Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006
Hier begrijpt iedereen, dat je hier natuurlijk niet op hoeft te reageren. Een opleiding vergelijken met wielrennen (weet je wel wat de kans is om profrenner te worden?, en om na een studie een beroep te vinden?). En dan nog, een opleiding is nodig voor het beroep, dure wielen niet om prof te worden he. Maar verder wordt ik soms helemaal schijtziek van kindertjes in cat. 6 of 7 die op lightweights rijden. Dat mag je ook best weten
Euhm... waarom zou sport niet vergelijkbaar kunnen zijn met een opleiding? Ouders van een jeugdvriend van me hebben veel tijd, moeite en geld geïnvesteerd in die vriend die veel voetbaltrainingen afwerkte: momenteel is hij beroepsvoetballer in de Nederlandse competitie, met een salaris dat ik wrslk nooit zal hebben (hoeft ook niet). Bij een andere vriend zie ik z'n vader veel investeren in het wielrennen van z'n zoon (vader is ook wel wat materiaalfreak), hij is bij de besten van België, en ik zie de kans behoorlijk groot dat hij binnen enkele jaren prof is.
Ik weet niet wat cat.6 of 7 is, maar "kindjes op LWs" zullen nu ook wel niet druk gezaaid liggen. En weet je dan waar die LWs vandaan komen? Hier in het dorp is een jonge wielrenner die goed kan tijdrijden, maar niet zo goed bemiddeld is; ik heb hem beloofd dat hij het Belgisch kampioenschap (en het WK als ie dat haalt) met mijn tijdritfiets én LWs mag rijden! Fijne en kortzichtige kerel ben jij als jij hem dan staat te beoordelen als "verwende knul".
Ik kots eigenlijk van mensen die denken te moeten oordelen over anderen zonder over de minste info te beschikken om dat te doen. Waarschijnlijk zullen er mensen zijn die denken dat ik thuis wel heel veel krijg (ik heb als student immers geen inkomen), als ze mijn fietsencollectie zien; welnu, ik voel me niet geroepen om mij tegenover die mensen te verantwoorden en uit te leggen waar dat vandaan komt (was ik Kuiper geweest, had ik misschien wel niet gezegd dat ik er zo hard voor gewerkt heb: dat gaat niemand aan!). Wat ben jij toch bemoeiziek!
Maar zeg eens, wat maakt jou zo uitermate geschikt om over anderen te oordelen?
Ik ben niet uitermate geschikt om erover te oordelen, maar als ik elke week wedstrijden rijd, en dan zie ik toch vaak kinderen op hoge carbon wielen rijden en niet alleen die week, en die lenen ze echt niet voor altijd
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)