Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

uit welke provincie kom jij?

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 12 jul 2006 01:20

Hoe moet je precies rijden voor die toeristenweg? Fietste zondag nl vanaf de Lemelerberg naar Hellendoorn-Nijverdal maar dat was via de doorgaande weg en niet zoveel aan...

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 12 jul 2006 13:29

Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 11 Juli 2006


Hoe moet je precies rijden voor die toeristenweg? Fietste zondag nl vanaf de Lemelerberg naar Hellendoorn-Nijverdal maar dat was via de doorgaande weg en niet zoveel aan...


De toeristenweg is de weg over de Holterberg.
Een andere route vanaf de Lemelerberg naar Nijverdal: Bij Lemele rechtsaf, richting Lemelerveld-Luttenberg. Na een wat minder mooi stukje bij Luttenberg op de driesprong linksaf omhoog. Net buiten Luttenberg rechtsaf de Luttenberg over. Na de Luttenberg linksaf naar Hellendoorn over de Hellendoornse Berg. Vanaf daar kun je naar het sanatorium (voor beademing?!) of rechtsaf naar Nijverdal om via de toeristenweg naar Holten te rijden. Bij Holten onderaangekomen rechtsaf en na een paar km. weer rechts (Motieweg) waar je met een heel pittig klimmetje van 10% weer terugkomt op de Holterberg.
 

luukleeftink
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2006 21:42

luukleeftink 12 jul 2006 13:41

Ik kom uit Overijssel, Nijverdal om precies te zijn.
Mijn favoriete rondje is over de toeristenweg, ik woon er namelijk heel dicht bij. Ik vind dat eigenlijk alles erin zit, een mooie afdaling van de diepe hel waarna je een lang recht stuk hebt voor je aan een lange klim begint. Ook is het altijd de moeite om onderaan rechtsaf te slaan, dan een eind doorfietsen en de Helhuizerweg in te slaan. En dan zie je na een paar tientallen meters de steile motieweg. Die fiets ik vaak een paar keer op en dan fiets ik weer terug en dat een paar keer.
Verder doe ik ook vaak klimmetjes:
Bij het Sanatorium(Elerberg) 
Lemelerberg
Holterberg vanaf nijverdal en Haarle
Hellendoorns berg richting Avonturenpark
Motieweg
Diepe hel
Andere lange klim in de toeristenweg, hoe heet die eigenlijk? Je krijgt die naardat je van de diepe hel bent afgedaald.
Ook fiets ik vaak van Nijverdal>Rijssen>Enter>Bornebroek>Borne>Oldenzaal>Enschede>Almelo>Wierden>Nijverdal
Hoeveel km. het is weet ik niet, maakt me ook niet uit.
Nou hier info waar ik weg kom en gelijk mijn favo fietsroutes.
luuk

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 12 jul 2006 23:56

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 11 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 08 Juli 2006


@ Bigga Rosa:
Nou, als ik de fietsen bekijk van onze forummers dan is mijn Pinaatje modaal hoor. Op 1 na het goedkoopste frame van Pina. Eerlijk gezegd ben ik ook niet waard om een duurder frame te hebben. Waarom eigenlijk? Ik stel als eis een gedegen frame en stevige wielen + betrouwbare groep. Gewicht is voor mij van weinig belang. Het rijdt pinabello en ik ben happy.


Niet lullen Marconi!! je heb gewoon een schitterende fiets , heb ik zelf gezien!!!! en Goedkoop is tegenwoordig zo,n fiets al helemaal niet, reken het maar eens om naar guldens, pleur je weer gelijk van je fiets af en wordt je weer heel droevig en verlang je net zoals de rest van nederland weer terug naar die vertrouwde gulden.
 
mss een beetje off topic maar wel leuk: kom een paar weken geleden langs m,n VW dealer rijden en rijdt ff naar hem toe en hij ziet mijn  Bike : hij zegt zo da,s een mooi karretje ik zeg jaja deze fiets is in verhouding veel duurder dan die VW jetta tdi van 34000euro ! hij zegt nee joh ! ik zeg wedden?
ik zeg mij bike kost wel ff 685 eurie,s per kilo! en weegt bijna 8 kg dus reken maar uit, hij de rekenmachine erbij gehaald wat denk je die vw kost nog geen 25 euro per kilo!! ik zeg hoeveel wil je erbij leggen om mijn fiets te kunnen kopen, ach ik wil best wel ruilen zei ik, gaat ie staan te lachen ik zeg deal!



Moet de prijs van Chanel nr 5 eens omrekenen per liter! Daarbij vergeleken rijdt een VWtje  met de huidige benzineprijs eigenlijk voor nop. Maar mijn Pinaatje rijdt lekker hoor. Volgende week ff naar Alpe Huez met mijn 2 boys.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jul 2006 12:37

Die 2 zonen zijn amateur coureurs. Ze doen er wel niet veel meer aan, maar daartegen rijden ? Ik laat ze lekker hun gang gaan en probeer wel de Col d ' Ornon op te komen. De Alpe Huez zal wel een berg te ver zijn vrees is. Maar er valt daar genoeg te fietsen . Tot over een week dan.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

eef_
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:51

eef_ 21 jul 2006 00:05

Ik woon in Antwerpen,  de Kempen!
Ik heb een vast toertje dat ik meestal op woensdag rijdt, het is zo'n 50 km lang en gaat langs Retie, Geel, Tielen, Lichtaart, Kasterlee, ..
<br>
<br>

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 21 jul 2006 15:58


Drie kiër roje!! LIMBURG!!!!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

luukie
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2007 18:25

luukie 14 mei 2007 15:46

Quote: Origineel geplaatst door zeeuwse trots op 01 Juli 2006
mijn lievelings rondjes zijn rondje walcheren 45km 1 uur en 10 minuten rondje veerse meer ik geloof 50 KM 1 uur en een kwartier!en rondje midden Zeeland 80 KM denk ik! binnen 2 uur!En zelf kom ik uit Middelburg

dan rij je begoorlijk door

ik woon op Noord Beveland(wissenkerke) rondje veerse meer is bij ons 60 km(maken hem iets groter) ben blij als ik dat in 2 uur haal

rondje peilerdam zeeland brug is ook erg leuk.

vrouwenpolder,domburg,oostkappelen, westkappelen. zoutelanden en weer terug

of in de zak

deze rondjes rij ik meestal


nelis
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 mar 2007 10:01

nelis 14 mei 2007 16:01

Noord Brabant, maar wij gaan meestal fietsen richten Mol of Geel. Maar kortom gaan we eigelijk altijd in  Belgie trainen.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 14 mei 2007 17:12

West- vlaanderen, regio Oostende - Gistel.    Meestal rij ik langs het kanaal tussen Sluis en Brugge, Oudenburg, Nieuwpoort langs de Ijzer richting Veurne of Ieper en soms verder naar Heuvelland (kemmelstreek).    Diksmuide is zowat mijn vast punt, vandaar beslis ik dan verder welke richting ik ga.   Heel toffe streek om te fietsen, heel rustig en fietsvriendelijk (als je de grotere wegen niet opgaat natuurlijk), plat maar winderig.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie