Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 11 jul 2006 23:22

@auke:pfff.... nog steeds niet uit de keuze voor de wielset. Nou ja het zoekproces is natuurlijk ook erg leuk.
Met geen van de wielen die je opnoemt heb je een kat in de zak, vraag je af waar je ze voor wilt gebruiken. Ik heb je eerdere post's al gevolgd dus ik kan het een en ander wel invullen.
Ik weet dat je (bijna) geen wedstrijden rijdt en daardoor hebben draadbandjes wat mij betreft de voorkeur boven tubes.
Daarnaast denk ik dat je de wielen vooral inzet op het vlakke en is het gewicht van minder belang.
Ik zou hierdoor gaan voor een setje dat super aero is en zich al jaren h eeft bewezen en door veel dealer geleverd word "de mavic cosmic carbone" Alternatief zijn de Hed Jets. Deze sets zijn tevens aantrekkelijk (ok relatief) geprijst.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2776
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 jul 2006 23:24

Nou....
Alle waar naar zijn geld.
Mijn favoriete lijstje in
hoogprofiel voor tubes: Lightweight, Bora, Reynolds stratus dv, tune olympic (mits goed gespaakt), bontrage aelus (heeft wat nukken en is duur), corima aero, campagnolo shamal zwart (zwaar maar superwielen).
(alle complete wielen van Ritchey, Zipp, Momentum, Hed, Shado carbon, American classic en de Tempest carbon zou ik links laten liggen leveren stuk voor stuk meer ellende dan rijplezier op, dit geld ook voor alle draadwielen met full carbon velg)
in laagprofiel voor tubes: Campa hyperon, Campa neutron/nucleon dan een hele poos niets, corima winium, bontrager XXXlight (de laatste versie)
Voor draadwielen: Campa shamal, Mavic cosmic carbone, Eurus (oude versie), Nucleon, Neutron, meeste duurdere Easton wielen.
Zullen best nog meer goede / slechte wielen zijn maar met de bovengenoemde heb ik ervaring opgedaan. 
 

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 11 jul 2006 23:43

Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 11 Juli 2006


@auke:pfff.... nog steeds niet uit de keuze voor de wielset. Nou ja het zoekproces is natuurlijk ook erg leuk.
Met geen van de wielen die je opnoemt heb je een kat in de zak, vraag je af waar je ze voor wilt gebruiken. Ik heb je eerdere post's al gevolgd dus ik kan het een en ander wel invullen.
Ik weet dat je (bijna) geen wedstrijden rijdt en daardoor hebben draadbandjes wat mij betreft de voorkeur boven tubes.
Daarnaast denk ik dat je de wielen vooral inzet op het vlakke en is het gewicht van minder belang.
Ik zou hierdoor gaan voor een setje dat super aero is en zich al jaren h eeft bewezen en door veel dealer geleverd word "de mavic cosmic carbone" Alternatief zijn de Hed Jets. Deze sets zijn tevens aantrekkelijk (ok relatief) geprijst.


Hoi Hans,
Keuze is allang gemaakt hoor. Dat ik in herhaling val is omdat er altijd wel weer iets nieuws te lezen valt. Dus dank voor alle tips. Binnen twee weken hoop ik mijn F8 binnen te hebben, en daar komen de campa eurus 2005 onder; supperstrakke wielset, vandaar ook dat ik denk dat de bora's zelfs nog iets sneller zijn. Van gebruikers van zonda's hoor ik ook wel eens dat de g3 spaakwijze moeilijk te richten is bij een slag; bovendien schijnen ze ook wat gevoeliger te zijn voor verticale slagen op de plekken waar geen spaken lopen.
Anyways, de bora's en de lightweights zijn budgetair gezien nog niet haalbaar, maar optisch zijn ze beide prachtig, vandaar de plaatjes (blingtopic en dromen mag.........) In eerste instantie komt er een dicht wiel bij, maar zat me wel stiekem af te vragen of een directe overstap naar evt. een bora set even snel zou zijn als een dicht wiel + eurus voorwiel. Maar de Mavic Cosmic Carbone SL zou ook wel iets voor me zijn.
Sharkman, bedankt voor je tips.

