Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

90kg / E400,- / strak en snel

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 11 apr 2006 16:36

Doe dan maar Eurus

zie verder mijn eerdere commentaar

zorankalaba
Forum-lid

zorankalaba 11 apr 2006 16:53

I don't know where to start regarding advise. How to loose weight quickly and keep your form or advise regarding a light wheelset for about 400 E.
The strongest and lightest  wheelset  in the range of 400 E is an American Classic 350 wheelset with 32 spokes in the rear wheel and 28 spokes in the front wheel. The max. weight Am.Classic advises is 92 kg. The wheels are built with CX Ray Sapim black spokes. So if we take in concern that time trial (tijdrit) is on a flat route and your position is quite steady, you could take a risk and go for a 28 hole rear wheel and a 24 hole front wheel. If not, 32 and 28 is the best.
quote; " Zouden ze het houden over een hobbelige klinkerweg a 40km/h met iemand van 90kg en een 10kg zware fiets".
I doubt it...
ne can order the rims separately by the way...
The other set (like 100 gr heavier); Am. Classic 420
The rims are stronger on this set. In some of my earlier messages I spoke about Am. Classic and Ritchey WCS hubs. I mentioned that their weak spot are their ind. lagers. But when you equip them with Enduro (MAx) lagers, they perform almost as good as DT 240S. So for tijdritten there shouldn't be any problems, if you keep a nice position on your bike and if the route is quite flat.
And don't shake your bike from the one side to the other in the beginning of the TT, on the moment when you have to go out of saddle and pick up the speed. So you must work on your style and technique as well.
Where do you find Campa Eurus 2005 for 500 E?
http://www.bikexperto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

auke
Forum-lid

auke 11 apr 2006 17:41

Quoten: Origineel geplaatst door Zoran Kalaba op 11 April 2006

I don't know where to start regarding advise. How to loose weight quickly and keep your form or advise regarding a light wheelset for about 400 E.
The strongest and lightest  wheelset  in the range of 400 E is an American Classic 350 wheelset with 32 spokes in the rear wheel and 28 spokes in the front wheel. The max. weight Am.Classic advises is 92 kg. The wheels are built with CX Ray Sapim black spokes. So if we take in concern that time trial (tijdrit) is on a flat route and your position is quite steady, you could take a risk and go for a 28 hole rear wheel and a 24 hole front wheel. If not, 32 and 28 is the best.
quote; " Zouden ze het houden over een hobbelige klinkerweg a 40km/h met iemand van 90kg en een 10kg zware fiets".
I doubt it...
ne can order the rims separately by the way...
The other set (like 100 gr heavier); Am. Classic 420
The rims are stronger on this set. In some of my earlier messages I spoke about Am. Classic and Ritchey WCS hubs. I mentioned that their weak spot are their ind. lagers. But when you equip them with Enduro (MAx) lagers, they perform almost as good as DT 240S. So for tijdritten there shouldn't be any problems, if you keep a nice position on your bike and if the route is quite flat.
And don't shake your bike from the one side to the other in the beginning of the TT, on the moment when you have to go out of saddle and pick up the speed. So you must work on your style and technique as well.
Where do you find Campa Eurus 2005 for 500 E?

Both, and I need to loose weight (stop eating peanuts and snickers) and I want a durable strong and fast and pretty looking set of wheels.
I have seen the Eurus somewhere in Germany for E485,- (is it compatible with shimano 9-speed). What I read about the Eurus is that it is the ultimate clincher wheelset; but what do you think Zoran. Can you make a better handmade wheel then the Eurus for comparable price.....
Right now I am leaning towards the Eurus, only good stories about them, even from heavyweight persons..... I already liked the Zondas, so the Eurus would be even better.....

auke
Forum-lid

auke 11 apr 2006 19:39

Na een winter peinzen (want ik noem dit weer nog steeds geen lente) is het geworden:
Campagnolo Eurus, inclusief Shimano freewheel en Ultegra 11-23 cassette (want compactcrank voor 50/34) en verzendkosten voor E530,-
Uiteraard weer meer dan ik zou uitgeven. En nu maar hopen dat het inderdaad de superallroundwielen zijn zoals iedereen beweerd, en dat ze mijn logge lichaam kunnen houden. Zo niet, dan zwaait er wat op dit fietsforum!
Oja! Bedankt voor al jullie reacties!

auke
Forum-lid

auke 19 apr 2006 15:31

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 11 April 2006

Na een winter peinzen (want ik noem dit weer nog steeds geen lente) is het geworden:
Campagnolo Eurus, inclusief Shimano freewheel en Ultegra 11-23 cassette (want compactcrank voor 50/34) en verzendkosten voor E530,-
Uiteraard weer meer dan ik zou uitgeven. En nu maar hopen dat het inderdaad de superallroundwielen zijn zoals iedereen beweerd, en dat ze mijn logge lichaam kunnen houden. Zo niet, dan zwaait er wat op dit fietsforum!

