Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

herstel na kanker

sigurros88
Forum-lid

sigurros88 01 jun 2012 20:34

Aan mijn advies zul je niet veel hebben. Maar ik wens je in ieder geval heel veel sterkte! Respect!

plasmocytoom
Forum-lid

plasmocytoom 06 sep 2012 16:53

Net terug uit Frankrijk. Naar lab geweest voor controle; wachten op uitslag.
Na de Ventoux ook de gelegenheid gehad om te "fietsen" op de Alpe d'Huez.
http://www.trimbleoutdoors.com/ViewTrip/1903011" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.trimbleoutdoors.com/ViewTrip/1904177" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben beide boven geweest; voor het goede mis ik wat kracht. Was verradelijk op de Alpe-d'Huez, dat na een bocht de spieren heel even van spanning waren.
Lijkt soms een voordeel maar kans op forceren iser zeker.
Hoop later eens terug te keren als alles goed gaat; kan altijd beter.
Herstel na een inspanning/rit lijkt steeds beter te gaan; korter en minder loom gevoel.
Willem

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 08 sep 2012 19:01

Dat klinkt positief allemaal. Ik hoop dat de uitslag goed is voor je.
Hoe dan ook, sterkte de komende periode met je herstel. Knap dat je het sporten op kunt brengen!

plasmocytoom
Forum-lid

plasmocytoom 06 okt 2012 21:05

Laatste controle was OK. In december mag ik weer terugkomen.
Trainen doe ik nu meestal twee keer per week. Na 40 min hometrainer loopt de hartslag op naar de 150-160 (na 15 min) en kan ik tot op het einde volhouden zonder de man met de hamer tegen te komen.
Het vermogen op de hometrainer staat dan rond de 200 watt. Is duidelijk meer dan een half jaar geleden.
Had tot deze vakantie geen ervaringen met lange klimmen in hooggebergten. Smaakt nu naar meer; als het kan.
Daarom wil ik komende week naar de BikeMotionBenelux om te kijken naar nieuwtjes. Ideeën op doen voor reizen.
Motto: Fietsen zo lang het kan/mag
Willem

wibbel2
Forum-lid

wibbel2 01 feb 2013 14:56

Hoe gaat het nu met je? Ik ben inmiddels 2,5 jaar schoon en hoop dat voor de rest van mijn leven te blijven. Ik heb de smaak van het fietsen goed te pakken. Ik ben inmiddels lid van een fietsclub en heb de ambitie om volgend jaar de Marmotte te rijden.

Gr, Arthur
I find your lack of faith disturbing

plasmocytoom
Forum-lid

plasmocytoom 23 dec 2013 19:07

Een hele tijd geen aandacht geschonken aan het verloop van MM (kahler). Na de transplantatie in maart 2011 geen vervelende last gehad. De controles dit jaar wijzen echter naar activiteit van MM.
Wat dan door je hoofd gaat dat je hoort dat er behandelingen nodig zijn heb ik onder elkaar gezet:

Deze zomer, 2013, heeft ook pijn onderin de rug roet in het eten gegooid; afsluiten dat jaar.
Wel de fiets meegenomen naar de Toscaanse heuvels: MOOI, maar zwaar als je niet genoeg
hebt getraind.

Na periodieke, en omdat daarin een sterkere indicatie van MM te zien is, in
december begonnen met chemo. Wat gaan de behandelingen doen; is een zwaardere
vervolgbehandeling nog nodig? Wat kan er in 2014 en hoe ver kan je dan vooruit kijken?
Dus ook vakantie-planning!
Zou zeker meer tijd willen hebben/maken buiten het werk, maar inkomsten zijn belangrijk en minder
uren per week werken zorgt dan voor vragen over de mogelijke gevolgen voor
latere inkomsten bij doorzetten van ziekte of ww en pensioen.

Wat doet de ziekte. Hoelang kan ik nog gewoon op de fiets stappen
Alleen nodige investeringen zoals aankoop fietsnavigatie; de telefoonapplicaties die
ik gezien/getest heb vallen toch wat tegen bij gebruik onderweg; o.a. accuduur, weersbestendigheid etc
Kijken naar ‘reële’ uitdagingen.
Invloeden van buitenaf:
AOW- en pensioenleeftijd
terugval in ziektewet
of zelfs WW etc.
Kortingen en aanpassingen in regelgeving.
Willem

wibbel2
Forum-lid

wibbel2 23 dec 2013 19:25

Tja, dat is denk ik hetgeen alle mensen die met kanker geconfronteerd werden het meeste vrezen. Als het terugkeert. Ik heb 2 jan weer mujn zesmasndelijkse en hoewel er geen aanwijzingen zijn, is dat altijd een vreselijk spannend moment.

Ik wens je veel sterkte man. Probeer positief te blijven.

pluk
Forum-lid

pluk 23 dec 2013 20:29

Herkenbare vragen en zorgen, waar niemand een antwoord op heeft. Kijk in kleinere etappes en niet te ver vooruit.
Dan is het vaak iets beter te overzien en is niet meteen je emmertje vol met malende gedachtes.
Sterkte.

plasmocytoom
Forum-lid

plasmocytoom 18 apr 2014 18:29

Vanaf half december 2013 6 kuren gehad om de kankercellen te bestrijden. In het bloed is het niet of nauwelijks aantoonbaar. De artsen bevelen aansluitend nog een zware kuur te doen met stamceltransplantatie.
Hoe meer 'foutieve' plasmacellen gedood worden hoe beter het resultaat.
Ik ga daar dus maar in mee.
Intussen geniet ik wel van al het moois dat er zo nu en dan langskomt op het web in in het blad.
Na deze behandeling maar weer langzaam beginnen. Al zal het fietsen dan pas echt in 2015 weer echt actief beoefend worden.
Al de andere zaken probeer ik een beetje langs me heen te laten gaan.
Eerst maar eens het lichaam weer laten functioneren.
Willem

wibbel2
Forum-lid

wibbel2 18 apr 2014 19:40

Morgen weer 150km in de AGR toerversie. Ik zal aan je denken als ik met maximale hartslag naar adem snakkend op de Keutenberg op de pedalen sta.

Ik wens je veel, heel veel sterkte met de strijd. Ik hoop van harte dat het aanslaat en dat je langzaam, heel langzaam weer opkrabbelt om volgend jaar als je nat en koud, na lek te zijn gereden nog 50km moet terwijl je er eigenlijk doorheen zit denkt, vorig jaar......

Arthur

plasmocytoom
Forum-lid

plasmocytoom 05 aug 2014 21:34

Heb eind mei inmiddels een chemokuur gehad i.c.m. de autologe stamceltransplantatie ondergaan. Door problemen met een kuit ben ik pas op 8 juli op de racfiets gestapt. Tijdens het eerste rondje van een 30 km moest ik toch nog na 20 km een korte pauze inlassen met banaan en water. Vanaf die tijd twee keer in de week op de fiets om langzaam de afstand te vergroten.
Heb me ook opgegeven voor de fietstocht van de personeelsvereniging. De langste route zal ook de keutenberg zitten:
Het is nog de vraag of die niet te zwaar is. De eerste controle na transplantatie eind mei was goed.
Volgende week een controle van het bloed. Dan weten we meer.
De komende tijd maar gaan genieten en de tijd maar benutten.
vb leuke tripjes,
fietstochtjes,
een keer een andere fiets, carbon met compact cranckstel, proberen?
Willem

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 05 aug 2014 23:39

Diep respect voor jullie doorzettingsvermogen. Erg knap!

Plaats reactie