Ervaringen Shimano Flightdeck
Is al een draadje over.
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... sp?ForumID
=21&TopicID=8454&SearchPagePosition=1&search=flightdeck&
searchMode=allwords&searchIn=Topic&forum=0&searchSort=date
DESC&ReturnPage=Search
Of zoekfunctie en dan "Flightdeck"
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... sp?ForumID
=21&TopicID=8454&SearchPagePosition=1&search=flightdeck&
searchMode=allwords&searchIn=Topic&forum=0&searchSort=date
DESC&ReturnPage=Search
Of zoekfunctie en dan "Flightdeck"
Ah ok ik heb 'm gevonden (De zoekfunctie stond op zoeken in "onderdelen" en niet op "alle forums, dus vandaar)
Ik denk idd ook dat dat het probleem is, maar weet jij dan toevallig wat ik aan die schroefjes kan doen? Ze lijken dus op een of andere manier wel dol, omdat ik ze niet vaster of losser gaan, maar ik ze wel kan ronddraaien. Dit was ook al zo bij de montage
Ik denk idd ook dat dat het probleem is, maar weet jij dan toevallig wat ik aan die schroefjes kan doen? Ze lijken dus op een of andere manier wel dol, omdat ik ze niet vaster of losser gaan, maar ik ze wel kan ronddraaien. Dit was ook al zo bij de montage
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
Quote: Origineel geplaatst door Daf treks op 22 September 2006
Ah ok ik heb 'm gevonden (De zoekfunctie stond op zoeken in "onderdelen" en niet op "alle forums, dus vandaar) Ik denk idd ook dat dat het probleem is, maar weet jij dan toevallig wat ik aan die schroefjes kan doen? Ze lijken dus op een of andere manier wel dol, omdat ik ze niet vaster of losser gaan, maar ik ze wel kan ronddraaien. Dit was ook al zo bij de montage
Er zijn M3 schroeven met een kruiskopje gemonteerd.
Even kijken of je schroevendraaier geen grip meer heeft in de kop of dat je draad dolgedraaid is.
In het eerste geval kan je eventueel proberen met een Dremel oid een sleufje er in te slijpen en hem met een gewone schroevendraaier er uit te draaien.
In het tweede geval kun je proberen om een scherpe schroevendraaier of beitel oid onder de kop te steken en dan los draaien en hopen dat hij weer een goed stuk draad pakt.
Wil dit allemaal niet lukken kun je alles uitboren en er nieuw draad tappen.
Succes.
Ah ok ik heb 'm gevonden (De zoekfunctie stond op zoeken in "onderdelen" en niet op "alle forums, dus vandaar) Ik denk idd ook dat dat het probleem is, maar weet jij dan toevallig wat ik aan die schroefjes kan doen? Ze lijken dus op een of andere manier wel dol, omdat ik ze niet vaster of losser gaan, maar ik ze wel kan ronddraaien. Dit was ook al zo bij de montage
Er zijn M3 schroeven met een kruiskopje gemonteerd.
Even kijken of je schroevendraaier geen grip meer heeft in de kop of dat je draad dolgedraaid is.
In het eerste geval kan je eventueel proberen met een Dremel oid een sleufje er in te slijpen en hem met een gewone schroevendraaier er uit te draaien.
In het tweede geval kun je proberen om een scherpe schroevendraaier of beitel oid onder de kop te steken en dan los draaien en hopen dat hij weer een goed stuk draad pakt.
Wil dit allemaal niet lukken kun je alles uitboren en er nieuw draad tappen.
Succes.
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 23 September 2006
Quote: Origineel geplaatst door Daf treks op 22 September 2006
Ah ok ik heb 'm gevonden (De zoekfunctie stond op zoeken in "onderdelen" en niet op "alle forums, dus vandaar)
Ik denk idd ook dat dat het probleem is, maar weet jij dan toevallig wat ik aan die schroefjes kan doen? Ze lijken dus op een of andere manier wel dol, omdat ik ze niet vaster of losser gaan, maar ik ze wel kan ronddraaien. Dit was ook al zo bij de montage
Er zijn M3 schroeven met een kruiskopje gemonteerd.Even kijken of je schroevendraaier geen grip meer heeft in de kop of dat je draad dolgedraaid is.In het eerste geval kan je eventueel proberen met een Dremel oid een sleufje er in te slijpen en hem met een gewone schroevendraaier er uit te draaien.In het tweede geval kun je proberen om een scherpe schroevendraaier of beitel oid onder de kop te steken en dan los draaien en hopen dat hij weer een goed stuk draad pakt.Wil dit allemaal niet lukken kun je alles uitboren en er nieuw draad tappen.Succes.
Het is niet de kop die dolgedraaid is, want het kruisje is nog helemaal intact, het is dus het schroefdraad.
