Racegroep SRAM
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4805
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Als het net zo compatible is als met de mtb groepen (wat ik wel verwacht) dan heeft shimano een grote concurent voor de cassettes bijgekregen. dacht dus ook wel dat dat goed werkt
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 27 Oktober 2006
Als het net zo compatible is als met de mtb groepen (wat ik wel verwacht) dan heeft shimano een grote concurent voor de cassettes bijgekregen. dacht dus ook wel dat dat goed werkt
Dat heb ik ook gelezen. Maar waarom geen of een minder grote concurrent van Campagnolo? Afgezien van dat, volgens moet zoiets de komende tijd nog blijken.
Als het net zo compatible is als met de mtb groepen (wat ik wel verwacht) dan heeft shimano een grote concurent voor de cassettes bijgekregen. dacht dus ook wel dat dat goed werkt
Dat heb ik ook gelezen. Maar waarom geen of een minder grote concurrent van Campagnolo? Afgezien van dat, volgens moet zoiets de komende tijd nog blijken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4805
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ik bedoel voor de cassettes van shimano. Op de mtb rijd ik al jaren met shimano schakel materiaal maar wel een cassette en ketting van SRAM, daar deze een betere prijs kwaliteits verhouding hebben.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
De Rival groep is nu leverbaar bij Goosens zag ik net voor 675,- euro.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik weet het, hij is in bestelling. Alleen de crank van 172,5 was nog een probleem en dan kan ik mijn projectje voltooien ericbellens.fotopic.net
Eric B
Eric B
Race:Specialized Tarmac Pro (07)-SRAM Rival-Mavic Ksyrium SSC SL<br>
HT:Specialized S-Works M5 (03)-Shimano XT/XTR-Mavic X-max<br>
Fully:Specialized Stumpjumper Pro (02)-Shimano XTR-Mavic X-max SL
HT:Specialized S-Works M5 (03)-Shimano XT/XTR-Mavic X-max<br>
Fully:Specialized Stumpjumper Pro (02)-Shimano XTR-Mavic X-max SL
De Rival groep staat getest in de Cycling+ van deze maand. Een korte samenvatting.
De scores:
Remmen 8 "Leightweight powerfull callipers"
Crankstel 8 "Competively priced with exellent chainrings"
Ketting 9 "Majors on low weight and convenience"
Voorderailleur 8 "Not sexy but relatively straightforward to set up"
Achter deraileur 10 "Light, good looking and easy to set up"
Shifters 8 "Superb ergonomics but try before you commit"
Cassette 6 "Smooth and fast but relatively expensive"
Eindoordeel: "The SRAM system is so different to Shimano and Campagnolo technology that it can fit comfortably alongside them. Those who are already familiar with Shimano will have to unlarn the degree of swing equired to acuate the lever - move it too far and you'll change two gears instead of one. While thel levers and the rear mech are going to prove expensive to replace, they are certainly tough looking and they should stand up to the usual punishment meted out in bunch race of cyclocross event.But there's no short cut to long-term testing; we'll have to report back to you on durability after we've had a few more weeks and months aboards the SRAM system. Given the cost we feel that riders to are attracted the SRAM groupset should consider geting it as a part of a complete bike purchase, where it makes far more economic sense"
Elders in het blad staat ook nog een complete montage instructie van de Rival groep.
Op verzoek kan ik wel het e.e.a. inscannen.
De scores:
Remmen 8 "Leightweight powerfull callipers"
Crankstel 8 "Competively priced with exellent chainrings"
Ketting 9 "Majors on low weight and convenience"
Voorderailleur 8 "Not sexy but relatively straightforward to set up"
Achter deraileur 10 "Light, good looking and easy to set up"
Shifters 8 "Superb ergonomics but try before you commit"
Cassette 6 "Smooth and fast but relatively expensive"
Eindoordeel: "The SRAM system is so different to Shimano and Campagnolo technology that it can fit comfortably alongside them. Those who are already familiar with Shimano will have to unlarn the degree of swing equired to acuate the lever - move it too far and you'll change two gears instead of one. While thel levers and the rear mech are going to prove expensive to replace, they are certainly tough looking and they should stand up to the usual punishment meted out in bunch race of cyclocross event.But there's no short cut to long-term testing; we'll have to report back to you on durability after we've had a few more weeks and months aboards the SRAM system. Given the cost we feel that riders to are attracted the SRAM groupset should consider geting it as a part of a complete bike purchase, where it makes far more economic sense"
Elders in het blad staat ook nog een complete montage instructie van de Rival groep.
Op verzoek kan ik wel het e.e.a. inscannen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Ah, thanks havana, leuk stukje. Er zijn wel wat over-typefoutjes ingeslopen denk ik alleen...
Kan wel kloppen want ik ben zo brak als een tientje Lag er om half 5 in vanmorgen ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 25 November 2006
De Rival groep staat getest in de Cycling+ van deze maand. Een korte samenvatting.
De scores:
Remmen 8 "Leightweight powerfull callipers"
Crankstel 8 "Competively priced with exellent chainrings"
Ketting 9 "Majors on low weight and convenience"
Voorderailleur 8 "Not sexy but relatively straightforward to set up"
Achter deraileur 10 "Light, good looking and easy to set up"
Shifters 8 "Superb ergonomics but try before you commit"
Cassette 6 "Smooth and fast but relatively expensive"
Eindoordeel: "The SRAM system is so different to Shimano and Campagnolo technology that it can fit comfortably alongside them. Those who are already familiar with Shimano will have to unlarn the degree of swing equired to acuate the lever - move it too far and you'll change two gears instead of one. While thel levers and the rear mech are going to prove expensive to replace, they are certainly tough looking and they should stand up to the usual punishment meted out in bunch race of cyclocross event.But there's no short cut to long-term testing; we'll have to report back to you on durability after we've had a few more weeks and months aboards the SRAM system. Given the cost we feel that riders to are attracted the SRAM groupset should consider geting it as a part of a complete bike purchase, where it makes far more economic sense"
Elders in het blad staat ook nog een complete montage instructie van de Rival groep.
Op verzoek kan ik wel het e.e.a. inscannen.
Leuk verhaal, maar hoe is het gesteld met de conditie van de groep qua speling en slijtage na een jaar intensief gebruik??
Precies dat weet nog niemand!
De Rival groep staat getest in de Cycling+ van deze maand. Een korte samenvatting.
De scores:
Remmen 8 "Leightweight powerfull callipers"
Crankstel 8 "Competively priced with exellent chainrings"
Ketting 9 "Majors on low weight and convenience"
Voorderailleur 8 "Not sexy but relatively straightforward to set up"
Achter deraileur 10 "Light, good looking and easy to set up"
Shifters 8 "Superb ergonomics but try before you commit"
Cassette 6 "Smooth and fast but relatively expensive"
Eindoordeel: "The SRAM system is so different to Shimano and Campagnolo technology that it can fit comfortably alongside them. Those who are already familiar with Shimano will have to unlarn the degree of swing equired to acuate the lever - move it too far and you'll change two gears instead of one. While thel levers and the rear mech are going to prove expensive to replace, they are certainly tough looking and they should stand up to the usual punishment meted out in bunch race of cyclocross event.But there's no short cut to long-term testing; we'll have to report back to you on durability after we've had a few more weeks and months aboards the SRAM system. Given the cost we feel that riders to are attracted the SRAM groupset should consider geting it as a part of a complete bike purchase, where it makes far more economic sense"
Elders in het blad staat ook nog een complete montage instructie van de Rival groep.
Op verzoek kan ik wel het e.e.a. inscannen.
Leuk verhaal, maar hoe is het gesteld met de conditie van de groep qua speling en slijtage na een jaar intensief gebruik??
Precies dat weet nog niemand!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 25 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 25 November 2006
De Rival groep staat getest in de Cycling+ van deze maand. Een korte samenvatting.
De scores:
Remmen 8 "Leightweight powerfull callipers"
Crankstel 8 "Competively priced with exellent chainrings"
Ketting 9 "Majors on low weight and convenience"
Voorderailleur 8 "Not sexy but relatively straightforward to set up"
Achter deraileur 10 "Light, good looking and easy to set up"
Shifters 8 "Superb ergonomics but try before you commit"
Cassette 6 "Smooth and fast but relatively expensive"
Eindoordeel: "The SRAM system is so different to Shimano and Campagnolo technology that it can fit comfortably alongside them. Those who are already familiar with Shimano will have to unlarn the degree of swing equired to acuate the lever - move it too far and you'll change two gears instead of one. While thel levers and the rear mech are going to prove expensive to replace, they are certainly tough looking and they should stand up to the usual punishment meted out in bunch race of cyclocross event.But there's no short cut to long-term testing; we'll have to report back to you on durability after we've had a few more weeks and months aboards the SRAM system. Given the cost we feel that riders to are attracted the SRAM groupset should consider geting it as a part of a complete bike purchase, where it makes far more economic sense"
Elders in het blad staat ook nog een complete montage instructie van de Rival groep.
Op verzoek kan ik wel het e.e.a. inscannen.
