Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 06 Juni 2006
Ik ben benieuwd hoe ze mij dan bevallen in Zuid-Limburg! Misschien een nieuw snelheidsrecord?
Ik ben ook van plan om de Cosmics SL te kopen.
Zou je me je ervaringen willen vertellen in Zuid-Limburg?
Ervaringen Cosmic Carbone SL
http://www.owc-oldenzaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
OWC Oldenzaal Nieuweling
OWC Oldenzaal Nieuweling
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 09 Juni 2006
Heb mijn set vandaag binnen gekregen. Body is er vanaf gehaald en nu nog wachten op een Shimano body en de stickerset van Sharkman.. ik ben benieuwd.. Ze zien er in ieder geval errug strak uit en in combinatie met Bontrager XXX Lite binnenbanden en Conti GP4000 valt het gewicht me nog redelijk mee. Nu alleen nog Conti Supersonics bestellen voor de koers en dan doen ze naar alle waarschijnlijk qua gewicht niets onder voor mijn ksyriums met Bontrager SL binnenbanden en GP4000's
Waar haal je die XXX Lite binnenbanden van Bontrager?
Heb mijn set vandaag binnen gekregen. Body is er vanaf gehaald en nu nog wachten op een Shimano body en de stickerset van Sharkman.. ik ben benieuwd.. Ze zien er in ieder geval errug strak uit en in combinatie met Bontrager XXX Lite binnenbanden en Conti GP4000 valt het gewicht me nog redelijk mee. Nu alleen nog Conti Supersonics bestellen voor de koers en dan doen ze naar alle waarschijnlijk qua gewicht niets onder voor mijn ksyriums met Bontrager SL binnenbanden en GP4000's
Waar haal je die XXX Lite binnenbanden van Bontrager?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Die hebben ze bij Salden. Vragen ze 8 euro per stuk voor maar toen ik om een binnenband met een ventiel van 60 mm vroeg kreeg ik deze. Prijs, 4 euro. Ik heb hem maar meteen om nog 5 bandjes gevraagd. Heeft ie dus een fout gemaakt blijkbaar want de laatste keer had ik de plannen om er nog wat meer te kopen en zij Ralph dat die 8 euro waren en de Botrager SL's 4 euro waren. En tjaa.. die wegen 70 gram en dus nog erg licht.
Science of Performance!
Als de post snel is, en ik de body van Sharkman voor 12 uur binnen krijg, schroef ik hem erop en zal ik de Cosmics steken richting de Slingerberg en de Sneijdersberg. Die heb ik toevallig vorige week omhoog gereden met Ksyriums en zal dan het verschil wel even vermelden
Science of Performance!
Vandaag voor het eerst de Carbone's gestoken tijdens een koers. Liggen ongelofelijk lekker in de bocht en lopen voor mijn gevoel sneller als de oude carbone's.. maar goed.. dat zal wel tussen de oren zitten
Zodra ik er mee in zuid-limbrug ben geweest zal ik wat meer laten weten.
Zodra ik er mee in zuid-limbrug ben geweest zal ik wat meer laten weten.
Science of Performance!
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 14 Juni 2006
Vandaag voor het eerst de Carbone's gestoken tijdens een koers. Liggen ongelofelijk lekker in de bocht en lopen voor mijn gevoel sneller als de oude carbone's.. maar goed.. dat zal wel tussen de oren zitten Zodra ik er mee in zuid-limbrug ben geweest zal ik wat meer laten weten.
Al zit het maar tussen de oren, dan nog is het goed!
Als het goed is krijg ik ze ook deze of begin volgende week binnen. Maar aangezien ik ook een nieuwe fiets (zo goed als) in bestelling heb staan, wil ik ze pas steken als de fiets ook binnen is.
Moraalridder
Vandaag voor het eerst de Carbone's gestoken tijdens een koers. Liggen ongelofelijk lekker in de bocht en lopen voor mijn gevoel sneller als de oude carbone's.. maar goed.. dat zal wel tussen de oren zitten Zodra ik er mee in zuid-limbrug ben geweest zal ik wat meer laten weten.
Al zit het maar tussen de oren, dan nog is het goed!
Als het goed is krijg ik ze ook deze of begin volgende week binnen. Maar aangezien ik ook een nieuwe fiets (zo goed als) in bestelling heb staan, wil ik ze pas steken als de fiets ook binnen is.
Moraalridder
Foei!
Ik weeg zelf ongeveer 88 kg en rijdt nu een paar maanden met cosmic carbone SL wielen zonder een enkel probleem. Zit nog geen slagje in. Helemaal niets. Wat mij betreft perfecte wielen. Af en toe de platte spaken weer ietsje bijrichten zodat ze niet juist meer wind vangen dan ontwijken maar verder perfecte wielen. Heb overigens in testen van het duitse blad Tour gelezen dat de banden vele malen meer invloed hebben op het comfort dan de velgen. Alleen de echt platte velgen veren ietsje, maar uit testen bleek dat het verschil in vering tussen half hoge en hele hoge velgen ligt in de buurt van 0,5 milimeter tot helemaal niets. Echt knap als je dat voelt.
-
- Forum-lid
Nou, ze zijn binnen...
Nu nog even wachten tot de casette, de banden en de nieuwe fiets gearriveerd zijn en dan hoop ik er een hoop plezier aan te beleven.
Afgelopen zondag nog een renner gesproken over de SL's en die was er bijzonder enthousiast over. Wel zei hij enigszins rekening te houden met de soort verharding waarover er gekoers gaat worden. Op puur klinkerrondjes steekt hij toch liever andere wielen. Aan de andere kant: vorig jaar nog zag ik een renner de ronde van Santpoort (wat allemaal oncomfortabel liggende steentjes bevat) rijden op de SL 's ...... Nou ja, afwachten maar, maar ik zal mijn ervaringen t.z.t. wel op "papier" zetten.
Moraalridder
Nu nog even wachten tot de casette, de banden en de nieuwe fiets gearriveerd zijn en dan hoop ik er een hoop plezier aan te beleven.
Afgelopen zondag nog een renner gesproken over de SL's en die was er bijzonder enthousiast over. Wel zei hij enigszins rekening te houden met de soort verharding waarover er gekoers gaat worden. Op puur klinkerrondjes steekt hij toch liever andere wielen. Aan de andere kant: vorig jaar nog zag ik een renner de ronde van Santpoort (wat allemaal oncomfortabel liggende steentjes bevat) rijden op de SL 's ...... Nou ja, afwachten maar, maar ik zal mijn ervaringen t.z.t. wel op "papier" zetten.
Moraalridder
Foei!