Maar ik begrijp je uitleg niet helemaal. Bedoel je dat ik een beitel of platte schroevendraaier onder het kopje moet steken? Hoe draai ik hem dan rond?
bvd
Quote: Origineel geplaatst door Daf treks op 22 September 2006
Ah ok ik heb 'm gevonden (De zoekfunctie stond op zoeken in "onderdelen" en niet op "alle forums, dus vandaar)
Ik denk idd ook dat dat het probleem is, maar weet jij dan toevallig wat ik aan die schroefjes kan doen? Ze lijken dus op een of andere manier wel dol, omdat ik ze niet vaster of losser gaan, maar ik ze wel kan ronddraaien. Dit was ook al zo bij de montage
Er zijn M3 schroeven met een kruiskopje gemonteerd.Even kijken of je schroevendraaier geen grip meer heeft in de kop of dat je draad dolgedraaid is.In het eerste geval kan je eventueel proberen met een Dremel oid een sleufje er in te slijpen en hem met een gewone schroevendraaier er uit te draaien.In het tweede geval kun je proberen om een scherpe schroevendraaier of beitel oid onder de kop te steken en dan los draaien en hopen dat hij weer een goed stuk draad pakt.Wil dit allemaal niet lukken kun je alles uitboren en er nieuw draad tappen.Succes.
Het is niet de kop die dolgedraaid is, want het kruisje is nog helemaal intact, het is dus het schroefdraad.
Maar ik begrijp je uitleg niet helemaal. Bedoel je dat ik een beitel of platte schroevendraaier onder het kopje moet steken? Hoe draai ik hem dan rond?
bvd
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
Als je iets scherps drukt onder de kop van het schroefje en het materiaal waar hij in zit en tegelijkertijd probeert om hem los te draaien heb je kans dat je weer een goed stuk draad te pakken krijgt.
Je oefent dus als het ware trekkracht uit terwijl je hem losdraaidt.
Lastig te omschrijven en ook lastig om uit te voeren.
Nb de bevestiging is aan beide shifters gelijk.
Je oefent dus als het ware trekkracht uit terwijl je hem losdraaidt.
Lastig te omschrijven en ook lastig om uit te voeren.
Nb de bevestiging is aan beide shifters gelijk.
Ah ik dacht al dat je dat bedoelde. Dat lukt helaas niet, omdat de schroefjes als het ware verzonken liggen in de shifter. Heb als oplossing er toen maar een stukje elektriciteitstape er strak omheen gewikkeld en hij doet het nu weer naar behoren! Ideaal is het niet, maar je ziet het toch niet aangezien het rubber vd shifters eroverheen zit...
iig bedankt voor je hulp!
David
iig bedankt voor je hulp!
David
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
Maarre, niemand last van storing? Bij presto wilde ze m al niet aan mij verkopen vanwege de storingsgevoeligheid, en ik moet idd bekennen, vrij vaak vreemde cijfers (topsnelheid van 150 km p/u?), uitvallen... Misschien ga ik ook maar zonder computer fietsen.
Ben best tevree met mn flightdeck. Heb hem nu 6 maand en werkt voor 90 zoals het hoort. Maar 'als' hij werkt vind ik hem onklopbaar. Je handen niet moeten gebruiken om data te lezen is toch onovertrefbaar. Zou hem niet meer kunnen missen. Toch al wel enkele problemen gehad. Bvb. Geen info. Achteraf bleek dat er vuil tussen de computer en het onderliggend 'ontvangstblokje' of hoe noem je zo iets, dat ding dat op het stuur zit en waarop je je computertje schuift, welnu daar zat dus vuil(modder) tussen. Opgekuist en werkte terug.
Soms als ik op middenblad van mn triple crankstel mn derailleur naar de uiterste buitenpositie klik(bvb bij 39-13) om wrijving met ketting te vermijden, dan springt flightdeck wel eens over naar buitenblad terwijl ik effectief op middenblad rij.
En ja, bij grote toertocht vervelend als je per abuis je flightdeck ongewild afzet door verkeerde beweging want dan ben je gegevens kwijt. Voor korte ritten druk ik ook de stopwatch in(werkt tot 90 minuten) zodat je twee kansen hebt om gegevens te lezen.
Maar dat weegt bij mij niet op tegen comfort van handenvrije bediening, weten in welke versnelling je rijdt, enzovoort. Alleen wel duur maar kwaliteit heeft zijn prijs.
Soms als ik op middenblad van mn triple crankstel mn derailleur naar de uiterste buitenpositie klik(bvb bij 39-13) om wrijving met ketting te vermijden, dan springt flightdeck wel eens over naar buitenblad terwijl ik effectief op middenblad rij.
En ja, bij grote toertocht vervelend als je per abuis je flightdeck ongewild afzet door verkeerde beweging want dan ben je gegevens kwijt. Voor korte ritten druk ik ook de stopwatch in(werkt tot 90 minuten) zodat je twee kansen hebt om gegevens te lezen.
Maar dat weegt bij mij niet op tegen comfort van handenvrije bediening, weten in welke versnelling je rijdt, enzovoort. Alleen wel duur maar kwaliteit heeft zijn prijs.