Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Gesponserde fietsshirts

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 okt 2006 11:18

Ieder z'n smaak natuurlijk Ted. Persoonlijk vind ik clubtenues over het algemeen foeilelijk  Zeker als er dan weer reclame op staat in de trand van "Slager Cor uit Raamsdonksveer" of "Ome Piet bedden uit Ermelo".
Dan liever gewoon neutrale kleding. Zwart broekje, effen blauw shirtje, daar rijd ik nu het meest mee. Lekker onopvallend.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 19 okt 2006 13:28

Quoten: Origineel geplaatst door Uskglass op 09 Juli 2006

Hoe komen toch al die tourfietsers aan al die gesponserde shirts?


nogmaals, de oorspronkelijke vraag ...
mijn antwoord : via mijn fietsclub  
(en zelf vind ik dat wij hele mooie tenue's hebben (met alleen een fietsenzaak als sponsor, dus dat valt nog mee)

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 19 okt 2006 15:38

Quoten: Origineel geplaatst door Ted038 op 18 Oktober 2006


lees hier heel veel postings over shirts van wielerteams en zelfs regenboog/bolltjestrui. Tuurlijk leuk dat iedereen daar een mening over heeft, maar het ging over gesponsorde fietskleding, terwijl deze shirts vaak extra duur zijn
Zelf rij ik bijna alles in ons clubtenue. Ben en blijf een hollander en die kleding is erg goedkoop en voldoende in kwaliteit (agu spul, shirt 22,5, korte bretels-broek 25 dacht ik). Wel denken sommigen dat we/ik allemaal nederlands kampioen zijn, aangezien onze rood/wit/blauwe shirts daar wel een beetje op lijken


Kijk, als AGU eens met wat flitsenders komt zoals bijv. de Rabokledij, waar ik zelf in fiets (persoonlijk vind ik het erg mooi), nou, dan wil ik me wel laten verleiden. De huidige 'standaard' collectie van AGU, vind ik ronduit saai, niet gedurfd. Zonde van mijn geld. Mensen die in zwarte kledij willen gaan fietsen, prima, maar dat is niet aan mij besteed. Ik hoef er niet mee naar mijn werk ofzo.
We hebben het natuurlijk wel over dezelfde kwaliteit kleding zoals rabo-kledij, CSC-kledij etc. Voor mij is het dan meer fankledij dan teamkledij (ben nergens lid van, heb er niet echt een relatie mee). Dat er dan mensen zijn die commentaar hebben, is denk ik typisch zo 'n calvinistische gedachte/kreet van 'doe maar gewoon want dan doe je al gek genoeg'. Een beetje kleding is al gauw gesponsord. Fietssport gaat nu eenmaal gepaard met veel reclame.
Perrysport is over het algemeen aan de dure kant, voordeel is dat je het wel zelf kunt passen. Perry heeft momenteel de NK-red koersbroek in de aanbieden van 68 voor 45 euro. Bijpassend koerstrui voor 35 euro, (nu helaas uitverkocht). Dat vind ik niet duur. Dan lees ik hier op het forum dat sommige mensen met een koerbroek van Assos van hou je vast 120 euro (of meer) rijden. En dan er mee vallen, hoge nota....
T'is maar wat je wil, maar voor 80 euro samen heb je niet iets fatsoenlijks, gelijkwaardigs (qua prijs/kwaliteit) uit de gewone collectie.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 okt 2006 17:00

Zo te lezen heb jij nog nooit een Assos broek aangehad?
Assos broeken zijn duur, maar als je er zelf ooit wel eens hebt aan gehad, weet je dat het prijsverschil gerechtvaardigd is.
Ik voel me overigens niet aangesproken hoor, ik heb zelf geen Assos. Ik heb er wel meerdere keren mee gereden. Het zijn fantastische broeken, verreweg het beste dat er is.
120 euro voor een Assos is overigens wel overdreven. Ik kan de Mile krijgen voor minder dan 100 euro.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 19 okt 2006 19:32

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 19 Oktober 2006


Zo te lezen heb jij nog nooit een Assos broek aangehad?




Precies, en zoveel (100 euro of meer) zal ik er ook nooit voor over hebben. Ik heb liever elk half jaar een nieuwe broek, dan een half jaar langer door  te karren met een broek die sleets begint te worden. Als je valt en je broek gaat kapot heb je gelijk een behoorlijke nota.
Als die Assos broeken zo geweldig zijn, waarom rijden prof. teams zoals rabobank, csc e.a. daar dan niet in?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 okt 2006 20:13

CSC en Rabobank zouden zelfs op broeken rijden die door mij gemaakt zijn, als ik daar genoeg geld voor betaal...... Assos doet nu eenmaal niet veel met sponsoring. Er zijn trouwens heel erg veel profs die tijdens trainingen slechts één merk broek dragen: Assos....

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 19 okt 2006 20:18

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 19 Oktober 2006


Er zijn trouwens heel erg veel profs die tijdens trainingen slechts één merk broek dragen: Assos....

tja, en de beste auto is bijvoorbeeld een ferrari, maar daar gaat ook niet iedereen in rijden, want dat is ook veel te duur en past dus niet in het prijs/kwaleiteitverhouding dat ik het er voor over heb (anderen wel, vooral profrenners kunnen dat betalen)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 okt 2006 20:26

Het gaat er meer om dat als je zoveel kilometers als een prof maakt, zulke spullen een duidelijke meerwaarde hebben.
Nogmaals: ik koop zelf ook geen Assos, aangezien ik het te duur vind. Maar het zijn wel de beste broeken op de markt!

papito
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 aug 2006 18:53

papito 20 okt 2006 03:26

Ik heb Assos broeken en geloof me je kan er zelfs mee op een steen fietsen.
Door prostaat klachten heb ik een SMP zadel die keihard is.
Met een andere broek (bv Briko) voelt het vervelend aan.
Zeker na zo'n 50km.
Met mijn Assos is het veel prettiger.
 
Ik bespaar liever op iets anders dan op een broek.
Voor mij is een broek het belangrijkste samen met de zadel.
"When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn\'t work that way so I stole &#111;ne and asked Him to forgive me."<br>
- Emo Philips

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 24 okt 2006 14:52

Er wordt veel gesproken over dat de profs niet met de zemen rijden zoals die zitten in de teamkleding die in de winkels wordt verkocht.  Er zouden diverse ploegen rondrijden met een ander merk zeem (Assos) erin dan het merk wat op de buitenkant vermeld staat.
Overigens Assos gaat Astana sponsoren!
 
PamScalpel

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 08 nov 2006 12:38

Wil je een goede broek met een echte zeem, probeer dan eens Extenondo. Hier rijdt Euskaltel bijvoorbeeld mee. Dit zijn heerlijke broeken om mee te rijden, qua prijs weet ik niet in welke klasse het hoort, broek zit rond de 80 euro.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 nov 2006 15:54

Astana op Assos en ook al op BMC met Campagnolo: er zijn slechtere ploegen om voor te rijden (bijvoorbeeld Rabobank)....

Plaats reactie