trekmadone
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 okt 2005 03:00

trekmadone 11 jul 2006 23:47

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 Juli 2006


Nou....
Alle waar naar zijn geld.
Mijn favoriete lijstje in
hoogprofiel voor tubes: Lightweight, Bora, Reynolds stratus dv, tune olympic (mits goed gespaakt), bontrage aelus (heeft wat nukken en is duur), corima aero, campagnolo shamal zwart (zwaar maar superwielen).
(alle complete wielen van Ritchey, Zipp, Momentum, Hed, Shado carbon, American classic en de Tempest carbon zou ik links laten liggen leveren stuk voor stuk meer ellende dan rijplezier op, dit geld ook voor alle draadwielen met full carbon velg)
in laagprofiel voor tubes: Campa hyperon, Campa neutron/nucleon dan een hele poos niets, corima winium, bontrager XXXlight (de laatste versie)
Voor draadwielen: Campa shamal, Mavic cosmic carbone, Eurus (oude versie), Nucleon, Neutron, meeste duurdere Easton wielen.
Zullen best nog meer goede / slechte wielen zijn maar met de bovengenoemde heb ik ervaring opgedaan. 
 

Sharkman: Hier heb je een punt! Is niet vanzelfsprekend.
Trek Mad&#111;ne 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2776
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 jul 2006 23:50

dat deel probeer ik zo snel mogelijk te vergeten en alcohol helpt daarbij

trekmadone
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 okt 2005 03:00

trekmadone 11 jul 2006 23:53

Dat van die alcohol spreekt mij aan!
Ik wacht op de uitnodiging.
Greetz!
Trek Mad&#111;ne 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 12 jul 2006 00:17

@Ron, wat is daar voor wit puntje in het midden op je voornaaf te zien (rechts op de foto)? Of ligt dat aan het fototoestel?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 jul 2006 01:12

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 11 Juli 2006

Over aerodynamica gesproken welke set denk je dat sneller is; een dicht achterwiel + eurus voorwiel, of twee bora ultra's?


Ik reed vorig weekend een tijdrit met 2 Bora wielen. Echt snel setje hoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 12 jul 2006 01:13

@Sharkman: wat is het bezwaar van de nieuwe Eurus set tov de oude? Ik heb zelf de 2005 geleverd gekregen ipv de 2006. Dit is wel weer rechtgezet maar had ik beter aan gedaan om toch de 2005 te houden? Persoonlijk vind ik de looks van de 2006 wel beter. Viel me bijvoorbeeld wel op dat er totaal andere naven inzitten en geen velglint. Verder niet veel veranderingen gezien.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 12 jul 2006 01:20

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 11 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 11 Juli 2006

Over aerodynamica gesproken welke set denk je dat sneller is; een dicht achterwiel + eurus voorwiel, of twee bora ultra's?


Ik reed vorig weekend een tijdrit met 2 Bora wielen. Echt snel setje hoor.



Casran, ik zie geen dicht achterwiel in je Speedlite. Denk je dat de Bora's de concurrentie aan kunnen met een dicht achterwiel?
Persoonlijk vind ik de Cosmic Carbone vanwege de gele stickers niet zo mooi, echter qua budget (gezien voor E900,-) zijn het wel mooie wielen. Klopt het dat de 2007 versie van de Carbones deze drukte aan geel niet meer hebben?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 jul 2006 01:24

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 11 Juli 2006

Casran, ik zie geen dicht achterwiel in je Speedlite. Denk je dat de Bora's de concurrentie aan kunnen met een dicht achterwiel?


Speedlite?? Ah ja... je bedoelt Litespeed.
Nee, ik heb (nog) geen dicht achterwiel. En in de tijdrit dit weekend (in Hotton) zaten 2 steile klimmetjes (waar gewone wegfietsen eigenlijk in het voordeel waren), dus een lichter achterwiel was wel meegenomen. Bora achteraan is zeker een optie boven een vol wiel als er behoorlijk wat zijwind staat.Al aan Xentis gedacht trouwens? Met zo'n setje ga ik binnenkort aan de slag.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jul 2006 01:29

Het meeste aero voordeel haal je in je voorwiel, Hed H3 is het meest aero. Kort gevolgd door Zipp 808 en bijv Xentis. Maar een disc achter scheelt ook heel behoorlijk en het is natuurlijk geen gezicht om voor met een H3 te rijden en achter een Eurus.
Misschien is het een optie om aan amclassic 420 velg als voorwiel te nemen met een disc achter. Die velg moet je voor een euro of 75 wel kunnen krijgen, degelijk naafje erin voor een paar tientjes en 16 cx-ray spaken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie