Alles over vakanties op én met de fiets

11-stedentocht Friesland, wie doet mee ?

sietse
Forum-lid

sietse 04 jun 2006 13:24

Quoten: Origineel geplaatst door Knots op 04 Juni 2006

Wij starten rond 05:30 in groep 5, maar wij hebben dan ook het geluk dat we bij familie kunnen overnachten en die wonen in Bolsward, 500m bij de start vandaan.

kijk dat is handig veel suc6 morgen
jan janssen bikes 4 ever

divk
Forum-lid

divk 06 jun 2006 15:09

Nou het was leuk. Ik heb er 1 uur korter over gedaan als verwacht.
Alleen de tegenwind van Sloten naar Stavoren op de dijk veel behoorlijk tegen. Voor de rest wast het vooral gezellig met overal die muziek.
Alleen jammer dat we 1 keer in een behoorlijke file hebben moesten lopen bij een ophaalbrug. Daar is de brug 2 keer omhoog gegaan zonder dat alle fietsers er over waren en daar moesten we ook nog een keer stempelen.Maar waarschijnlijk ben ik volgend jaar weer van de partij  

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 06 jun 2006 15:51

Leuk tochtje was het, alleen jammer van de bewolking. Beetje zon had geen kwaad gekund! Desondanks wel m'n neus verbrand!
Wind van Sloten naar Stavoren was wel leuk op de dijk, ben eens flink op kop gaan jagen en haalde groep na groep in. Moest me helaas beetje inhouden omdat m'n maat niet meer zoveel puf had, laatste stuk was best wel een martelgang voor hem. Ben om 7:00 gestart (was weer eens te laat) en om 17:15 gefinished. Opzich redelijke tijd zo!
Heb ook nog valpartij gezien waarbij een meisje op 't asfalt lag met een ambulance en politie dr omheen. Iemand daar nog wat van mee gekregen?

sietse
Forum-lid

sietse 06 jun 2006 19:02

@alp d'huez 53:15 dat meisje is afgevoerd naar het ziekenhuis heb ik gehoord
maar het was weer een mooie tocht wij hebben er 9uur over gedaan en daar zijn we ook nog wel trots op met ons achten en net voor bolswad ook nog even zien wie het sterkste was om te zien wie het eerst binnen was (ik dus)  en heb ik ook nog 50km in de windt gefietst in de rest in mijn wiel want er stond best wel wat wind volgend jaar weer echt wel
jan janssen bikes 4 ever

colnagog
Forum-lid

colnagog 06 jun 2006 19:36

Wij zijn van start gegaan rond 7.30. Hebben lekker door kunnen fietsen. Maar ook voor de brug moeten wachten en een stuk moeten lopen. Op smalle fietspaden best af en toe in de rem moeten gaan. Maar dat hoort er bij. Op de dijk tegen de wind in even behoorlijk af moeten zien. Maatje vond het nodig om even door de dertig te gaan trappen! Lekker sfeertje en leuk terras in IJlst. Al met al gemiddelde van 24,8 gereden en dat viel niet tegen. Volgend jaar zeker weer van de partij!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

ekki
Forum-lid

ekki 06 jun 2006 21:58

Het was een lekkere tocht. Gestart om 06.25 (10 minuten na mijn officiele starttijd !!). Aankomst om 15.10 in Bolsward na een verplichte pauze van 1 uur in Stavoren. Opvallend was dat er bij de overige tijdcontroles "gewoon" gestempeld werd ondanks dat ik te vroeg was.
Tot Leeuwarden was het een grote inhaalrace om de diverse groepen in te halen. Daarna relatief rustig op de wegen/fietspaden.
Het stuk naar Stavoren was inderdaad een beetje winderig. De groep kwam weer samen in Stavoren waar voor de zoveelste x een brug openstond !
Groeten,
Eric

onlycampa
Forum-lid

onlycampa 06 jun 2006 22:35

Even een andere vraag: Tijdens de tocht werden wij voorbij gereden door twee of drie zwarte carbonfietsen voorzien van gouden letters en kabels. Het was een mij onbekend merk en tja................ kan nu niet op de naam komen. Wie weet welk merk????????
Alleen maar Campa en niets anders!

Plaats reactie