Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Loslopende Honden

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 10 dec 2006 17:37

Vandaag lekker een speciaal mountainbike parcour (kolonieroute Wortel) gereden, zelfs op de single tracks een hond achter me aangehad. Ik vind het echt niet leuk meer... Belachelijk dat als je lekker wilt genieten op de fiets of hardlopend je altijd op je hoede moet zijn voor die loslopende pokkebeesten. Ik vind echt dat groot of klein ze altijd aangelijnd moeten zijn. Ik zie hier een goede taak voor de overheid. Het is toch zeker niet normaal dat ik er tegen op begin te zien om weer een loslopende hond tegen te komen als ik lekker wil gaan sporten......

neos
Forum-lid

neos 10 dec 2006 18:44

En dan maar roepen "hij doet niks hoor"of "dat doet hij anders nooit".HONDEN AAN DE LIJN EN HOUDT DIE STRONT OOK BIJ JE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cornelli racing cycles Uden

noppie
Forum-lid

noppie 10 dec 2006 22:41

Waarschijnlijk zijn jullie bang van die beesten, en dat reuken ze. Je kan misschien een cursus gaan volgen bij Martin Gaus, hoe om te gaan met honden.
kiekeboe

dual
Forum-lid

dual 11 dec 2006 14:03

Ik ben niet bang voor de hond, maar meestal voor z'n baas .......
Ook heel leuk is het gebruik van een lange lijn..baas aan de ene kant van het pad, hond aan de andere kant; en lopen kankeren als je er wat van zegt.
nulla tenaci invia est via

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 11 dec 2006 17:03

Ik had gisteren zelfs 4 honden tegelijkertijd achter me aan, waaronder 1 rottweiler met het schuim rond zijn bek. Die liep al blaffend een eindje mee op een afstandje van een meter. Ik ben normaal helemaal niet bang voor honden, maar had nu toch even de schrik.
Zat nog even te overwegen om hem een schop te geven, maar met mt.46 en de snelheid ben ik dan bang dat ie het niet overleeft. Terwijl je eigenlijk het baasje een schop zou moeten verkopen.
Ik snap die mensen niet, ik neem aan dat die honden dat bij andere fietsers ook doen (of zouden ze het speciaal op mij voorzien hebben ). Dan lijn je die beesten toch een keertje aan. Als mijn zoontje mee had gereden was ie van schrik waarschijnlijk omgevallen en had ie voorlopig meteen genoeg van honden en fietsen.
Nog wat anders: Bij ons vinden de paardenliefhebbers (ondanks km's aan ruiterpaden) het nodig met die knollen op het mountainbikeparcours te lopen. Als je de paarden zelf niet tegen komt, heb je wel weer last van enorme hopen paardestront...kan geen hond tegen op
Laatst had er 1 het lef te zeggen dat ik niet zo hard moest rijden omdat haar paard er van schrok
Afbeelding | Afbeelding

cyclejazz
Forum-lid

cyclejazz 11 dec 2006 21:14

Ben het helemaal met Big Rosa eens. We leven met erg veel Nederlanders op niet zoveel vierkante kilometers. Dan moet je zo nu en dan een beetje rekening met elkaar houden. Een fietspad is dus geen plek voor honden, daar hebben we namelijk voetpaden voor.
stupidity is it\'s own reward

neos
Forum-lid

neos 11 dec 2006 21:21

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 10 December 2006

Waarschijnlijk zijn jullie bang van die beesten, en dat reuken ze. Je kan misschien een cursus gaan volgen bij Martin Gaus, hoe om te gaan met honden.

Ja ja dat filmpje weleens  gezien dat dat verhaal ook niet op ging toen de grote Martin Gaus door een hond werd gebeten dusssssss
cornelli racing cycles Uden

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 12 dec 2006 00:23

Quote: Origineel geplaatst door Freerider op 11 December 2006
Nog wat anders: Bij ons vinden de paardenliefhebbers (ondanks km's aan ruiterpaden) het nodig met die knollen op het mountainbikeparcours te lopen. Als je de paarden zelf niet tegen komt, heb je wel weer last van enorme hopen paardestront...kan geen hond tegen op Laatst had er 1 het lef te zeggen dat ik niet zo hard moest rijden omdat haar paard er van schrok

Erg herkenbaar. Paarden heb ik geen hekel aan, een hoop stront van zo'n beest, ach.... Maar ze ploegen met die poten, jawel beesten hebben poten! heel het parcours om.
Dat is vrij irri. En honden, tja zolang het geen duitse radhonden zijn valt het meestal wel mee.

Vorige week een dame in het bos met kinderwagen en loslopende hond, dame liep uitgebreid te blaten aan haar mobiel, hond liep lekker 100-de meters verderop. En toen kwam ik eraan , hond wilt blaffend achter mij aan, ik later wildblaffend tegen de dame.

En soms gaat het wel eens mis. Dit jaar twee keer een sleutelbeen breuk in de groep op de weg gehad door honden die het erf af komen rennen en achter een renner aan gaan. Ze vergeten even dat er nog 20 andere renners achter rijden en dan zitten ze onder een wieltje.

maarten_h
Forum-lid

maarten_h 12 dec 2006 18:59

Vind honden sowieso meestal doodeng, vooral als je ze niet kent.
Altijd gedoe met die beesten, springen overal naartoe en gaan achter je aan.

Ook begin zomervakantie hondje in een groepje van 15 man/vrouw, meisje afgevoert naar ziekenhuis met ik weet niet wat gekneusd en zware hersenschudding(ze had gelukkig nog een helm op). Ook nog drie fietsen total loss, waaronder de mijne. Hondje rende weer gewoon door.
Twee weken later reden er een paar mensen van onze club weer, bleek die hond er wéér los te lopen. Mensen leren het ook nooit!
Cannondale CAAD 5 met Centaur 2007

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 12 dec 2006 19:20

Ben inderdaad erg bang voor honden samen met nog ontelbaar andere mensen en daar zouden hondenbezitters rekening mee moeten houden. Ze zouden verplicht moeten stellen dat ze op alle openbare plaatsen aangelijnd moeten zijn omdat anders veel mensen last van ze hebben, dan kunnen ze thuis in de tuin lekker los rondlopen. (Ben namelijk van mening dat je geen hond moet nemen als je geen tuin hebt waar je ze de vrijheid kunt geven.) 
Maar ja, daar zouden de meeste hondenbezitters zich toch niet aan houden waarschijnlijk.....
Ben echt geen hondenhater maar gewoon bang voor die beesten als ik ze niet ken. Snap wel dat mensen het leuk vinden om een hond te hebben maar hoop dat hondenbezitters gaan inzien dat ze het beestje aan de lijn moeten doen zodra iemand komt aan wandelen/fietsen/hardlopen.
Heb vaak ook de indruk dat mensen zich niet realiseren dat fietsers/hardlopers vaak te maken hebben met een hond die naar ze uitvalt.

Plaats reactie