Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

welke carbon monocoque fiets?

ijsmuts
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2006 15:21

ijsmuts 18 jul 2006 14:19

Beste Anno,
Tis maar een mening, maar zou je niet eens goed bedenken wat je nu precies wil, volgens mij weet je dat nl. niet.  Elke post kom je met nieuwe frames, ik krijg de indruk dat je vooral niet teveel geld wil uitgeven.
 Als je niet teveel geld kwijt wil, en je rijdt wedstrijden, ben jij dan niet beter af met een alu frame? Als in een valpartij je frame kaduuk gaat, moet je hem natuurlijk wel kunnen vervangen. Bovendien levert een goedkoper carbon frame geen gewichtsverschil op tov een goed alu frame.
Stel eerst je budget vast, maak dan een overzichtje welke functionele eigenschappen het frame moet hebben (monococque om het monococque is natuurlijk subjectief en niet echt gefundeerd he), kijk dan welke frames in aanmerking komen, en ga dan af op het gevoel in je onderbuik. En sowieso de frames gaan bekijken in het echie.
Pin je ook niet te veel vast op het feit dat je het liefst je fiets op vakantie mee wil in augustus. Ik denk niet dat dat op dit moment een reeele verwachting is, en inmiddels heeft het wel nut om te wachten op afgeprijsde overjarige modellen.
IJsmuts gaat weer in de lurk-modus..... dus veel succes!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39608
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2006 21:30

Quoten: Origineel geplaatst door Höfte op 16 Juli 2006


Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 16 Juli 2006


Quote: Origineel geplaatst door Composite op 08 Juli 2006


De Canyon is voor jongens (en meiden ook hoor...) met licentie te koop voor 999 euro.

Waar haal je dat vandaan? Op de site kan ik het niet vinden.

Hier kun je dat vinden: Canyon F10 € 999,-

Strakke actie om je merk te promoten!
Less is bore

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 19 jul 2006 10:28

hallo ijsmuts,
ik wil graag een monocoque frame omdat die over het algemeen het stijfst zijn. Ook vind ik ze het mooiste van alle soorten frames. Ik wil ook graag een carbon frame omdat het comfortabeler is dan wel stijver zoals ik het heb gelezen/gehoord. Ik kom zo vaak met nieuwe voorstellen omdat er zo veel fietsen zijn en ik door de bomen het bos niet meer echt zie. Daarom hoopte ik dat hier iemand met een goed voorstel + argumenten zou komen en vraag ik naar frames zodat die eventueel afgekeurd kunnen worden. Ik zou het leuk vinden als ik mijn frame op vakantie mee kon nemen maar echt moeten is het zeker niet! Ik ga trouwens pas rond 7 augustus. Ik wil liefst een zo goed mogelijk frame voor zo min mogelijk geld, want ik heb niet zoveel geld (student). Daarom wil ik max zon 1300€ uitgeven.

ijsmuts
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2006 15:21

ijsmuts 19 jul 2006 12:24

Een carbonnen frame hoeft niet per se comfortabeler of stijver te zijn dan een aluminium frame. Mijn Kelvin (vind ik) is erg stijf, maar comfortabeler dan mijn vorige aluminiumfiets. Volgens mij heeft dat meer te maken met stuurpen en -bocht, zadel, zadelpen, wielen en hoeveel bar je in je banden pompt (ergens gelezen hier op het forum).
Aangezien je aangeeft dat je student bent, zou je toch moeten kijken of je bij een valpartij je frame kan vervangen. Volgens mij is dat niet onwaarschijnlijk. Zou wel een beetje zonde zijn als na een paar weken je nieuwe fiets in de poeier ligt en je kunt geen nieuw frame kopen... Isaac heeft wel een crashgarantie geloof ik, dan kun je als je frame echt kapot is een nieuwe voor de helft van de prijs krijgen. Misschien dat andere merken dat ook hebben.
Als je nou geen haast hebt, zou ik gewoon wachten tot de kelvin 2006 in de aanbieding gaat als je daar gewoon een goed gevoel bij hebt. Overspuiten lijkt me zo'n gedoe. De pascal is ook stijf genoeg overigens. Of toch even een licentie regelen, die canyon lijkt mij ook geen slechte deal, als je de fiets mooi vindt.
 

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 20 jul 2006 19:55

Ik laat mijn besluit of op de Kuota Kharma (lichtblauw) vallen of op de canyon. De kharma vind ik iets mooier maar is ook duurder. Welke raden jullie aan voor de kwaliteit? Misschien wordt het nog de Kelvin alleen die vind ik niet zo mooi en hij moet toch wel echt mooi zijn!

carbonfreaks
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34

carbonfreaks 03 aug 2006 18:47

Wellicht dat het topic al enigszins verleden tijd is maar toch....Smaken verschillen natuurlijk maar het frame kan wel degelijk erg mooi afgewerkt worden.

Ik rij er nu zelf een aantal weken op en het frame of eigenlijk de complete fiets is stijver, comfortabeler en een stuk lichter dan mijn vorige fietsen (B1 titanium en van Tuyl VT830).

ydnar
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 jul 2005 12:19

ydnar 03 aug 2006 19:17

ziet er gaaf uit die fiets!! Zijn de wielen ook van goede kwaliteit?

carbonfreaks
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34

carbonfreaks 04 aug 2006 21:59

't Zijn absoluut goede wielen en ik rij er zelf met veel plezier op. Maar goed, ik laat de beoordelingen liever aan andere over aangezien ik de spullen zelf verkoop. 't Plaatje is even om te laten zien dat een volledig opgebouwde fiets er natuurlijk compleet verschillend (tov de Flanders versie) uit kan zien bij gebruik van andere materialen en kleuren.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 05 aug 2006 01:59

nu nog een stuurlintje

carbonfreaks
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34

carbonfreaks 06 aug 2006 13:33

Ik had nog geen stuurlinten binnen op het moment dat ik de foto maakte. Deze zit uiteraard intussen wel op.....

av017
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 jul 2006 19:12

av017 06 aug 2006 15:22

carbon freaks, hoeveel kost da fietsje zoals het daar staat ?

carbonfreaks
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34

carbonfreaks 10 aug 2006 17:05

ngeveer 3750 euro..Levertijd bedraagd ongeveer 8 weken (frame) en hij kan helemaal custom opgebouwd worden.

Plaats reactie