Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Lichaam 'kapot' door te hoge hartslag?

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 02 mar 2011 22:11

Wat een heerlijk topic. Klopt de hartslagmeter wel? Als ik mn Polar gebruik dan geeft hij soms ook wel 220 aan maar dan zit ik nog niet aan mn max. Net als de hartslag soms wegvalt, kan hij ook teveel aangeven (storing van het signaal dus). Misschien dat het dus helemaal niks met de hartslag te maken heeft. Als je klachten hebt lijkt de huisarts mij de aangewezen persoon om in eerste instantie bij langs te gaan. Je mag veronderstellen dat hij de kennis en vaardigheden heeft om in te schatten of er echt wat aan de hand is. Ondertussen gewoon doorgaan met massages, baat het niet dan schaad het niet ;-)

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 08 mar 2011 09:51

Ja, de hartslagmeter klopt wel. Ik ben 16jaar en ben dus nog jong. M'n conditie is gewoon goed en haal vaker die hartslagen. (ook met ander HS meters)
Ik ben hierna niet meer ziek geweestben heb af en toe nog klachten aan m'n rug (onderin) ik heb een kennisnvan ons gevraagd naar de hartslag en die zegt dat het gewoon goed is. Hij werkt in het ziekenhuis als anesthesist. Ik ga binnenkort wel even langs voor m'n rug.

Ik wist helemaal niet dat dit topic weer actief was!:D
Specialized Tarmac Elite Compact

Plaats reactie