Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 31 jul 2006 23:53

Quoten: Origineel geplaatst door Arno H. op 30 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 30 Juli 2006


vandaag ook maar eens de tivoli-klim geklokt
ik ben uit stilstaand(wel voeten al in pedalen) bij het bordje 2.5 km haarspelbochten begonnen en maximaal naar boven gestoven en 4 min 19 sec later passeerde ik het bord berg en dal(op de drempel gestopt met klokken)
en ik heb ook dat rondje gefietst die jullie aangaven en dat is inderdaad een mooi rondje


Waar kan ik dat bord precies vinden, natuurlijk 2,5km terug van het bord Berg en Dal, maar zo uit m'n hoofd herken ik het niet?
Groetjes,


Hoi,
Ik heb dan ook maar de stoute fiets schoenen aangetrokken vanavond om 18:30.
Ik heb vanaf het S-bochten bord geklokt tot bord Berg en Dal, de tijd is 4:40 min. mijn gem hartslag was 186 dat is 95 van mijn max.
Voor de liefhebbers nog wat getallen over die klim:
lengte is 2,16 Km.
Hoogte verschil 63 m.
Stijgings percentage 2,9
De laatste 1 Kilometer is wat steiler 4,2 (hoogte verschil 42 m)
De precieze start daarvan is:
Einde parkeer plaats tussen het fietspad embleem op de grond en het hekje van het weiland na de parkeerplaats.
Daar heb ik tijdens de gehele klim 2:15 min geklokt tot boven aan het bord Berg en Dal. (Mijn record staat sinds vorig jaar op 2:09 min over 1 km.)
Groetjes,
Berg en Dal klimmertje!

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 01 aug 2006 00:31

klassement:
Cascarsi    : 4 min 19 sec (uit stilstaand)Who cares: 4 min 38 secArno H      : 4 min 40 secOttie         : 5 min 25 sec
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 01 aug 2006 00:56

Ik zal er binnenkort eens langs gaan! Ik ben ondertusen bloednieuwsgierig geworden..
Science of Performance!

simok
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:42

simok 01 aug 2006 01:11

Dus als ik het goed begrijp moet je al harder dan 30 km/h gaan om boven in het klassement te komen??? Of maak ik een rekenfout, ik heb grofweg even gerekend.

flattyre
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 apr 2005 16:19

flattyre 01 aug 2006 01:25

Ik doe hem zo heel af en toe ook, dit jaar 1 keer, en
ik zag dat ie opnieuw geasfalteerd was ! Superglad nu,
dat scheelt toch gauw 1 a 1,5 km per uur, toch ?
Maar dan doen ze er #@&**& van die fietsplakaten op.
Je kunt nog net tussen die hobbels en de witte balk
doorsturen.

Aanduidingen van waar ie precies begon kan ik dus ook niet zo plaatsen, maar ik zal erop letten als ik er nog es kom. Wel deed ik altijd de hele weg, waarbij rugwind dan een vereiste is. En heeel hard beginnen.

Is er ook een overzicht te maken van andere leuke klimmetjes daar ? Zo was die bij plasmolen nieuw voor mij
Red Bull geeft je vléugels

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 01 aug 2006 22:26

Quoten: Origineel geplaatst door flattyre op 31 Juli 2006

Ik doe hem zo heel af en toe ook, dit jaar 1 keer, enik zag dat ie opnieuw geasfalteerd was ! Superglad nu,dat scheelt toch gauw 1 a 1,5 km per uur, toch ? Maar dan doen ze er #@&**& van die fietsplakaten op.Je kunt nog net tussen die hobbels en de witte balkdoorsturen. Aanduidingen van waar ie precies begon kan ik dus ook niet zo plaatsen, maar ik zal erop letten als ik er nog es kom. Wel deed ik altijd de hele weg, waarbij rugwind dan een vereiste is. En heeel hard beginnen.Is er ook een overzicht te maken van andere leuke klimmetjes daar ? Zo was die bij plasmolen nieuw voor mij


Hoi,
De oude holle weg is de steilste in de omgeving.
Lengte 520m
Stijgings percentage gem 10,4, met pieken van 12-13.
Misschien dat de persoon van dat andere mooie plaatje ook hiervan een plaatje kan neer toveren, mijn lukt het niet.
Alvast bedankt.
Groetjes Arno.
 
Berg en Dal klimmertje!

