Deore afgemonteerd is en bij de meeste zaken rond de 500,= kost. Probeer dat eens met een ander merk! Ook dit jaar moet het uiterlijk van de Target's een behoorlijke schop hebben gekregen. Vooral de racefietsen moeten er een stuk beter uit gaan zien.
Een Intersens racefiets is dit jaar (vorig jaar) door het blad fiets getest en deed het niks niet slechter dan een Trek. Ik ben echt benieuwd naar de nieuwe 2007 modellen, de superlite is al bekend en al gepost op dit forum (zelf heb ik hem ook, alleen nog geen foto's gemaakt). Heb gehoord dat Sensa met een Carbon ATB komt die er behoorlijk gelikt uit moet zien, ben benieuwd!
Stijfheidswaarden MG10 (Calabria):• Torsiestijfheid: 65 Nm/° • Vorkstijfheid: 90 Nm/° • Bracketstijfheid: 45 Nm/°
Ben beniewd eigenlijk wat de stijfheids waarden van de overige frame's van Intersens doen.
Zelf volg ik Intersens / Target al aardig wat jaren. Wat mij wel op valt is dat ze er ieder jaar weer beter uit gaan zien. Target was altijd een wat goedkoper (alla Aldi) merk. De laatste jaren zitten de Target fietsen aardig in de lift. Een Target (Washington de Luxe) stadsfiets is door de ANWB getest en in de Top 3 terecht gekomen. Het magazine Toer Actief heeft dezelfde fiets aangewezen als budgetkeuze.
Laatst genoemde geeft ook duidelijk aan dat de Target fietsen goede fietsen zijn voor een goede prijs. Met andere woorden, goede prijs / kwaliteits verhouding. Nu kijkend naar de ATB modellen van Target zijn dit echt geen slechte jongens meer. Misschien hebben ze dan wel een "zwaar" degelijk frame, maar de afmontage is erg goed te noemen. Denk aan de Colorado die volledig Deore afgemonteerd is en bij de meeste zaken rond de 500,= kost. Probeer dat eens met een ander merk! Ook dit jaar moet het uiterlijk van de Target's een behoorlijke schop hebben gekregen. Vooral de racefietsen moeten er een stuk beter uit gaan zien.
Een Intersens racefiets is dit jaar (vorig jaar) door het blad fiets getest en deed het niks niet slechter dan een Trek. Ik ben echt benieuwd naar de nieuwe 2007 modellen, de superlite is al bekend en al gepost op dit forum (zelf heb ik hem ook, alleen nog geen foto's gemaakt). Heb gehoord dat Sensa met een Carbon ATB komt die er behoorlijk gelikt uit moet zien, ben benieuwd!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.