Leuk verhaal, maar hoe is het gesteld met de conditie van de groep qua speling en slijtage na een jaar intensief gebruik??
Precies dat weet nog niemand!
Het is toch door een aantal prof ploegen getest afgelopen jaar ?
Hoe wij het vinden slijten, dat is de grote vraag natuurlijk..Volgende week krijg is de Force shifters en a .der binnen, paar klein dingen nog en ik kan een proefritje maken...... in de regen Ben erg benieuwd hoe het me bevalt.
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 25 November 2006
De Rival groep staat getest in de Cycling+ van deze maand. Een korte samenvatting.
De scores:
Remmen 8 "Leightweight powerfull callipers"
Crankstel 8 "Competively priced with exellent chainrings"
Ketting 9 "Majors on low weight and convenience"
Voorderailleur 8 "Not sexy but relatively straightforward to set up"
Achter deraileur 10 "Light, good looking and easy to set up"
Shifters 8 "Superb ergonomics but try before you commit"
Cassette 6 "Smooth and fast but relatively expensive"
Eindoordeel: "The SRAM system is so different to Shimano and Campagnolo technology that it can fit comfortably alongside them. Those who are already familiar with Shimano will have to unlarn the degree of swing equired to acuate the lever - move it too far and you'll change two gears instead of one. While thel levers and the rear mech are going to prove expensive to replace, they are certainly tough looking and they should stand up to the usual punishment meted out in bunch race of cyclocross event.But there's no short cut to long-term testing; we'll have to report back to you on durability after we've had a few more weeks and months aboards the SRAM system. Given the cost we feel that riders to are attracted the SRAM groupset should consider geting it as a part of a complete bike purchase, where it makes far more economic sense"
Elders in het blad staat ook nog een complete montage instructie van de Rival groep.
Op verzoek kan ik wel het e.e.a. inscannen.
Leuk verhaal, maar hoe is het gesteld met de conditie van de groep qua speling en slijtage na een jaar intensief gebruik??
Precies dat weet nog niemand!
Het is toch door een aantal prof ploegen getest afgelopen jaar ?
Hoe wij het vinden slijten, dat is de grote vraag natuurlijk..Volgende week krijg is de Force shifters en a .der binnen, paar klein dingen nog en ik kan een proefritje maken...... in de regen Ben erg benieuwd hoe het me bevalt.
De postbode bracht me net een 2e hands scanner, en om te testen heb ik even de montage-instructie uit de laatste Cycling+ ingescand voor de liefhebbers.
* pagina 1 *
* pagina 2 *
* pagina 1 *
* pagina 2 *
gisteren een lekker stukje gefietst en met volle tevredenheid met de force delen geschakelt.
Ik moet zeggen dat het snel went. Het grote verschil t.o.v. de anderen is dat als je lichter wil schakelen, je eerst een klik hoor van het zwaarder schakelen.Normaal ben je gewend dat als je een klik hoort, er geschakeld wordt. Nu dus niet altijd.
Je kan heel snel zwaarder schakelen, sneller dan shimano en campa, wel per 1 tandje per keer.Voor je gevoel lijkt het dus in het begin of het lichter schakelen langer duurt. Omdat je eerst die klik hoort en dan pas gaat schakelen. Na een paar keer rijden kan ik zeggen dat het qua snelheid niet uitmaakt. En erg soepel gaat. ik heb wel het idee dat ik met een force voorder. Beter schakel op het voorblad. Dat weet ik met een weekje.
Kortom, zeer geslaagd. Het remmem voelt ook erg goed en zeker, mede door de mavic remmen en blokjes..
tot zo ver het update-tje.
Ik moet zeggen dat het snel went. Het grote verschil t.o.v. de anderen is dat als je lichter wil schakelen, je eerst een klik hoor van het zwaarder schakelen.Normaal ben je gewend dat als je een klik hoort, er geschakeld wordt. Nu dus niet altijd.
Je kan heel snel zwaarder schakelen, sneller dan shimano en campa, wel per 1 tandje per keer.Voor je gevoel lijkt het dus in het begin of het lichter schakelen langer duurt. Omdat je eerst die klik hoort en dan pas gaat schakelen. Na een paar keer rijden kan ik zeggen dat het qua snelheid niet uitmaakt. En erg soepel gaat. ik heb wel het idee dat ik met een force voorder. Beter schakel op het voorblad. Dat weet ik met een weekje.
Kortom, zeer geslaagd. Het remmem voelt ook erg goed en zeker, mede door de mavic remmen en blokjes..
tot zo ver het update-tje.