Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Jouw ergste (wieler)nachtmerrie?

timo002
Forum-lid

timo002 26 jul 2006 11:15

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 26 Juli 2006

Timo "007" vooral blijven lezen, heb ik weer vrijbaan op de weg. Niemand die meer durft te fietsen haha! heb ik ook geen bel meer op de fiets nodig.

007... Licence to kill
Gelukkig hebben we in het mooie Twente alleen de hooidijk en de Holterberg... oh nee, dat is alweer Salland. Dat is maar goed ook, want de Holterberg komt ook niet iedereen levendig af... Dus Twente is gelukkig veilig!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 26 jul 2006 16:41

Klapband tijdens afdaling lijkt me eng.

Geparkeerd staan op de Galibier met een hongerklop door maagklachten is ook niet leuk
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

siral
Forum-lid

siral 26 jul 2006 23:14

De overstekende schapen op de Tourmalet niet meer kunnen ontwijken lijkt me ook bijzonder vervelend.
Misschien wel een zachte landing op zo'n schaap, maar toch.

plakker
Forum-lid

plakker 26 jul 2006 23:29

Voor velen een nachtmerrie :  Lance , die het onvermogen van de Discovery ploeg in de afgelopen tour niet kon aanzien en besluit, met L.L. als zijn 1e luitenant, voor zijn achtste Tour overwinning te gaan. En met succes......

erice3
Forum-lid

erice3 28 jul 2006 13:47

Quoten: Origineel geplaatst door plakker op 26 Juli 2006

Voor velen een nachtmerrie :  Lance , die het onvermogen van de Discovery ploeg in de afgelopen tour niet kon aanzien en besluit, met L.L. als zijn 1e luitenant, voor zijn achtste Tour overwinning te gaan. En met succes......

L.L.? de beroemde wielergrootheid Loyd Landis?
You can never be too Specialized

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 28 jul 2006 14:45

dit!!!

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 28 jul 2006 15:00

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 19 Juli 2006

Buiten de angsten en mogelijke doemscenario's in afdalingen met snelheden van 60km + heb ik altijd toch een beetje schrik voor de volgende zaken:
* als ik op een weg rijdt met geparkeerde auto's dat er toch iemand niet kijkt en die deur openzwaait terwijl ik aan kom gesjeest en vervolgens ik mezelf met fiets en al in de persoon en deur boor..... oud collega heeft het gehad met de snorfiets (en dus zonder helm)....die leek verdacht veel op Franck Ribery na die crash!
"meegemaakt, het regend erg hard zat bij mijn broertje in het wiel, sproei, ogen dicht, ogen open ...... BOEM ..... achter op een auto met fiets en over de euto heen geslingerd op de motorkap terecht gekomen ... lichmelijk niets maar de fiets was compleet verbogen en een klein deukje in de auto maar een nog grotere in mijn ego!
* Loslopende honden op fietspaden! Terwijl het baasje erbij loopt en niks doet.... Heb de afgelopen week dus al bijna twee keer een hond (een keer een poedel, andere keer een grote bruine labrador) onder mijn voorwiel gehad. Bij die labrador scheelde het niet veel....hoorde het baasje nog mompelen...'wat een malloot'....toen heb ik toch nog maar even wat niet al te fijne dingen teruggeschreeuwd....
ook meegemaakt een zwarte bovee stak over vol der in ... jank ... jank ... ik ook jank jank .... schouder open tot bijna op het bot knie helemaal in de gruselementen ..... fijn! Ik heb zelf ook een hond en ik houd van die beesten de mijne loopt nooit los bij een fietspad, maar sommige baasjes zijn minder ... het baasje stond bij me en vroeg doet het pijn ... wlenee joh vind ik heerlijk dat ik mijn eigen knieschiojf kan zien ..... de hond had gelukkig niets
* Andere topper, baasje loopt keurig aan de linkerkant van het fietspad, hondje aan de andere kant....aan de lijn.....schrok me de t***ng toen ik opeens die lijn zag! Ook dit baasje leek totaal niet te begrijpen wat er loos was....
die heb ik nog niet meegemaakt .... kan nog komen dus klopklop ..
Sowieso lijken wandelaars en andere fietsers weinig respect te hebben voor racefietsers omdat we toch met een iets hogere snelheid gebruik maken van de fietspaden en wegen. Terwijl ik altijd zo goed mogelijk anticipeer op naderend onheil (honden, wandelaars) en mijn eigen veiligheid belangrijker vind dan mijn gemiddelde snelheid.
Helemaal mee eens in de bossen bij Dorst is het echt erg wij fietseten keurig op het MTB pad maar de wnadelaars vonden het nodig nadat wij 2 keer keurig haddden gepasseerd (afremmen en stapvoets erlangs er waren kinderen bij) om gote takken net na bochtenn en een redelijk stijle afdaling te leggen gelukkig zagen wij het hun doen dus omgefiets en even verhaal gaan halen .... de rest ben ik niet trots op ... maar ik was echt wit heet kinderen of geen kinderen erbij die gasten hadden geen fatsoen ... 1 ding weet ik zeker als ik die gasten nog een keer tegen kom gaan ze echt ver uit de weg !!

* andere angst, meer nachtmerrie, trappen trappen en nog eens trappen en niet vooruit komen. Een leuke variant op de nachtmerrie waarin je wil wegrennen maar het lukt niet.....
inderdaad echt te erg, ik zweet al zo in bed met deze temparaturen maar bij deze nachtmerrie heb ik ineen keer een waterbed!!

Nog een nachtmerrie ... de cauberg op rijden en een man met kniderwagen komt langszij en vraagt hoe het gaat ... oh nee dat is geen nachtmerrie dat is een vriend van mij echt overkomen !

No I'm not big headed my head is just big

chevalier
Forum-lid

chevalier 30 jul 2006 19:24

Dit is geen nachtmerrie, maar werkelijkheid voor een wielrenner
  In het Limburgse dorpje Nijswiller is gisteren een 49-jarige man aangehouden wegens het spannen van een touw over een fietspad langs de Rijksweg. De Limburger en zijn vrouw ergeren zich al geruime tijd aan het gedrag van wielrenners op het pad.Een 23-jarige fietser uit Heerlen merkte het touw op stuurhoogte nog net op tijd op. Hij remde hard af en kwam daardoor wel ten val maar raakte niet gewond. Volgens de fietser schold de bewoner hem na zijn val de huid vol.De 49-jarige man verklaarde tegenover de politie dat het touw per ongeluk over het fietspad was terechtgekomen. Het zat vast aan een plant en was blijven hangen toen hij die naar zijn busje aan de overkant van het fietspad had gebracht. De man is met een proces-verbaal voor verkeershinderlijk gedrag heengezonden.

marky
Forum-lid

marky 31 jul 2006 01:14

Eén van mijn nachtmerries is onder andere dit (geworden):
http://frontpage.fok.nl/nieuws/66926

koelie joelie!

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 04 sep 2006 02:23

Quoten: Origineel geplaatst door zeeuwse trots op 01 Juli 2006

Eventje wat anders een judo maat van me die rijdt motor en die motor glijde weg en hij natuurlijk door de lucht maar hij kon z'n val breken en kwam er zonder lichaamelijk letsel vanaf!!
dus mischien een tip leer vallen!!

Hmmm. Leren vallen? Laat me niet lachen. Hoe zie jij dat voor je: je imiteren als een kat die uit het raam (het zadel) springt?
Mijn ergste nachtmerrie: Geen helm dragen als je pleurt, en dan hetzelfde overkomen wat bijv. Andrei Kivilev overkwam in Paris-Nice in 2003.

Plaats reactie