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 01 aug 2006 22:26

Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 31 Juli 2006


klassement:
Cascarsi    : 4 min 19 sec (uit stilstaand)Who cares: 4 min 38 secArno H      : 4 min 40 secOttie         : 5 min 25 sec
Berg en Dal klimmertje!

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 01 aug 2006 22:29

Quoten: Origineel geplaatst door Arno H. op 01 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 31 Juli 2006


klassement:
Cascarsi    : 4 min 19 sec (uit stilstaand)Who cares: 4 min 38 secArno H      : 4 min 40 secOttie         : 5 min 25 sec


Start snelheid bij het bord 10km/uur.
helaas kan ik ook geen plaatje van m'n hartslag curve tonen omdat het me niet lukt (ik heb geep http:// adres van mijn plaatjes.
Berg en Dal klimmertje!

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 01 aug 2006 22:32

Quoten: Origineel geplaatst door simok op 31 Juli 2006

Dus als ik het goed begrijp moet je al harder dan 30 km/h gaan om boven in het klassement te komen??? Of maak ik een rekenfout, ik heb grofweg even gerekend.


Hoi,
 
klopt .
Afstand 2,16 Km, tijd 4:19 min = gem van 30,02 km/uur.
Groetjes,
Berg en Dal klimmertje!

erik_son
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 jun 2005 20:17

erik_son 01 aug 2006 22:34

Er zijn hier idd nog veel meer leuke klimmetjes te maken. Vanuit Beek kun je ook op verschillende manieren omhoog fietsen naar Berg en Dal over de oude Holteweg is volgens mij de lastigste klim. Als je in Beek bent, fiets dan langs het fonteintje omhoog, en volg gewoon de LF fietsroute. Ik zou willen voor stellen om hiervoor ook eens de tijden bij te houden, omdat deze klim toch iets meer vereist dan de klim naar Tivoli.

Een andere leuke klim is vanaf de Wylerbaan naar de Zevenheuvelenweg. Hiervoor kun je het beste eerst de klim naar Tivoli omgekeerd naar beneden fietsen, dan voorbij het tankstation de weg (rechts) volgen, je komt dan op de wylerbaan deze rij je ongeveer een km of twee drie en dan ga je rechts omhoog, de derdebaan op. Je komt als het goed is dan langs een kampeerboerderij. Dit is persoonlijk mijn favoriete klim, omdat het uitzicht erg mooi is, en hij vrij gelijkmatig omhoog loopt. Goed succes ermee....ps ik klokte vandaag 5.10 op de duivelsberg viel niet mee met wind tegen en natte weg volgende tijd moet beter :-)

Erik
Eriks&#111;n

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 01 aug 2006 22:39

Quoten: Origineel geplaatst door Erik_son op 01 Augustus 2006

Er zijn hier idd nog veel meer leuke klimmetjes te maken. Vanuit Beek kun je ook op verschillende manieren omhoog fietsen naar Berg en Dal over de oude Holteweg is volgens mij de lastigste klim. Als je in Beek bent, fiets dan langs het fonteintje omhoog, en volg gewoon de LF fietsroute. Ik zou willen voor stellen om hiervoor ook eens de tijden bij te houden, omdat deze klim toch iets meer vereist dan de klim naar Tivoli. Een andere leuke klim is vanaf de Wylerbaan naar de Zevenheuvelenweg. Hiervoor kun je het beste eerst de klim naar Tivoli omgekeerd naar beneden fietsen, dan voorbij het tankstation de weg (rechts) volgen, je komt dan op de wylerbaan deze rij je ongeveer een km of twee drie en dan ga je rechts omhoog, de derdebaan op. Je komt als het goed is dan langs een kampeerboerderij. Dit is persoonlijk mijn favoriete klim, omdat het uitzicht erg mooi is, en hij vrij gelijkmatig omhoog loopt. Goed succes ermee....ps ik klokte vandaag 5.10 op de duivelsberg viel niet mee met wind tegen en natte weg volgende tijd moet beter :-)Erik


Hoi Erik,
Mij Record is hier 2:11 min.
Berg en Dal klimmertje!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 02 aug 2006 03:42

Quote: Origineel geplaatst door Arno H. op 29 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 28 Juli 2006Moet ik een keer tempo voor je komen maken Arno, of telt je tijd dan niet? Het zou leuk zijn, maar ik wil liever op eigen houtje naar boven onder de 2 min uitkomen.Toch bedankt!



Hm, volgens mij ben je bij nader inzien een andere Arno H. uit omgeving Nijmegen dat ik eerst dacht... Toevallig.

Plaats reactie