Pakketje van Bike-Palast is net binnen; fonkelnieuwe Eurus 2005, inclusief velglint, Ultegra 11-23 9speed, snelspanners en wielzakken. Probeer nu mijn bandjes, Michelin Pro Light eromheen te wurmen. Vrijdag tijdrit; 14km, streven boven de 40gemiddeld. Als ik het freewheeletje hoor ratelen heb ik nu al zin om 18:15 te fietsen..... Nu maar hopen dat ze de 92kg+10kg houden en een beetje recht blijven, want zoveel spaakjes zitten er ook niet in die wieletjes..... Maar daarom zijn ze ook alleen maar voor wedstrijden bedoeld. Voor de trainingen rag ik de WHR550's wel af tot ze op zijn om dan voor een paar tientjes weer nieuwen te kopen.....

auke
Forum-lid

auke 19 apr 2006 23:38

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 19 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 11 April 2006

Pakketje van Bike-Palast is net binnen; fonkelnieuwe Eurus 2005, inclusief velglint, Ultegra 11-23 9speed, snelspanners en wielzakken. Probeer nu mijn bandjes, Michelin Pro Light eromheen te wurmen. Vrijdag tijdrit; 14km, streven boven de 40gemiddeld. Als ik het freewheeletje hoor ratelen heb ik nu al zin om 18:15 te fietsen..... Nu maar hopen dat ze de 92kg+10kg houden en een beetje recht blijven, want zoveel spaakjes zitten er ook niet in die wieletjes..... Maar daarom zijn ze ook alleen maar voor wedstrijden bedoeld. Voor de trainingen rag ik de WHR550's wel af tot ze op zijn om dan voor een paar tientjes weer nieuwen te kopen.....

Het zal wel een combinatie zijn van verbeelding, fascinatie en ethousiasme over mijn eerste Campa-wielset, maar ik kan alleen maar zeggen dat ik nu voor mijn gevoel een stuk sneller fiets. De Michelin Pro Light draait als een tierelier en de eurus wielen fietsen superstrak. Tegenwind voel ik niet eens meer nu eindelijk eens elke slag raak is. Ben zelf geen licentiehouder, maar fietste vanavond menig licentiehouder naar huis. Vrijdag tijdrit; 41km/h gemiddeld is nu mijn doel, en anders gaan de eurusjes op e-bay. ;-)

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 20 apr 2006 00:42

Heh, nou, succes dan vrijdag. Maar mooi dat je er zo enthousiast over bent, zijn ook superwieltjes. Sterk, stijf, redelijk licht en redelijk aero. Maar een paar keer mee gefietst maar ze waren wel de strakste hoepeltjes waar ik ooit op gefietst heb.

auke
Forum-lid

auke 22 apr 2006 23:01

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 19 April 2006

Heh, nou, succes dan vrijdag. Maar mooi dat je er zo enthousiast over bent, zijn ook superwieltjes. Sterk, stijf, redelijk licht en redelijk aero. Maar een paar keer mee gefietst maar ze waren wel de strakste hoepeltjes waar ik ooit op gefietst heb.

Nou ik heb mijn snelste individuele tijdrit ooit gefietst (14,4km / 41,89 gemiddeld), dankzij de Eurus 2005, Michelin Pro Light, skinpak en druppelhelm. Nu nog 7kg afvallen en wellicht gaan we dan nog sneller. De Eurusjes gaan dus niet naar E-bay, maar zullen worden ingelijst als het volgende wielsetje komt......
gr
AB

xlr8r
Forum-lid

xlr8r 24 apr 2006 23:35

IS dat een goedgekeurde TT helm of nog zo'n oude lege fairing?
pas op! paaltje!

auke
Forum-lid

auke 25 apr 2006 03:47

Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 24 April 2006

IS dat een goedgekeurde TT helm of nog zo'n oude lege fairing?

haha, voor niet-licentiehouders mag het nog........ maar als je valt kun je net zo goed een hoedje van papier op hebben.......

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 25 apr 2006 04:24

Mooi resultaat Auke. Het lijkt wel of er nog wat aan je TT houding te sleutelen valt of niet?

auke
Forum-lid

auke 25 apr 2006 04:42

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 25 April 2006

Mooi resultaat Auke. Het lijkt wel of er nog wat aan je TT houding te sleutelen valt of niet?

Zoals buikje eraf en duim niet te ver omhoog als er een fotograaf in de berm staat?
Wellicht nog iets dieper zitten door het stuur te verlagen. Aan de andere kant als je ziet op wat voor tijdritfietsjes sommige (wel of niet-licentiehouders) wielrenners rijden dan valt mijn tijd nog lang niet tegen.  Nu mijn trainingen afstemmen op 3 & 9 juni voor respectievelijk 11 en 20km. Elke dag minimaal 15minuten intensieve tempo's en bewust en gezond eten (en zeker geen frustraties wegeten, omdat ik geen dichte wielen heb).

Plaats reactie